Spekulationer

Valde att ta bort det lösenordsskyddade inlägget. Skapar bara spekulationer. Och allt är bra, behövde bara skriva av mig, om en lite större konflikt med liten. 

Hon har sina förväntningar, och hon saknar vårt ”vanliga” liv, innan mamma blev sjuk. Att vara 8 år är inte alltid lätt. Och inte att vara förälder heller. För den delen. Vi är vänner igen. Och innerst inne, så vet jag att hon förstår. Vi gör bara vårt bästa, efter våra förutsättningar. Här och nu.

Idag blir det en dag nerbäddad. En förkylning hälsar på. Vi ser på film. Och bara är. Skönt. Trevlig lördag.

9 thoughts on “Spekulationer

  1. Ditte 2016-04-23 / 11:28 f m

    Visst har man konflikter och att en liten åttaåring vill ha det som ”vanligt” är lätt att förstå. Inte lätt att vara vare sig barn eller förälder alla gånger.
    Stor kram och ja önskar er en mysig lördag.

    Gilla

  2. Att bara vara jag 2016-04-23 / 1:13 e m

    Har en snart fyraårigt barnbarn som stundtals får enorma utbrott. Det är ständigt konflikter med henne. Försöker låta stormen rasa ut när den sker (räknar ned till tio för att lugna ned mig) och sen ha en famn beredd när det lugnat sig..Tufft är det när detta tar sådan energi från mig, men, men…
    Med mina egna barn (förutom min dotter som är mamma till mitt barnbarn) har det funkat med mycket värme, vissa fasta rutiner och dialog. Har aldrig haft några stora konflikter med dem när de var små. Har inga konflikter med dem idag heller… Däremot blir det en hel del onödiga konflikter med min vuxna dotter som är mamma till mitt barnbarn. För säger jag ifrån – säger nej – inte gör det hon beordrar mig att göra blir det liv i luckan från min dotter…Och det slutar alltid med att det hon kräver av mig att göra för henne hamnar i mitt knä ändå och jag får ta hand om det vare sig jag vill kan eller orkar.. Kram ♥

    Gilla

  3. Znogge 2016-04-23 / 2:45 e m

    Det är inte lätt att vara åtta år och det sker förändringar. Kan förstå att barn vill att allt ska vara som vanligt. Men de är ändå så kloka och konflikterna går oftast över ganska så snabbt.

    Krya på er och trevlig lördag!

    Gilla

  4. ibod11 2016-04-25 / 7:29 f m

    Psykiatrikern, som skulle utreda om jag är tillräckligt psykiskt frisk för ingreppet, sa att nära relationer utan konflikter inte är friska. Det kan vara bra att tänka på när man blir oense. Naturligtvis blir man vänner igen i friska relationer så du och din dotter måste ha en väldigt frisk relation 🙂

    Gilla

  5. Tove Olberg 2016-04-25 / 7:53 f m

    Tittar in och läser dina senaste inlägg; Sitt starka jag får en inte utan sitt svaga jag – och jag antar du vet vad jag menar då jag skriver så? Det ena utesluter inte det andra – i mitt fall blev det just styrkan från förr omarbetat som blev mitt tillfrisknande – och mitt fall!
    Din situation med åttaåringen hör till tror jag och det löser sig – barn får ju med sig något från sin barndom som senare kan ge styrka i deras liv, blir min tanke i detta!
    Fortsatt lycka till med varm kram!

    Gilla

  6. enplatsilivet 2016-04-25 / 8:22 f m

    Det är sannerligen inte lätt för vare sig barn eller vuxna när en förälder blir utbränd. Och det var väldigt svårt att vara ensamstående och utbränd med barn med särskilda behov. Jag undrar om jag någonsin kommer att hämta mig.
    Kram ❤

    Gilla

  7. Ami 2016-04-25 / 9:39 f m

    Inte alltid lätt att vara åtta år och förstå allt som händer runt om kring! Men barn är ganska kloka 🙂
    Kram

    Gilla

  8. semestersol 2016-04-25 / 11:29 f m

    Barn är ändå så fantastiskt anpassningsbara och lever helt i nuet. Mina barn var ju inte så gamla när jag var sjuk, jag hade ständigt dåligt samvete över att jag inte kunde vara en bra mamma. Men nu när de är vuxna, så minns dom min sjuka period med glädje, de har en massa fina minnen som jag inte själv tänt på. T.ex små stunder av mys i sängen, en stund tillsammans med mamma i soffan under filten, hämtmat, mycket roligt med farmor och annat. Min sjuka period har då inte satt några hemska spår hos dem. ❤

    Gilla

  9. annavega72 2016-04-25 / 11:58 f m

    Jag är en mycket bättre mamma nu när jag är sjuk än vad jag varit tidigare. Sorgligt nog. Jag har nämligen kört på med väldigt starka stressymtom i över tio år, och bland symtomen var dåligt tålamod och nära till ilska det som drabbade mitt barn under de åren. Inte så att jag gick över gränsen men jag märker nu vilket mycket större tålamod jag har innan jag tex höjer rösten. Så även om jag just nu inte orkar hitta på saker eller ens gå på utvecklingssamtal så är jag väldigt mycket trevligare och lugnare som förälder.

    Gilla

Lämna gärna en kommentar!❤️

