Perfekt balans mellan vila och aktivitet

Bästa helgen. Har haft en perfekt balans mellan vila och aktivitet. Med fokus på det förstnämnda. Igår gjorde jag något galet. Ett riktig riskmoment. Men energinivåerna var bra. Hela morgonen bubblade de på som bäst. Så jag sa ja, till vår lilla stjärna. Hon har frågat hela veckan. Flera gånger om dagen. Kan vi inte åka till det nyöppnade leklandet?

Och vi gjorde det. Vi tog med oss en av hennes vänner. De lekte och hade kul. Själv satt jag i ett hörn. I öronen fanns öronpropparna på plats. Och på det hörselkåpor. Och så läste jag en bok. Och det gick bra. En stund. Dealen från början var, så länge som mamma orkar. De hade säkerligen önskat leka hela dagen. Men de tog det bra. Inga protester när vi skulle hem.

Liten bestämde sig för att sova över hos väninnan. Vi beställde takeaway. Mys i soffan framför film. Själv somnade jag där, innan ens att klockan hann bli 20:00. Väcktes vid midnatt, tog en insomningstablett. Sov gott till 07:00.

Idag myste vi hela förmiddagen, i sängen. Godaste frukosten. Och ett par filmer på TV:n. Lite senare en promenad. Så kallt och skönt. Innan vi avrundade kvällen med Alla Hjärtans Dag middag tillsammans med barnen. Och mys. Och redan nu ligger vi nerbäddade i sängen. Och avslutar dagen och helgen, med en film. Tacksam över helgen. För vilan. För energin. För min någon. Och för mina barn. Livskvalité. För mig. Här och nu. Önskar er alla en fin Alla Hjärtans Dag/Kväll. God natt!

5 thoughts on “Perfekt balans mellan vila och aktivitet

  1. Comsi Comsa 2016-02-14 / 7:49 e m

    Så goda mackorna ser ut, mums… 🙂

    En alla hjärtans dag kram ♥

    Gilla

  2. Millans Värld 2016-02-14 / 8:19 e m

    Härligt med en sådan helg!
    Balsam för själen!
    Kram och sussa sött!

    Gilla

  3. Znogge 2016-02-14 / 9:07 e m

    Mmm… Vilka goda smörgåsar! Så fin och bra din helg blev. Kan tänka mig att yngsta damen också var nöjd med både lekland och övernattning hos kompisen.

    Kram ❤

    Gilla

  4. ibod11 2016-02-15 / 6:31 e m

    Ser väldigt gott ut. Vilken fin helg du har haft med din fina familj 🙂

    Gilla

  5. Helena 2016-02-16 / 10:31 f m

    Vilken härlig helg ni haft, kram ♥

    Gilla

Lämna gärna en kommentar!❤️

