Äntligen har hon hittat tillbaka

Har haft en tung vecka. Nyansen sorg hälsar på. Saknar mitt gamla vanliga energifyllda jag. Hon den där dumma, som fick mig att hamna här. I Ingemannslandet. Och ännu finns nyansen kvar. Men jag bearbetar. I sinnet. Det skrivna ordet hittar inte fram. Just nu. Men jag kommer tillbaka. Tids nog. När sorgen ersätts av lycka. Tacksamhet. Igen. Fram tills dess vila för att läka. Och sköna promenader. Med knarret under fötterna. Och kylan som biter i kinderna. Och solen. Äntligen har hon hittat tillbaka.

11 thoughts on “Äntligen har hon hittat tillbaka

  1. tankaromutmattning 2016-02-27 / 9:08 f m

    Kram!

    Gilla

  2. Znogge 2016-02-27 / 11:02 f m

    Så gott att hon har hittat tillbaka!

    Många kramar ❤

    Gilla

  3. Ami 2016-02-27 / 12:05 e m

    Så skönt att hon har hittat tillbaka!
    Stor kram!

    Gilla

  4. ibod11 2016-02-27 / 1:33 e m

    Solen kanske är den hjälp tillbaka som du behöver. Sorgen har en viss förmåga att hitta in i oss och då får vi acceptera den en stund och sedan lämna den bakom oss för en tid. Jag vet att du kommer tillbaka, det är sådana vi är ❤
    Kram!

    Gilla

  5. Ditte 2016-02-29 / 11:26 f m

    Det är en berg-och dal-bana du befinner dig i och hittar du glimtar när du känner igen dig så är det fint. Sorgen är tung och tryckande men du kommer att hitta tillbaka och lyckan kommer att hitta dig igen. Och du kommer att hitta lyckan.
    Kram och många tankar.

    Gilla

  6. Ama de casa 2016-02-29 / 6:36 e m

    Himla bra gjort att hitta tillbaka! Och vinterbilden är helt underbar 🙂
    Kram

    Gilla

  7. semestersol 2016-03-03 / 9:49 f m

    Tittar in och säger hej bara! Kram på dig!

    Gilla

  8. dithequeen 2016-03-04 / 7:55 f m

    Sol och vinterglitter gör mig också glad, underbar bild. Kram på dig❤️

    Gilla

  9. Annelie 2016-03-04 / 1:26 e m

    Fina du! Jag har börjat intressera mig för feng shui som ju handlar om balans i livet, inte bara om inredning. Jag läste precis följande:

    ”När vi exempelvis har haft mycket att göra en tid, och känner oss nästintill ”vidbrända” (Yang) vad gör vi då? Vi åker på semester i solen, med mycket människor på stranden och….. lapar i oss ännu mer sol, Yang! Vad borde vi egentligen göra tror ni? Kanske sitta i skuggan och läsa en god bok? Strosa i skog och mark? Vandra i bergen som ger oss Yin?”

    … och tänkte automatiskt på dig. Citat taget från detta inlägget (http://blogg.skonahem.com/addsimplicity/2013/04/07/feng-shui-skola-6-yin-yang/) i bloggen Add simplicity.

    Gilla

Lämna gärna en kommentar!❤️

