Det säkra före det osäkra

Sitter i bilen. Igen. Inget internet i stugan, och den ligger i lätt radioskugga. Vi har haft en underbar dag inne i Östersund. Vårt femte besök på Jamtli, denna sommar. Som vi älskar att vara där. En härlig tidsresa. Vi upptäcker nya saker varje gång. Rekommenderas för alla.

Det bästa är att de har en perfekt gräsmatta, för vila. Ser alltid till att jag får en timmes vila, på picknickfilten. Inte för att jag måste, men för att jag vill. Tummar inte på min contemplation. Återhämtning.

Idag var vi lite busiga när Jamtli stängde. Vi tog en promenad inne i vackra Östersund. Bara så där hamnade vi på bion, och hade köpt tre platser till filmen Husdjurens hemliga liv. Fick bli en spontan middag på stan, före. Filmen var riktigt bra.

Trots att jag sällan, nästintill aldrig använder öronproppar dagtid. Numera. Har jag alltid minst ett par liggandes i ryggsäcken. De kom till användning under filmen. Både 3D och alla härliga ljudeffekter, samtidigt, misstänker jag hade tröttat ur min sköra hjärna. Tog det säkra före det osäkra. Konsekvensanalys.

Nu är vi snart framme. Hemma. I stugan. Vi alla tre kommer att somna ovaggandes. Imorgon tar vi en lång sovmorgon. Skönt. Sen väntar en vandring uppe på fjället. Känner mig stark. Lycklig. Och älskad. Godnatt.

4 thoughts on “Det säkra före det osäkra

  1. Ditte 2016-08-06 / 9:03 e m

    Så skönt att höra att du/ni har det bra och att du orkar mer och mer. Jamtli har vi besökt några gånger, men nu är det länge sedan och likadant med Östersund.
    Låter härligt med en vandring uppe på fjället. Njut och ha det så bra du kan.
    Den vackra sommarbuketten föll jag genast för.
    Kram!

    Gilla

  2. Ami 2016-08-07 / 4:08 e m

    Skönt att ni har det bra och att ni njuter!
    Ha en fin söndag
    Kram

    Gilla

  3. ibod11 2016-08-07 / 8:40 e m

    Klart det blev en bra dag när ni var i Sveriges bästa och finaste stad. Som vanligt knyter det sig lite i hjärtat när jag tänker på Östersund. Det finns så mycket mer än Jamtli att se men jag håller med om att det är en plats väl värd att besöka.

    Gilla

  4. Znogge 2016-08-08 / 2:39 e m

    Vilken härligt spontan och bra dag. Ibland är det verkligen bäst att inte planera…

    Kram och ha det fortsatt gott i fjällen ❤

    Gilla

Lämna gärna en kommentar!❤️

