Mina små kreativa projekt

Sakta, sakta går det framåt här hemma. Under förra helgen skruvade någon upp de fina stringhyllorna. Som jag har längtat efter dem. Sedan dess har det varit en pågående projekt – fylla hyllorna. För mig. Jag lät lusten styra, varje dag hände något. Härligt när man låter kreativitet få växa fram, sakta. Och igår kväll, kände jag mig nöjd. 

Jag mår så bra av att leva så här, i nu:et. Påbörjar saker,  när jag känner för det. Och lämnar ofta mitt i, när det känns bra. Och fortsätter nästa gång, lusten faller på. Och många pågående projekt har vi nu här hemma. Det bästa är, att de inte ens framkallar ett stresspåslag. 

Tvärtom, mina små kreativa pågående projekt, skapar lust. Och ger mig glädje. Tacksam för att jag tillät mig själv, att leva för dagen, och efter lusten. Njuta av nu:et. Här och nu. Glad Valborg💐

12 thoughts on “Mina små kreativa projekt

  1. Lotta 2016-04-30 / 9:34 f m

    Snyggt!

    Gilla

    • Anna 2016-04-30 / 10:14 f m

      Tids nog kommer det att göra det, gäller bara att passa på att njuta av nu:et på vägen dit🙏

      Kram & Glad Valborg 💐

      Liked by 1 person

  2. Znogge 2016-04-30 / 10:02 f m

    Så bra det blev med stringhyllan! Minns att vi hade sådana i vårt arbetsrum när jag växte upp. Det är alltid trevligt med små projekt och se när det går framåt.

    Önskar dig en trevligt Valborg ❤

    Kram

    Liked by 1 person

    • Anna 2016-04-30 / 10:09 f m

      Tack fina du ❤️

      Hoppas du får en härlig kväll med dina bloggvänner🙏😀

      Kram❤️

      Gilla

  3. ibod11 2016-04-30 / 5:17 e m

    Det är fint med stringhyllor. Väcker nog minnen hos många av oss.
    Trevlig Valborg 🙂

    Gilla

  4. Ama de casa 2016-04-30 / 6:08 e m

    Fint!
    Hmm… Stringhyllor fick mig osökt att tänka på stringtrosor, och när jag såg bilden fick jag genast ont… nånstans 😉 Tur att jag kör med gamla, hederliga kärringtrosor 😀

    Ha en underbar Valborg! 🙂

    Gilla

  5. Ditte 2016-04-30 / 11:04 e m

    Nostalgi för mig med stringhyllor. Had det i mitt rum när jag växte upp. Och nu är det på G igen. Synd att jag inte sparade mina…
    Fint blev det med hyllorna och väldigt roligt med den glädje du kände när du började sätta upp dem.
    Lusten är så viktig!
    Stor kram och trevlig helg!

    Gilla

Lämna gärna en kommentar!❤️

