Jag är värd så mycket mer. Precis som du

Jag lever, och kämpar på. Har fått min sjukskrivning förlängd på 50%, året ut. Skönt. För just här och nu, är det vad jag orkar. Arbetar 4 dagar/vecka. Onsdagar är vigda åt återhämtning. Contemplation. Viktigt. 

Som livet ser ut idag, får jag precis ihop livspusslet med kontor, familj och motion. Det finns inget utrymme för annat. Fortsatt. Hela det där sociala livet, existerar inte alls.  Känner samtidigt ingen stress över den delen. Det är faktiskt rätt skönt, att bara få vara med min familj. De som jag älskar mest. 

Det har snöat i massor. Älskar det vita landskapet. För stunden har mina promenader ersatts av vattengympa. Nya Icebugg skor är beställda, när de kommer tar jag tag i mina promenader igen, men kommer samtidigt fortsätta med vattengympan. Så skönt och stärkande. Hela kroppen får sig en rejäl genomkörare, under skonsamma former. Efter varje pass, har jag träningsvärk delux. Rekommenderas starkt.

Är tacksam över varje dag. Har blivit riktigt duktig, på att lyssna på min kropps signaler. Konsekvensanalyserar ständigt. Grönt, gult, orange eller rött. Fungerar bra. Är samtidigt så medveten. Under det här första året, på väg tillbaka, är det fullt fokus på att hitta balansen. Inget annat.

Såklart har vi planer. Drömmar. Visioner. Men vi ger processen ett år. Vi ger min kropp chansen att läka, och komma tillbaka fullt ut. Närmaste året är åter på paus, men denna gång inte kopplat till min bubbla. Min utbrändhet. Utan till livet tillbaka. För jag är på väg att bli frisk från helvetet. Ingemannslandet. Men det tar tid. Skyndar jag på processen, har jag en returbiljett i min hand. Vägrar. Aldrig igen.

Mitt nya normala jag, är stark. Och hon är här. Jag är fortsatt en happy och glad person. Men mer eftertänksam. Och tystare. Har längre inget behov av att vara i centrum. Spindeln i nätet. Skönt.

Åter, är tacksam för kraschen in i bergväggen. Jag överlevde och är på väg tillbaka. Den här gången som en bättre version. Livet har sin gilla gång, och nu har jag lärt mig. Varje sekund, minut, dag, vecka och månad räknas. Jag kommer aldrig någonsin utsätta min kropp för den misshandel, som jag tidigare gjorde. Jag är värd så mycket mer. Precis som du.

PS. Läser alla era underbara kommentarer. De lyfter och stärker mig, på riktigt. Men här och nu, har jag valt bort att svara på dem, har valt att lägga den energin på min familj. Från djupet av mitt hjärta, TACK för alla fina ord, råd och heja hälsningar som ni lämnar här inne❤️

9 thoughts on “Jag är värd så mycket mer. Precis som du

  1. semestersol 2016-11-09 / 10:10 e m

    Gilla

  2. Det är lite konstigt men jag är också tacksam för mitt utmattningssyndrom. Hade det inte hänt hade jag aldrig kommit till insikt att leva ett mer värdefullt liv. KRAM och var rädd om dig! ❤

    Gilla

  3. Millans Värld 2016-11-10 / 12:04 e m

    Vad skönt för dig att du kommit en så bra bit i processen att bli hel och fungerande igen.
    Härligt att du har din fantastiska familj, sånt är guld värt.

    Fortsatt lycka till!
    Kram

    Gilla

  4. Ditte 2016-11-10 / 12:58 e m

    Så fint att du är på väg mot att läka och att du nu lyssnar på din kropp.
    Önskar dig all lycka!
    Kram!

    Gilla

  5. Ami 2016-11-10 / 6:05 e m

    Så skönt att du är på ”rätt” väg igen! Och bra att du blivit fortsatt sjukskriven halvtid året ut, så du får tid att läka ordentligt i din egen takt!
    Stor kram!

    Liked by 1 person

  6. Znogge 2016-11-15 / 2:36 e m

    Så skönt att du är på väg tillbaka men att du också verkligen lyssnar på din kropp. Klok som vanligt.

    Önskar dig lycka till och att du får fortsätta återhämtningen i din egen takt.

    Kram ❤

    Gilla

  7. Åsa 2016-11-29 / 12:23 e m

    Hej,
    Du skriver så bra. Tack för du delar med dig! Är inne här ibland. För att få bekräftelse och styrka från dina berättelser. Har dock inte lämnat någon kommentar förut. Jag är i en liknande situation som dig. Känner igen mig alltför väl i dina berättelser. Ibland ler jag när jag läser, ibland fylls mina ögon till bredden med tårar men oftast fylls jag bara av värme, styrka och bekräftelse på att jag inte är ensam att känna så här. Jag är inte konstig, lat eller slö. Bara fullständigt dränerad på energi. Ofta känner jag mig så extremt ensam i den här sjukdomen. Har en underbar familj och omtänksamma vänner & arbetskamrater, men ibland räcker inte det för att trösta mig, när vanmakten slår till med full kraft… Jag känner mig som en belastning för min omgivning, jag skäms, jag känner skuld och jag förebrår mig själv för hur det kunde bli så här. Då önskar jag att jag hade någon som dig i min närhet. Som förstod mig. På riktigt. Jag har nu varit hemma 1 år. Det har alltså gått ett helt år sedan jag blev fullständigt golvad. Och sjukskriven. Innan dess hade jag max 5 sjukdagar på 10 år. Ett helt år. Och jag kan fortfarande inte storhandla, shoppa, städa o pyssla i huset, umgås i större sällskap, gå långpromenader, planera/styra upp semesrerresor, vara med på föräldramöten eller barnens cuper… Då faller jag. Hårt. Jag blir så extremt ledsen, arg, besviken och uppgiven. Varje gång. Suck! Det är tiden som läker. Jag vet. Men det är så svårt. FUCK UTMATTNINGSSYNDROM! Jag är så trött hela tiden. Orkar ingenting. Trött på att vara trött….Om du kommer att läsa det här, tack för att du lyssnade. Skönt att få skriva av sig till nån som förstår. Sluta inte att skriva. Du gör det så bra! Allt gott till dig❤

    Liked by 1 person

    • Så fint du skriver. Tillåt dig att vara trött. Vila och vila så kommer kraften åter. Men fortsätt ändå vila så du inte tar från den energi som kommer att komma. Kram

      Gilla

      • Åsa 2016-12-01 / 2:05 e m

        Tack för fin kommentar. Den värmer! Kram till dig också

        Gilla

Lämna gärna en kommentar!❤️

