Mot livet tillbaka

Bara två dagar sedan vi lämnade vårt hem, i staden mellan bergen. Och det känns som om vi har varit borta en vecka, redan. Vi bara är. Njuter. Den där semesterkänslan, som för mig, aldrig infann sig i Thailand. Är redan här. 

För fyra månader sedan, i Thailand, handlade varje dag om överlevnad. Så här i efterhand, borde vi ha stannat hemma. Eller iallafall jag. Men där och då, tyckte vi att jag mådde så mycket bättre. Än innan. Med facit på hand, och om man jämför då mot nu, en galet stor skillnad. Som två olika världar. Två olika Ingemannsland.

Där och då, upplevde jag hur jag njöt. Och det gjorde jag, absolut, efter de förutsättningar jag hade. Där och då. Men att njuta av något, har också sina nyanser. Och faser. 

Här njuter jag på ett djupare plan, med fler positiva nyanser. Inombords. Och förmodligen är det så, att nästa utlandsresa vi gör, kommer jag känna samma sak, igen. En naturlig tanke tänker jag, i den här resan mot enkelbiljetten. Mot livet tillbaka. 

Nu ska jag fortsätta njuta av nu:et. Vågornas brus. Och solens varma strålar. Så bra jag mår, just nu. Åter tacksam.

7 thoughts on “Mot livet tillbaka

  1. Znogge 2016-05-05 / 4:50 e m

    Med facit i hand är allt glasklart! När det gällde Thailand fattade du beslutet efter då rådande förutsättningar. På ett sätt var det bra att ni kom i väg för nu har du tydligt något att jämföra med och inser att en stor förändring har skett.

    Ha det fortsatt gott och njut av tillvaron!

    Kram ❤

    Gilla

  2. Ditte 2016-05-05 / 5:47 e m

    Instämmer med Znogge; har man facit är det en helt annan sak.
    Men kanske ändå att det thailändska miljöombytet med sol, bad och värme gjorde dig gott.
    Dock var det tidsmässigt också en lång och krävande resa.
    Nu har du kommit så mycket längre i stegen mot att bli frisk att du kan uppleva, känna och se de förändringar som skett.
    Njut och ha det fortsatt bra och jag gläds med dig.
    Kram!

    Gilla

  3. tankaromutmattning 2016-05-06 / 9:26 f m

    Man gör ju alltid det man tror är bäst för stunden. Och jag tror säkert att Thailand var bra för dig. Men det här är så mycket bättre, eftersom du är friskare nu. Fortsätt njuta och samla på dig guldkorn att lägga i minnesbanken. Kram!

    Gilla

  4. ibod11 2016-05-06 / 8:34 e m

    Kanske har du rätt i att du inte skulle ha gjort den resan men om det kändes bra då så kan det ju ändå ha varit bra att du följde med. Nu slipper du i alla fall ångra att du inte åkte.
    Det är härligt att du kan njuta så mycket den här gången. Både du och din man var nog i stort behov av en semester på tu man hand utan krav.
    Kram ❤

    Gilla

  5. TantGlad 2016-05-07 / 6:43 f m

    Tack snälla för din kommentar hos mig.
    Jag tror det är lätt……..eller…det kanske är i efterhand man inser hur livet påverkar en. Man behöver nog de olika nyanserna i livet för att på så vis komma fram till nåt….reflektera liksom.
    Det är skönt med sol och värme som själen så väl behöver. Att bara vara …det behöver man. Men det blir väl på en annan nivå man lever livet här hemma. Men det är åxo skönt.

    Skönt för er med semester iallafall.
    Ha det så jättegott, och en stor solig KRAM från mig

    Gilla

  6. Ami 2016-05-07 / 8:47 f m

    Så skönt att du kan njuta riktigt av denna resan!
    Ha det fortsatt härligt!
    Kram

    Gilla

  7. Karina 2016-05-07 / 8:01 e m

    Är så glad över att läsa att du mår bättre och att det går på rätt håll 🙂

    Gilla

Lämna gärna en kommentar!❤️

