Det där förbjudna

Dagarna bara går. Och nyansen sorg har lämnat. Mig. Men så kom Herr Förkylning och hälsade på. Liten blev åter sjuk. Och som ett brev på posten kom en vattenskada i köket. En av våra två diskmaskiner gick sönder. Pumpade ut litervis med vatten. På vårt ack så känsliga, valnötsgolv. Numera ett försäkringsärende. Och det där stackars  golvet, flyter utan lister. På hela nedervåningen.  85 kvm golv med andra ord. Men vi löser det. Har idéer. 

Har hunnit med flera samtal med bästa kurator B. Och stresskurs. Blir starkare för varje gång. Samtidigt som jag vet, att min resa framöver är lång.

Har bestämt mig, för att öppna upp bloggen igen. Min mail svämmar över. Så många vill följa. Så många finner stöd av mina ord. Och jag hinner inte med. Och orkar inte. Och om mina ord kan hjälpa andra. Då vinner den känslan över trollen. Min bästa någon ska googla efter en widget. Som spärrar mer. Så kan specifika IP adresser. Och ord. Inte bli tillåtna. När man lämnar en kommentar.

Så det ägnar vi kvällen åt. Bland annat. Sen tänker jag skriva av mig. Om mina nya insikter. Om kosten. Viktuppgången. Och det där förbjudna. Samlivet. Här i Ingemannslandet. Återkommer.

12 thoughts on “Det där förbjudna

  1. Ami 2016-03-04 / 7:30 e m

    Nej, men så hemskt med diskmaskinen 🙂 Hoppas verkligen det löser sig!
    Ha en fin kväll.
    Kram

    Gilla

  2. riktliv 2016-03-04 / 7:41 e m

    WordPress har spärr på IPnummer. Men inte troll ord.

    Gilla

  3. annika68 2016-03-04 / 10:27 e m

    Men då 😦
    Fyyy så tråkigt.
    Sura pengar men det är iaf materiella ting ❤️

    Massor med kramar

    Gilla

  4. Att bara vara jag 2016-03-04 / 10:48 e m

    Vad roligt att du skrivit lite igen =)
    Det var verkligen en jobbig situation ni har hamnat.i. Förkylningar och vattenskador är inte roliga saker att dras med. Krya på er! Hoppas att ni får ersättning från försäkringsbolaget.
    Kram ♥

    Gilla

  5. grimmfjall 2016-03-04 / 10:58 e m

    Yes! Välkommen tillbaka, jag har saknat dina ord. Kramar från Öland

    Gilla

  6. Znogge 2016-03-05 / 10:04 f m

    Vilken otur med diskmaskinen och vatten kan verkligen ställa till det. Man vet hur mycket det blir bara av att välta ut ett glas…

    Man kan spärra vissa saker i WordPress men jag har inte koll helt fullt ut.

    Kram och trevlig lördag!

    Gilla

  7. iensy 2016-03-05 / 11:41 f m

    Vad Hääääärligt att du är tillbaka! 😀
    Kram kram

    Gilla

  8. ibod11 2016-03-05 / 3:26 e m

    Kul att höra ifrån dig igen ❤
    Vi hade en vattenskada p g a en läckande slang i köket och efter det bestämde jag mig för att aldrig mer ha trägolv i något kök. Därför har jag nu plastmatta och det känns mycket tryggare. Det är klart att det löser sig för er men det är ändå en hel del bök.
    När du hjälper andra som är i samma situation får du säkert själv också mycket hjälp tillbaka. Bloggandet har så många fördelar. Du kan skriva av dig, hjälpa och få stöd, få insikten att du inte är ensam etc. Hoppas ni lyckas stänga ute alla troll så att du känner dig bekväm med att fortsätta skriva.
    Stor kram ❤

    Gilla

  9. semestersol 2016-03-05 / 10:38 e m

    Usch så tråkigt med vattenskada! Även om försäkringen täcker, så blir det lätt stök och bök med det praktiska och rutiner som är viktiga kan rubbas. Men du är stark och jag beundrar dig för att du inte låter dig besegras!
    Din blogg gör, som du säger, så mycket nytta för människor här ute. ❤

    Gilla

  10. Helena 2016-03-06 / 6:56 e m

    Så härligt att du är tillbaks igen kram ♥♥♥

    Gilla

  11. Karina 2016-03-15 / 8:35 e m

    Härligt att du är tillbaka igen vännen ❤️ Och vilken otur med vattnet och golvet ! Men det löser ni säkert på allra bästa sätt //kram

    Gilla

Lämna gärna en kommentar!❤️

