Räknar med ett bakslag

Gårdagen handlade om återhämtning. Rakt av. Vilade större delen av dagen, med öronproppar. Skönt. Mamma och pappa skötte markservicen. Och liten. Jag kunde bara fokusera på mig själv. Återhämtning ifrån vår lilla minisemester. Och förebyggande inför dagens långa hemresa. Vi avslutade sedan dagen med mellomys. Så härligt. En fin avslutning på vår vecka. Och bästa Frans vann. Till litens besvikelse. Hon röstade såklart på Samir och Viktor. Som de flesta andra i hennes ålder.

Nu sitter vi på tåget, sedan någon timme. Och vi har världens packning. Vad hände?! Man skulle kunna tro att vi har varit borta i fjällen. Det roliga i det hela är, jag har bott i mina underställ. Även här. Bortsett från den korta resan till Göteborg. Så packade några plagg i onödan. 

Båda barnen har shoppat loss. Vi har med oss nya vårgarderober hem. Bäst att passa på, när bra shoppingsällskap finns för dem. Och 8,5 kg ost. Vi älskar ost, och tyvärr är utbudet av riktigt god lagrad ost, begränsad hemma. I staden mellan bergen. Liksom färska skaldjur. Fast det skippade jag att köpa med denna gång. Fanns ingen plats.

Ikväll är vi hemma igen. Längtar som en tok. Mest såklart efter min någon. Ska kramas hela kvällen. Misstänker att jag dock får konkurrera med liten. Och sedan längtar jag efter min säng. Längtar efter att få krypa ner i min bubbla. 

Räknar med ett litet bakslag närmaste dagarna. Hoppas på att lyckas hålla de mörka nyanserna borta (ska ha mina tacksamhetslappar på nattduksbordet i beredskap). Räcker med utmattningen. Den där stora. Men det tar vi imorgon. Nu fokuserar jag på hemresan. Och sedan kramar av någon. Viktigast här och nu. Njut av söndagen.

  

9 thoughts on “Räknar med ett bakslag

  1. ibod11 2016-03-13 / 4:22 e m

    Kramar är undergörande så jag hoppas att du får stanna länge och mysa i hans armar. Kanske tillsammans med liten 🙂

    Gilla

  2. Znogge 2016-03-13 / 4:58 e m

    Det var verkligen en stadig packning! Hoppas hemresan går planenligt på alla vis!

    Kram ❤

    Liked by 1 person

  3. riktliv 2016-03-13 / 6:09 e m

    Det är roligt att komma iväg men alltid skönt att få komma hem till tryggheten. Och även ens bubbla. Hoppas att du får ett väldigt litet bakslag. Det är inte lätt att leva i ett av utmattningens bakslag utan att tappa tilltron och glömma att det bara är ett litet gupp på vägen. ❤

    Gilla

  4. Tove Olberg 2016-03-13 / 6:51 e m

    Hej Anna!
    Nu har jag läst dina två senaste inlägg, länge sedan jag var här så nu var det dags att titta in för att se hur du har på din väg.
    Glad att läsa att du tar dig framåt sakta nog … några bakslag hör till!
    Var rädd om dig och jag återkommer vid tillfälle!
    Varm kram i läkande fläng 🙂

    Gilla

  5. dithequeen 2016-03-13 / 8:49 e m

    Tänker att ett ljus i bubblan nu kan bli att känna en varm känsla inombords för att du har klarat av att göra en resa med dina barn. Få känna dig stolt över att du fixat det! Styrkekramar ❤️

    Gilla

  6. Ditte 2016-03-14 / 5:33 f m

    Vilken fin vecka ni har haft tillsammans och även om det är trevligt att vara borta så är det alltid skönt att komma hem.
    Hoppas resan går bra och du har nu tagit ytterligare ett steg framåt på din långa resa.
    Kram!

    Gilla

  7. Ama de casa 2016-03-14 / 11:49 f m

    Det är faktiskt inte alls så dumt att komma hem heller 🙂

    Jag höll ju på Frans, och rätt låt vann 🙂 Samir och Viktor är inte mina favoriter direkt, men jag kan verkligen förstå att dom går hem hos dom yngre 🙂

    Gilla

Lämna gärna en kommentar!❤️

