Har hittat ett djup

Den här veckan, så här långt. Har helt klart varit min bästa, under hela min tid. Här i Ingemannslandet. Mår så bra. Enda in i själen. Har hittat ett djup. Ett andrum. Inombords. Som jag älskar livet. Här och nu. Trots att jag är sjuk, och fortsatt har mindre bra stunder. Men jag fokuserar på allt det positiva. Plockar fram varje liten nyans av lycka. Glädje. Tacksamhet. Ur alla de där stora stunderna. Som för många andra, är så små och mindre betydelsefulla.

Nu strax en härlig promenad i solen. Igen. Den här gången går jag inte i riktning, mot den lilla magiska sjön. Utan mot bästa kurator B. Ser fram emot dagens samtal. Njut av dagen.


Bild tagen under gårdagens promenad. Så sagolikt vackert. Och minst lika underbart. Älskar att promenera just här🙏

5 thoughts on “Har hittat ett djup

  1. Mia 2016-04-21 / 9:31 f m

    Glad för din skull du har haft det tungt, men dina glada inlägg kan uppfattas som att du är frisk! Är det dags att börja jobba? Mår du så bra som du skriver och du orkar så långa promenader kanske du orkar jobba iallafall halvtid, är nog inte bra att gå hemma för länge när man mår bra.

    Gilla

  2. Millans Värld 2016-04-21 / 9:41 f m

    Jag tycker alltid att det är dom små stunderna som sprider mest glädje.
    Ha en skön promenad!
    Kram

    Gilla

  3. Ditte 2016-04-21 / 10:35 f m

    Tack för fin läsning och jag gläds med dig att du nu kan se mycket positivt runt dig.
    Och att se det lilla i det stora är en tillgång.
    Kram!

    Gilla

  4. Helena 2016-04-21 / 4:13 e m

    Så glad för din skull att du blivit piggare♥♥, det är underbart när man har den känslan. Ha en fin kväll. kram

    Gilla

  5. ibod11 2016-04-22 / 8:19 f m

    Alla borde få känna glädjen i att hitta lyckan i de små detaljerna. Just det kanske är något gott som har kommit till dig ur allt det onda.
    Kram.

    Gilla

Lämna gärna en kommentar!❤️

