Bara en ledtråd

Då var vi äntligen på väg. Sedan en timme. Mitt stora hjärta strålar av glädje. Och mitt lilla är full av förväntning.

Snälla, snälla mamma och storebror, ge mig bara en ledtråd!

Men vi är tysta som små möss. Och bara ler. Om en och en halv timme är vi framme. Och då vet hon. I samma stund som vi checkar in på hotellet, kommer även mitt minsta lilla hjärta, stråla utav glädje. Som jag älskar att ge dem små guldkorn. I vardagen. Nu var det länge sedan sist.

Det senaste halvåret har min kvalitetstid med dem varit ytterst begränsad. Så mycket fokus har varit på mig. Från alla. Så tacksam för att energin finns. Om än att den är begränsad. Har verkligen varit osäkert. Särskilt med tanke på att någon mindre kunnig läkare, har börjat experimentera med min insomningstablett. Tacksam för någon och inte minst bästa kurator B, som kan rycka in och ryta ifrån. När min ordinarie läkare inte finns på plats.

Kommer att få betala för den här lilla trippen i efterhand. Utan tvekan. Men jag är beredd att betala det priset. Det är värt det. Barnen kommer ha 44 härliga timmar framför sig. Och jag kan vila hela nästa vecka. I lugn och ro. Alldeles för mig själv. I min efterlängtade bubbla. Där hemma. Men nu först. Härliga dygn tillsammans med stor & liten.

6 thoughts on “Bara en ledtråd

  1. Geddfish 2016-03-09 / 3:14 e m

    Hoppas och önskar att ni får en fin tid tillsammans nu. 😀
    Varm kram ❤

    Liked by 1 person

  2. ibod11 2016-03-09 / 5:25 e m

    Ibland tar man gärna den där rekylen som man vet kommer efter något roligt. Ha några alldeles underbara dagar med barnen.
    Kram ❤

    Liked by 1 person

Lämna gärna en kommentar!❤️

