Är jag stark nog?!

Imorgon reser jag bort, med båda barnen. Vi ska hälsa på hos mina föräldrar. Mormor och morfar. Utan min någon. Resan tar ganska så exakt 9 timmar. Med tåg. Vi stannar där en vecka. Min älskade någon behöver vila. Förståligt.

Men hjälp. På riktigt. Kommer jag att fixa det här. Utan min någon. Tänk om de mörka nyanserna hälsar på. Tänk om de tar över. Utan min trygga någon. Vill inte. Men måste.

Min älskade någon behöver en paus. På riktigt. Men jag är så rädd. För de mörka nyanserna. Utan min någon, vid min sida. Är jag stark nog?!

13 thoughts on “Är jag stark nog?!

  1. Susanna 2016-03-05 / 7:55 e m

    Det kommer att gå, det kommer att ta På krafterna men det går. Hoppas verkligen attdu slipper de mörka nyanserna, men kommer de så klarar du det med.
    Glad att du öppnat bloggen igen, saknat att läsa den och hittar tröst och kraft i dina ord.
    Kram ❤️

    Liked by 1 person

  2. frkenmatilda 2016-03-05 / 8:06 e m

    Jag tror på dig!
    Tack för att jag fått ”återkomma”! Har saknat inlägg och hoppa att alla nättroll blev lika kloka som oss. De har uppenbarligen missat en hel del i sitt värdegrundsarbete med solidaritet och empati som hela vårt samhälle är uppbyggt kring!
    Jag tror på dig.
    Den du var innan allt finns kvar där inne. Jag vet det för jag har träffat ”mig själv igen” flera gånger den sista tiden.
    Du klarar det, jag är säker!
    Och så himla mysigt att få vara med sina föräldrar en vecka.
    PS.
    Den dagen jag skulle till universitet för upprop nu i januari så mådde jag nästan illa av oro. Jag hade lust att gå därifrån för jag trodde verkligen inte att jag skulle klara av det, men då det var som allra värst smsade jag med en vän som stöttade mig. Sen pluggade jag i hörlurar i Mobilen andades lugnt och lyssnade på lugn musik som jag slappnar av till.
    Ha en fin resa.
    Har saknat att läsa din blogg,
    Alla sidor av den ☺️ kram ❤️

    Gilla

  3. Ditte 2016-03-05 / 8:44 e m

    Det kommer att tära på dig men du klarar det.
    Många tankar till dig.
    kram!

    Gilla

  4. annika68 2016-03-05 / 9:28 e m

    Det kommer att gå bra ❤️

    Gilla

  5. ibod11 2016-03-05 / 10:02 e m

    Ska tänka på dig och hålla tummarna för att resan går bra. Väl framme har du kanske möjlighet till vila igen.
    Kram ❤

    Gilla

  6. semestersol 2016-03-05 / 10:53 e m

    Du kommer att klara det, din Någon är aldrig längre än ett telefonsamtal bort. ❤

    Gilla

  7. grongoling2 2016-03-05 / 11:32 e m

    Hej igen, roligt för oss att du skriver, och hoppas att du gör det för att du ska må bra själv.
    Hoppas att det går bra på resan, hoppas att du kan låta dig bli ompysslad av dina föräldrar och delta så mycket du orkar och tycka att det är bra att vila och vara ensam också ❤

    Gilla

  8. Znogge 2016-03-06 / 9:10 f m

    Visst klarar du det! Du reser inte med någon men till några som också står dig nära.

    Många kramar ❤

    Gilla

  9. sannaljungberg2014 2016-03-06 / 9:25 f m

    Försök att låta bli att tänka tänk-om-tankar. Var här och nu. Se det som en träningsvecka där du får träna på att vara i nuet. Det är tänk-om-tankarna som skapar rädslan. Rädslan är bara en känsla, inte farligt alls. Om den kommer så har du verktygen som behövs. Titta ut genom fönstret, se efter hur många färger du ser, hur många träd… Finns det några fåglar där, och vilka färger har de? Minns du hur de låter? Är det kallt eller varmt i rummet där du är? Hör du några ljud? Hur känns stolen som du sitter på?
    Kram och hoppas att du får en fin vecka 💜

    Gilla

  10. Millans Värld 2016-03-06 / 9:53 f m

    Det kommer nog att bli lite både och men tur att det är dina föräldrar du ska besöka.
    Dom kan säkert underlätta för dig.
    Varm Kram och lycka till!

    Gilla

  11. gemsofmylife 2016-03-06 / 3:32 e m

    Det kommer gå bra finaste !! men vila ordentligt efter !!
    Krämisar Sanna

    Gilla

  12. kolonilotta 2016-03-06 / 5:29 e m

    Det kommer nog kännas av efteråt.
    Men då får det bli DU som vilar upp dig.
    Hoppas att ni ändå för en fin vecka med sina föräldrar! ❤
    Kram

    Gilla

  13. Helena 2016-03-06 / 6:53 e m

    du kommer att fixa det, vila och ta det lugnt, kul att få följa dig igen :). Kram

    Gilla

Lämna gärna en kommentar!❤️

