Den magiska lilla sjön

Under min promenad, tidigare idag. Lyckades jag vända. För varje steg jag tog. Kände jag hur ilskan rann av mig. Så kom jag hit. Till den magiska lilla sjön. Inte varit här sedan tidig höst. Lugnet infann sig. Och nyansen lycka, kom tillbaka. Det blev ingen promenad runt sjön. Utan jag vände. Och gick hemåt. Igen. Men snart så, kommer orken att finnas här. För en daglig promenad. Runt sjön. Igen.

Nu kommer familjen strax hem. Tacos står på menyn. Och Den Försvunna Diamanten. Familjetid. Som jag älskar det. Tänk så bra dagen ändå blev. Trots allt. Tacksam.

 

11 thoughts on “Den magiska lilla sjön

  1. riktliv 2016-02-12 / 5:40 e m

    Oj vad mycket snö. Här nere hittar jag snödroppar och vintergäck. Du vände din dag till en bättre dag. Tänker mig ett sittunderlag och en kopp med något varmt. Då skulle vi sitta där vid sjön och ta ut bitterfittan på vädring och sedan skratta åt alltihop. Och längta efter det nya. ❤

    Liked by 1 person

  2. Helena 2016-02-12 / 6:52 e m

    Man får vara tacksam för det lilla, duktigt att ändå ta en liten promenad. Kram ♥

    Gilla

  3. Di 2016-02-12 / 9:01 e m

    Där har jag lämnat många tankar i snö och sol sommar och höst. Där är platsen jag hittat mitt hjärtas tröst. Längtan dit kommer att alltid finnas i mitt bröst! Kram ❤️

    Gilla

  4. Znogge 2016-02-12 / 10:23 e m

    Bra gjort! Hoppas att ni har haft en fin kväll.

    Kram

    Gilla

  5. Ami 2016-02-13 / 6:51 e m

    Vilken din bild! Men vad mycket snö ni har!
    Hoppas ni fick en jättemysig kväll.
    Kram!

    Gilla

  6. ibod11 2016-02-14 / 2:33 e m

    Härlig bild och så rent och ljust det blir med all snö. Jag brukar också drömma mig bort till en sjö som är magisk för mig 🙂
    Hoppas att den svaga lyckokänslan växer sig allt starkare ❤

    Gilla

  7. Znogge 2016-02-14 / 4:09 e m

    Önskar dig en fin alla hjärtans dag ❤

    Kram

    Gilla

  8. TantGlad 2016-04-16 / 9:08 e m

    Taccos på menyn låter jättegott och det åt vi igår. Vilken fin bild Föresten. Det är vilande för själen med en sån fin promenad.

    Hjärtliga Goa kramar till dig

    Liked by 1 person

    • Anna 2016-04-20 / 10:13 f m

      Tack fina du ❤️

      Hoppas du får en härlig vecka, för nu känns det som om att solen har hittat tillbaka till oss😊🌞

      Kram ❤️

      Gilla

Lämna gärna en kommentar!❤️

