Fjällen

Vi kom hit redan igår. Så skönt att åter vara här. Det sista dygnet hemma var kaotiskt. Hantverkare bokades in. Jag försökte behålla min vila. Någon packade och organiserade. Mitt i allt inser vi att vår takbox är för lång. Vi bytte bil i höstas. Och så är ett par litftkort som var borta. Liftkort som redan var färdigtankade. Suck.

Allt ordnade sig tillslut. En ny takbox hämtades. Någon packade. Och förberedde för hantverkarna. Liftkorten hittades. Hantverkarna kom. Fick instruktioner. Samtidigt som vår bil packades. Söndagmorgonen blev hektiskt. Under lördagen lyckades jag behålla lugnet. Gick in i min bubbla. Men igår gick det inte. Öronpropparna blev min bästa vän.

Men så anlände vi till fjällen. Lugnet infann sig. Fast med öronpropparna på. För mig. Vi gjorde ett första stop på Klövsjö Bageri. Världens godaste bullar, bröd och pannkaksmjöl, inhandlades. Vi fortsatte mot Björnrike. Checkade in. Bästa boendet. Grizzlyhusen. Några meter till sittliften. Någon packade upp. Jag vilade. Tjejerna lekte. Utomhus. Snön har en magisk effekt även på dem. Vi alla somnade. Tidigt.

Imorses njöt vi av en god fjällfrukost. I lugn och ro. Energinivåerna fanns där. Beslutade mig för ett morgonåk. Med tjejerna. Grizzlyexpressen upp. Magiskt uppe på toppen. Trots att solen inte riktigt nådde fram. Njöt. Tjejerna åkte på förhand. Själv fick jag pausa med 100-150 meters mellanrum. Tog en timme ner. För mig. I slutet skakade benen. Energin var på sluttampen. Kom hem. Någon ser mig. Möter upp. Hjälper mig av med skidor. Bär mig in i lägenheten. Knäpper av pjäxor. Och klär av mig. Leder mig till soffan. Somnar. Vaknar tre timmar senare. Och är så tacksam. Jag orkade. Stort.

Men någon mer åkning blev det inte idag. För mig. Vid 15:00 kände jag att energin eventuellt fanns där. Ignorerade. Spar mig tills imorgon. Och finns inte energin. Spar mig till kommande dagar. Är så nöjd och tacksam. Ändå. Även fast någon glömde packa ner allt annat än underkläder, inderställ (2/person), skidstrumpor, skidkläder, sängkläder och handdukar. Till oss alla. Vi har ju trots allt tvättmaskin. Godnatt.


7 thoughts on “Fjällen

  1. ibod11 2016-03-21 / 9:42 e m

    Visst är det underligt hur mycket fjällmiljön kan påverka. För mig är det lugn, frid, hemkänsla och glädje att få komma dit. Du verkar känna något liknande. Skönt att få rymma dit när hantverkarna sätter igång 🙂 Ha en riktigt härlig fjällvistelse.
    Kram.

    Gilla

  2. Piedra 2016-03-22 / 7:18 f m

    Vad skönt att du kan njuta! Det är någonting med berg som påverkar måendet positivt, tycker jag. Kram!

    Gilla

  3. Znogge 2016-03-22 / 11:45 f m

    Så skönt att vara framme! Önskar er en härlig vecka i fjällen!

    Kram ❤

    Gilla

  4. Ditte 2016-03-22 / 12:59 e m

    Vad fint du delar med dig och vilket framsteg att du kunde ta ett åk. Att det sedan tog tid är inte viktigt utan att du klarade det. Glädje och lycka! Jag önskar er en härlig vecka i fjällen och hoppas ddet kan bli fler åk för din del. Om du orkar förstås.
    Kram och många tankar från mig i Thailand.

    Gilla

  5. Ami 2016-03-22 / 6:49 e m

    Så härligt! Hoppas ni får en trevlig vecka!
    Kram

    Gilla

  6. Millans Värld 2016-03-22 / 8:29 e m

    Vad härligt att ni är i fjällen igen.
    Hoppas det blir en skön och avkopplande vistelse.
    Njut det du kan och ha det så bra som det är möjligt!

    Kram

    Gilla

  7. Fröken Duktig 2016-03-29 / 1:12 e m

    Åh, det är så härligt i fjällen! Åh bästa boendet också. Vi bokar samma varje sportlov sen flera år tillbaka. Just att bara behöva ta sig några meter till liften gör att man orkar åka lite i backen. Så skönt. Önskar dig en fortsatt bra vecka!

    Gilla

Lämna gärna en kommentar!❤️

