Frågetecknen är många

Vårt fjälläventyr är slut, för denna gång. Blandade känslor. Det normala är förmodligen, att man tycker det är skönt. Finally är man hemma igen, efter sju veckor på vift.

Den känslan infann sig inte. Alls. Tårarna rann längs kinderna, när vi började vår resa hem, till staden mellan bergen. Var inte alls redo. Det som jag tidigare har kännetecknat som hemma, är inte hemma längre.

Kanske anpassar jag mig?! Förmodligen. Men vill jag det?! Såklart längtar jag som aldrig förr, att få börja arbeta. Igen. Längtan har aldrig tidigare varit så stor. Men på vägen här i Ingemannslandet, hände så mycket. Min längtan, blev en annan. Jag förändrades. Det som jag då tyckte och prioriterade, är numera så oviktigt. Måste fundera. Vill inte in i ekorrhjulet igen. Jag vill ha livskvalité, rakt igenom. Kan jag få det här, i staden mellan bergen?! Frågetecknen är många. Men jag ler. Tror att jag numera är så klok, att jag väljer rätt väg. Även fast jag måste offra. Hoppas jag.

8 thoughts on “Frågetecknen är många

  1. Ditte 2016-08-20 / 8:34 e m

    Visst är livskvalité viktigt och sedan kan det vara ett krux att definiera vad det är just nu och troligen är det något som förändras efter hand.
    Och att hitta hem är en svår uppgift för man ska ju vara hemma i och med både kropp och själ.
    Men i tankarna så vet du och i kroppen känner du.
    Kram!

    Liked by 1 person

    • Anna 2016-08-24 / 6:38 e m

      Just där och då, var det riktigt tungt. Våra sju veckor i fjällen var helt underbara🙏

      Nu har jag sakta börjat anpassa mig till livet här hemma igen, men samtidigt finns den starka längtan kvar till fjällen 🙏

      Tids nog faller alla pusselbitar på plats ❤️

      Kram ❤️

      Gilla

  2. semestersol 2016-08-21 / 8:38 f m

    Tänk vilken resa du gjort det här året! Det är som en omformatering av hårddisken, en omstart där värderingar förändras och vandringen börjar på nya stigar med nya ögon. Det tar säkert lite tid att vänja sig och anpassa sig, det behöver man bara göra till en viss gräns. ❤

    Liked by 1 person

    • Anna 2016-08-24 / 6:35 e m

      Vilken bra beskrivning, för nog är det så! Den bästa omformateringen 🙏❤️

      Kram!❤️

      Gilla

  3. Znogge 2016-08-22 / 3:35 e m

    Livskvalitet är oerhört viktigt och det gäller att hitta rätt väg. Pengar och materiella saker betyder inte mycket om man inte mår bra. Men jag tror du är klok och låter rätt beslut mogna fram.

    Kram

    Liked by 1 person

    • Anna 2016-08-23 / 7:08 e m

      Jag tror att alla pusselbitar faller på plats tids nog…

      Kram ❤️

      Gilla

  4. ibod11 2016-08-22 / 7:53 e m

    Det låter som om längtan till fjällen kanske blir det som bestämmer hur framtiden ska se ut. Hur det än blir så hoppas jag att du får tillbaka känslan av att trivas där du bor nu också ❤
    Jag vet hur det är. Min kropp skriker av längtan tillbaka till mitt ”hemma” i Jämtland.

    Liked by 1 person

    • Anna 2016-08-23 / 7:07 e m

      Vi får se, längtan till fjällen är stark. Otroligt stark. Men allt handlar om timing, för hela familjen…
      Kram ❤️

      Gilla

Lämna gärna en kommentar!❤️

