Öronproppsjukan

Bor ju i mina älskade öronproppar. Nästintill dygnet runt. Senaste veckan har det börjat göra lite ont. Och efter lite SMS råd med en vän, som även är läkare. Konstaterade jag häromdagen, att jag nog behöver kolla upp det. Särskilt inför den kommande resan.

Och klokt var det. Särskilt ena örat var riktigt irriterat. Och torrt. Extern otit. Öronproppsjukan. Men lite droppar i öronen, 4-5 dagar, så läker infektionen ut. Hoppas vi.

När jag ändå var ute, passade jag på att hämta några paket. En ny sommarkläningar och lite produkter, som ska med till Mallorca. Köpte häromdagen nya örhängen, som finaste grannen C designat. Har sedan tidigare halsbandet och armbandet, i samma serie. Måste hitta dem innan resan. Och de där ringarna, som jag köpte för bara någon månad sedan. Undra om man alltid kommer att vara så här virrig?!

Ingenting är längre, där det brukar. Kan hitta fjärrkontrollen i kylskåpet. Häromveckan hittade jag mina fina lotus örhängen, i någons kalsonglåda. Dotters kläder, hängs in i makens eller min garderob. Mina hamnar ofta, i hennes. Mjölpåsen, brukar hamna i tallrikslådan. Och sockret bland stekpannorna. Ett konstant härligt kaos. Gillar det. Så totalt olikt mitt gamla jag. Hon var en liten halvgalen perfektionist. Och det draget behöver inte komma tillbaka.

Man mår bra av lite kaos. Passar bra in i mitt, leva i nu:et tänk. Tar varje dag som den kommer. Allt ordnar sig. Det får ta lite tid bara. Och tid har vi ju gott om, här i Ingemannslandet.

Nu ska jag njuta av den goda bakelsen. Här i sängen.  Och bara vara. För det är precis det, som jag har lust med. Idag. Vila hela dagen. Och ikväll kanske följa med liten till fotbollsträningen. Perfekt dag.

15 thoughts on “Öronproppsjukan

  1. Susanna 2016-04-28 / 12:25 e m

    Själv ställer jag konsekvent smöret i skafferiet av oklar anledning 🙂
    Är också kontrollfreak och kämpar på med att trivas med lite kaos, får lite lätt panik ibland när det blir för stökigt…
    Hoppas öronen läker fint nu, annars kan jag tipsa om rejäla hörlurar som stänger ute brus. På med dem och låtsas att du lyssnar på ennpod eller något ☺️

    Liked by 1 person

    • Anna 2016-04-30 / 9:51 f m

      Du kommer njuta och skratta åt alla tokigheter, när du vågar släppa på kontrollen och kan leva i kaoset, lovar😀❤️

      Kan du tipsa om något speciellt märke?!

      Kram & Glad Valborg fina du ❤️💐

      Gilla

  2. riktliv 2016-04-28 / 2:57 e m

    Önskar dig en trevlig semester ❤
    Själv letar jag efter en kryssning. Karibien eller medelhavet. Har du någon erfarenhet av kryssningar?

    Gilla

  3. grongoling2 2016-04-28 / 3:27 e m

    Det är ju mycket bättre att fjärrkontrollen hamnar i kylen än i ugnen tycker jag! Håller med dig, lika bra att se det roliga i det, och att du slappnar av och inte behöver vara på pass jämt.

    Vill bara säga att jag blir så inspirerad att ta tag i mitt eget liv när jag läser om hur du har det och hur du gjort och tänkt för att må bättre! Det berikar mitt liv, och jag är väldigt tacksam för det.

    Jag har återigen börjat med öronproppar (bara silikon för jag får inte in några andra) och återigen märkt att det blir mer ”skräp” i öronen då, så de blir ju irriterade. Men det är så skönt att ha dem! Hoppas det fungerar bra med dropparna!
    Kram och njut av den fina bakelsen : )

    Liked by 1 person

    • Anna 2016-04-30 / 9:43 f m

      Tack finaste du för dina ord❤️🙏❤️

      Att leva så här, har verkligen fått mig att må så bra. Kan rekommendera det ❤️

      Tänkte prova silikonpropparna, när öronen har läkt. Känns redan mycket bättre. Har bara använt mig av hörselkåpa när det har behövts nu. Men man är ju inte direkt snyggaste tanten med illgröna hörselkåpor på 😂 Kanske får ta och be dottern om att dekorera dem lite😀

      Kram och Glad Valborg fina du❤️

      Gilla

    • Anna 2016-04-30 / 9:37 f m

      Ska bli så skönt! Egentid med någon, under bra förutsättningar ❤️🙏☀️

      Kram fina du ❤️

      Gilla

  4. Znogge 2016-04-28 / 5:24 e m

    Bra att du kollade upp öronen! Samma fenomen är vanligt när man har hörapparat och det kan bli väldigt irriterande. Så härligt att komma iväg till Mallorca, sol och värme. Just nu när det är så kallt på hemmaplan känns miljöombytet extra lyxigt 😀

    Hoppas bakelsen smakade bra ❤

    Liked by 1 person

    • Anna 2016-04-30 / 9:36 f m

      Ska bli så skönt att få åka iväg, värme, egentid men någon, långa sköna promenader och vila ❤️🙏❤️

      Kram fina du ❤️

      Gilla

  5. ibod11 2016-04-28 / 8:30 e m

    Det måste ju bli varmt och kanske lite fuktigt innanför öronpropparna så det är inte så konstigt om det blir infekterat. Tur att hjälp finns och att det går ganska fort 🙂
    Om du inte skrattar nu åt att allt är på fel plats så kommer du garanterat att göra det senare när du tänker tillbaka. Du har i alla fall något att skylla på till skillnad från oss andra som bara kan ursäkta oss med att vi börjar bli gamla och virriga 😉

    Liked by 1 person

    • Anna 2016-04-30 / 8:57 f m

      Vi skrattar gått åt all galenskap redan nu, alla i familjen 😀 Rena skattjakten varje gång något är borta😀

      Kram fina du & Glad Valborg!❤️💐

      Gilla

Lämna gärna en kommentar!❤️

