Vårda kärleken

Är tillbaka i fjällen. Bara över helgen. Tillsammans med någon. Som genom ett trollslag infinner sig lugnet. Magiskt. 

Jag bara älskar att vara här. Njuter av varje sekund. Det första jag gjorde var att snöra på mig mina vandringskängor, och tog en underbar tur uppe på Kalfjället. Så otroligt vackert. Vill bara stanna tiden.

Det har varit en tung vecka. Liten fyllde 9 år, och så den där ökningen av arbetstiden. Och lite annat som stal onödig energi från mig. Fjällen var och är ett välkommet inslag.

Vi har SPA-behandlingar inbokat i dagarna tre. Ett yoga-pass, och härliga middagar. Och inte minst, tid tillsammans bara vi två. Viktigt att vårda kärleken. Kanske extra viktigt nu, efter det här turbulenta året?!

Nu ska jag fortsätta att njuta, och ta tillvara på tiden här. Drömmen om en framtid i fjällen finns kvar. Trevlig helg.

6 thoughts on “Vårda kärleken

  1. Helena 2016-10-14 / 8:46 e m

    Ser underbart härligt ut, hoppas ni får en fin helg tillsammans :), kram

    Gilla

  2. ibod11 2016-10-15 / 12:18 e m

    Bra att ni tar hand om er och gör sånt som får er att må bra. Jag längtar upp dit och blir glad av tanken att jag också ska njuta av fjälluft igen 🙂

    Gilla

  3. kolonilotta 2016-10-16 / 2:18 e m

    Det låter helt underbart! Så du har börjat jobba nu. Hoppas det går bra. Ta det riktigt försiktigt bara så att du inte blir sämre igen!
    Ta hand om er hela familjen!
    Stor kram!

    Gilla

  4. Znogge 2016-10-19 / 8:33 e m

    Så härligt med en helg på tu man hand. Nog så viktigt dessutom att unna sig sådana pauser i vardagen.

    Kram ❤

    Gilla

  5. Tove Olberg 2016-10-24 / 3:00 e m

    Hej! Så länge sedan jag var här inne. När jag ser bilden så förstår jag att du känner lugnet! Då förstår jag att det går åt rätt håll för dig. En egen helg tillsammans låter gott!
    Kram och fortsatt lycka till!
    Jag ska läsa lite till …

    Gilla

  6. Eva Svärd 2016-10-26 / 2:27 e m

    Kalfjället, det är något magiskt med det! Vi försöker en gång i månaden göra en överraskning för varandra för att få in lite friskt i allt det sjuka. Vi gjorde samma sak när barnen var små och då för att få egentid att vårda varandra, så viktigt! Kram

    Gilla

Lämna gärna en kommentar!❤️

