Tänk vilken lycka

Så sitter vi på tåget. Sedan några timmar tillbaka. Och vi har många timmar kvar, innan vi är framme. Öronproppar och hörselkåpor är på. Samtidigt. Ger maximalavlastning. För hjärnan. Mellan varven kommer även ögonbindeln fram. För vila. Tänk så effektivt det är. Att stänga av ett sinne. Eller två.

Jag har skapat mig en tillfällig egen liten bubbla. På vägen. Och förhoppningvis bidrar det till att jag inte är helt slut. Imorgon. Kanske bara får en mittemellandag?!

Sonen och liten spelar kort. Jag hör inget. Men ser på deras miner. De har kul. Tillsammans. Sonen har steppat in som ansvarig under resan. Skönt. Jag bara följer med. Han ordnar med biljetter och hanterar det praktiska. Precis som någon skulle ha gjort. Skillnaden är att han kan släppa på ansvaret. När vi kommer fram. Då tar mina föräldrar över. Och mina barn, får vara bara barn. Bli ompysslade. Bortskämda. Samtidigt som jag forsätter och vila för att läka. Får omsorg. Och mest troligt få äta barndomens favoriträtter. Mammas Makaronigratäng. Och pappas pannkakor. Mums.

Och min älskade bästa någon får chansen att vila upp sig. Där hemma. I staden mellan bergen. Bara vara. Andas. Under en veckas tid. Det blir bra. Klart som korvspad. Vi fixar det. Det är bara en vecka. Den kommer susa förbi snabbare än X2000 genom de småländska skogarna. Längtar tills vi kommer fram. Ikväll. Strax efter 21:00. Och tills på söndag, om en vecka. Tänk vilken lycka, att få känna av nyansen längtan. I dagarna sju. Lyckligt lottad.

7 thoughts on “Tänk vilken lycka

  1. Ditte 2016-03-06 / 3:24 e m

    Vad fint att läsa! Jag gläds verkligen med dig. Och detta kommer att bli så bra.
    ömskar er en trevlig vecka på alla de sätt.
    Stor kram!

    Gilla

  2. Helena 2016-03-06 / 6:46 e m

    Hoppas du får en härlig vecka kram ♥♥♥

    Gilla

  3. Geddfish 2016-03-06 / 9:10 e m

    Det gjorde du rätt i. Det blir fint. Känner att du har glädje inombords. Du har bra uppbackning.
    Njut nu. Varm kram ❤

    Gilla

  4. Znogge 2016-03-06 / 10:04 e m

    Du har en duktig och nästan vuxen son med dig som är en god hjälp! Väl framme får ni vara barn var och en på sitt sätt.

    Kram ❤

    Liked by 1 person

    • Anna 2016-03-09 / 9:16 f m

      Han är till väldigt stor hjälp, utan honom hade jag inte vågat mig på den här resan själv med liten.

      Kram❤️

      Gilla

  5. ibod11 2016-03-07 / 9:28 e m

    Jag hoppas att er vecka tillsammans blir underbar och skön och att Någon är helt återhämtad när ni återvänder till honom 🙂

    Gilla

    • Anna 2016-03-09 / 9:15 f m

      Vi har en härlig vecka här nere, idag rymmer jag och barnen iväg på ett eget äventyr i nätterna två, innan vi kommer tillbaka hit för de två sista nätterna😊

      Kram❤️

      Gilla

Lämna gärna en kommentar!❤️

