Göra absolut ingenting alls

Redan måndag igen. Riktigt nöjd med helgen. För första gången, sedan jag flyttade hit. Till Ingemanslandet. Njöt jag till fullo. Av tiden med familjen. Orkar var mer delaktig. Än tidigare. Vi pratar inte om stora saker. Snarare de små. Saker som man tidigare aldrig reflekterade över. Mys med sonen i soffan. Prat om framtiden. Promenader i snigeltempo. Skratten. Spela spel med liten. Eller som att skala ett par apelsiner, åt liten och hennes väninna. Till mellanmål. Se på film. Tillsammans. Småbråket om de sista blomkålsbuketterna på snacksfatet. Och middagslagningen. Samtalen när vi sitter till bords. Däremellan vila för att läka. Ingen bok. Surfande. Eller film. Utan total vila. Viktigt.

Tacksam över att jag på ett så klokt sätt har lärt mig att hushålla. Med min energi. Och idag är jag tacksam för tystnaden. Och kanske är det så här mina helger ser ut framöver? Tid tillsammans. Och vila mellan varven. Och när måndagen är här. Reflekterar och bearbetar jag. Mig själv. Och om helgen som var. Har sett att jag har fått några frågor, bland de inkomna kommentarerna. Svar kommer. Senare idag. Eller imorgon. För precis just nu, ska jag fortsätta att njuta av tysnaden. Och bara vara. Göra absolut ingenting alls. Tacksam för att den här resan så här långt, har givit mig den förmågan. En förmåga som inte fanns. Innan Ingemannslandet. Stort.

10 thoughts on “Göra absolut ingenting alls

  1. Millans Värld 2016-02-08 / 10:58 f m

    Så skönt att du fick en sån härlig helg.
    Att vila i tystnad är helt underbart tycker jag.
    Ha nu en fin början på denna vecka!
    Sköt om dig!
    Kram

    Gilla

    • Anna 2016-02-09 / 6:39 f m

      Tack fina du ❤️🙏❤️

      Gilla

  2. Ami 2016-02-08 / 11:10 f m

    Så glad jag blir att höra att helgen har varit så bra för dig!
    Stor kram

    Liked by 1 person

    • Anna 2016-02-09 / 6:39 f m

      Tack fina du! Läste ikapp mig inne hos dig (prioriterade familjen helt i helgen, och mig själv igår), inser att ni har haft en härlig helg!

      Kram❤️

      Gilla

  3. kolonilotta 2016-02-08 / 5:07 e m

    Vilken härlig insikt du har kommit till.
    Precis så där måste det ju vara nu för att du ska läka. Och du verkar ha en jätte mysig familj! ❤
    Mycket kärlek och omtanke som är så himla viktigt.
    Fin och vilsam kväll önskar jag dig!
    Stor kram

    Liked by 1 person

    • Anna 2016-02-09 / 6:36 f m

      Bästa familjen har jag❤️

      Kram❤️

      Gilla

  4. Znogge 2016-02-08 / 7:57 e m

    Det är just småsakerna som är vardagen och viktiga att orka med. Man får liksom lägga ribban för att hitta en balans vilket tyvärr inte är det allra lättaste. Att utan att göra någonting är så viktigt. Blir lätt att en bok eller något annat gör sällskap…

    Hoppas du får en behaglig kväll ❤

    Liked by 1 person

    • Anna 2016-02-09 / 6:35 f m

      Inte lätt alls. Men någonstans mitt i allt är det nog just det vi måste lära oss. För att bli friska. Idag har jag inga problem alls med att bara vara. Och göra ingenting alls. Jag njuter av det. Och jag läker så bra, av den förmågan. Jag blir inte ens uttråkad.

      Kram❤️

      Gilla

  5. ibod11 2016-02-10 / 12:31 e m

    Jag gissar att du märker stor skillnad i hur du uppskattar de små vardagliga händelserna nu mot förut. Det måste kännas underbart. Som att få en ny chans att ta tillvara 🙂 Din glädje smittar av sig och det är lätt att tänka att om du klarar av att se en ljus framtid så borde de flesta klara samma sak.
    Kram ❤

    Gilla

Lämna gärna en kommentar!❤️

