Har ett starkt övertag

Bästa dagarna, har vi haft i fjällen. Lugnet där är obeskrivligt läkande. Vi bara var. Njöt. Av långa promenader. Fiske. Och av många härliga timmar, sittandes ute på verandan, i en strålande sol, lyssnandes på ljudbok. Tacksam.

Nu är vi hemma igen. Kom hem igår eftermiddag, lagom tills dess att jag skulle iväg på en avtackningsmiddag, för en kollega. En härlig kväll, som vi skrattade. Saknar det vardagliga umgänget med bästa kollegorna.

Inser samtidigt hur bra jag börjar må. För bara två månader sedan, hade det varit helt otänkbart att jag skulle sitta med vid en middag. Då var utmattningen fortsatt påtaglig-kännbar, och hjärndimman nära till hands. Samtidigt som jag var extremt ljudkänslig, levde med mina öronproppar.

Idag har jag lärt mig att fokusera på samtalet, och stänga av bruset. De där klingande skratten, samtalen runt omkring, bestick som skär mot porslin, bakgrundsmusiken. Jag hör och tar enbart in samtalet, jag är involverad i. Numera klarar hjärnan av fler samtalspartners, än en. Stort.

Säkerligen normalt och inget man tänker på som frisk. Men efter att ha varit sjuk, och helt ha tappat den förmågan. Så är det stort, att åter ha den möjligheten.

Tacksam för gårkvällen. Hade riktigt trevligt. Länge sedan jag skrattade så mycket, så länge.

Känner mig frisk. Men fortsätter att prioritera min vila, och lever efter mitt aktivitetsfönster. Jag springer inte på, utan håller igen på impulserna. Mitt nya normala jag, har numera ett starkt övertag. Den gamla, börjar sakta försvinna.

Idag kommer älskade liten hem. Hon har haft bästa semesterveckan i Göteborg. Flygresan ner, klarade hon galant. Strax påbörjar hon flygresan, hem. Inte det minsta orolig. Hon börjar bli stor, samtidigt som hon är liten.  Som vi ska kramas idag. Längtar!

Ps. Har inte tagit en sömntablett på en månad nu, prisar och hyllar mitt kedjetäcke!

12 thoughts on “Har ett starkt övertag

  1. Znogge 2016-06-29 / 10:48 f m

    Precis så avkopplande ska en vecka vara! En lisa för själen helt enkelt. Bara vara här och nu. Det är verkligen roligt att du mår så mycket bättre men klokt av dig att ändå skynda långsamt. Rom byggdes inte på en dag… Förstår att ni längtar efter Liten men snart så…

    Kram ❤

    Gilla

  2. Ami 2016-06-29 / 5:43 e m

    Så vackra bilder! Och vad roligt att höra att du har mått och mår så bra 🙂
    Förstår det blir roligt att få hem Liten!
    Kram

    Gilla

  3. ibod11 2016-06-29 / 7:52 e m

    Det är klart att du mår bra i den miljön 🙂 Finns inget bättre än fjällnära natur.

    Gilla

  4. Ama de casa 2016-06-30 / 8:17 f m

    Vad härligt att du mår så mycket bättre! 🙂 Underbara bilder också, vilken vacker omgivning!
    Kram

    Gilla

  5. Ditte 2016-06-30 / 6:04 e m

    Jag förstår att ni haft en härlig vecka i fjällen; lugnt, avkopplande, vackert och helande.
    Det märks när du skriver att mer och mer energi har återkommit och att du nu ser framåt.
    Härligt med er dotter som kommer hem och har haft en fin vistelse i Gäöteborg och hela sommaren, nästan, ligger framför er.
    Stor kram och många tankar.

    Liked by 1 person

  6. Linnea 2016-07-01 / 8:15 e m

    Åh vad härligt med lugnet i fjällen! Ska själv uppåt snart, men har hela familjen + svärföräldrar med så det återstår att se hur pass lugnt det blir. Vilken bra lösning för er alla med semester för både stora och liten 🙂

    Och fint att känna att du gör framsteg och att saker plötsligt blir möjliga igen. Ta hand om dig 🙂

    Liked by 1 person

    • Anna 2016-08-03 / 6:05 e m

      Fjällen är underbart! Hur var er resa?! Hann du med att njuta av lugnet?!

      Kram❤️

      Gilla

  7. Helena 2016-07-03 / 8:58 e m

    Härligt att du mår bättre 🙂 fjällen är balsam för själen :). Hoppas också slippa äta tabletter mot sömnen när jag får mitt täcke :). Ska få åka o prova ett om ett par veckor :). Ha en fortsatt fin semester. Kram ♥

    Liked by 1 person

    • Anna 2016-08-03 / 6:04 e m

      Har du fått ditt kedjetäcke ännu?! Om ja, hur fungerar det för dig?!

      Lite sen på svar, har inget internet i stugan, får passa på nu när IPhonen har mottagning i bilen😊

      Styrkekram❤️❤️❤️

      Liked by 1 person

      • Helena 2016-08-03 / 8:34 e m

        Hej nä har inte fått det ännu, på måndag får jag hem det :)kram ♥♥♥

        Gilla

      • Anna 2016-08-06 / 11:04 f m

        Härligt! Återkom med hur det funkar för dig 😊❤️ PS. Bädda det inte själv, utan ni måste vara två😉 Kram ❤️

        Liked by 1 person

      • Helena 2016-08-06 / 7:35 e m

        Ja det ska jag gärna göra :), ha ha nä det är ju rätt tungt 🙂 kram ♥

        Liked by 1 person

Lämna gärna en kommentar!❤️

