Borta bra, men hemma bäst

Hemma. Så skönt. Kramades hela kvällen, med min någon. Igår. Som jag längtat efter honom.

Nu ligger jag här i min bubbla. Familjen har för en liten stund sedan åkt iväg. Skola och arbete hägrar. Vardagen. Själv ligger jag kvar.

Är trött idag. Men känner inte av den där stora utmattningen? Som jag räknade med. Utan bara en stor trötthet. Så jag ligger kvar. Vilar för att läka. Vilar för att återhämta mig. Här i min bubbla.

Någon har preppat. Två stora glas vatten på nattduksbordet. Och frukost. Och mediciner. En av rullgardinerna är halvvägs uppdragen. Allt är precis som vanligt. Här i min bubbla. Som jag har saknat den, senaste veckan. Borta bra, men hemma bäst. Alltid.

4 thoughts on “Borta bra, men hemma bäst

  1. Geddfish 2016-03-14 / 9:46 f m

    Borta bra, men hemma bäst ❤ tänk, att det gäller alltid.
    Så tycker jag med, har precis kommit hem efter att ha besökt nära och kära.
    Varm kram ❤

    Gilla

  2. Znogge 2016-03-14 / 5:08 e m

    Borta bra men hemma bäst! Visst är det en sanning som står sig i längden.

    Kram ❤

    Gilla

  3. riktliv 2016-03-14 / 8:03 e m

    Vad glad jag blir för din skull. Så skönt att du bara känner dig lite trött och inte utslagen. Det går framåt. ❤

    Gilla

  4. ibod11 2016-03-14 / 9:34 e m

    Hemma är alltid bäst. Finns inget bättre. Men hemma vore kanske inte bäst om man aldrig fick åka bort 🙂

    Gilla

Lämna gärna en kommentar!❤️

