Lätt att vara efterklok

Har dammsugit, för första gången på ett par år. En mäktig känsla. Som jag har saknat det. Så rogivande det är, att dammsuga. Och att städa. 

Jag har alltid älskat att städa, rensa och organisera. Men precis som med alla andra saker, som jag älskade, så slutade jag. Jag köpte mig fri. Från städningen, i det här fallet. För att få mer tid över, för familjen. Trodde jag då. 

Så fel jag hade. För varje sak jag prioriterade bort, så blev mina arbetsdagar längre. Och längre. Först städningen. Sedan fotograferandet. Trädgården. Och att baka. Inser nu, hur galet jag har tänkt, de senaste åren. Lätt att vara efterklok. Men är samtidigt tacksam, för att ha återupptäckt glädjen med att dammsuga. Stort.

7 thoughts on “Lätt att vara efterklok

  1. enplatsilivet 2016-04-29 / 9:23 e m

    Oj! Kan man verkligen tycka om att dammsuga? Jag avskyr att städa överhuvudtaget och dammsugning i synnerhet. Tänk så olika man kan vara!
    Kram

    Gilla

    • Anna 2016-04-30 / 8:48 f m

      Vi alla är olika 😊❤️

      För mig var det ett riktigt härlig ögonblick, har saknat det enormt. Kan tänka mig att vi framöver tar mindre hjälp av våra kära K, så att jag får tillbaka lite av sysslorna. Kanske inte varje vecka, utan låta det mer få växa fram efter min lust😊

      Kram fina du ❤️

      Gilla

  2. Ami 2016-04-30 / 8:57 f m

    Jag förstår dig! För jag älskar också att städa och fixa i hemmet 🙂
    Kram och trevlig helg!

    Liked by 1 person

    • Anna 2016-04-30 / 9:09 f m

      Visst är det rogivande, ser fram emot kunna ta del av den mer, när lusten finns❤️

      Kram & Glad Valborg, fina du ❤️💐

      Gilla

  3. Ama de casa 2016-04-30 / 9:44 f m

    Jag har nog gjort fel yrkesval… (”Ama de casa” betyder ju ”hemmafru” på spanska) Gillar INTE att städa! Som tur är så ingår inte golvrelaterade uppgifter i min befattningsbeskrivning, så den biten slipper jag. Grejer högt upp tar Anders också hand om – han är ju längre. Jag jobbar bäst på mittfältet, kan man säga 😀

    Gilla

    • Anna 2016-04-30 / 10:17 f m

      Du har så härlig inställning!😀 Och låter som ett perfekt yrkesval, att delegera bort lite uppgifter gör alla😉😂

      Kram fina du ❤️

      Gilla

  4. ibod11 2016-04-30 / 5:08 e m

    Jag gillar absolut inte att städa men kanske skulle jag tänka annorlunda om jag hade gjort din resa. Att kunna göra något som har varit omöjligt en tid blir nog automatiskt roligt. Däremot så blir jag väldigt glad och nöjd när jag har städat färdigt 🙂

    Gilla

Lämna gärna en kommentar!❤️

