Bubblande skratt

Ingen insomningstablett igår. Vilken skillnad. Har ändå sovit, det som jag tidigare kallade, en bra natt. 2-3 timmars bra sömn. Resten av natten halvslumrandes, men ändå vaken. Galet. Galet. Så tacksam, för att jag vågade börja använda mig av en starkare insomningstablett. Längtar redan till kvällen. Och lyckan för att på söndagmorgon, få vakna utvilad. Igen. Inte utvilad som när man är frisk. Utan så utvilad man kan vara. Här i Ingemannslandet. Stor skillnad. Viktigt att poängtera.

Idag står det bara, vila för att läka. På agendan. Och återhämtning. Efter gallstens-ut-rensningen. Obehaget har släppt. Och många stenar har kommit ut. Och fler lär komma. Ytterligare två doser av Epsomsaltblandningen ska intas. Nu på morgonen. Vid lunchtid får jag äta igen. Längtar.

Har börjat frysa. Dygnet runt. Redan innan den här kuren. För ett par dagar sedan fick någon åka och köpa ett varmare duntäcke. Ligger under den. Och mitt gamla. Men fryser fortsatt. En sådan skillnad. I den första akuta fasen. Svettades jag. Det rann om mig på nätterna. Och vid lilla minsta ansträngning, porlade sig svettpärlorna. I pannan. Och nu fryser jag. Hela tiden. Bor sedan några dagar, i mina merinoull underställ. Och strumpor.

Måste ta upp det med bästa kuratorn B, till veckan. Anledningen till att jag svettades så, vet jag. Kroppen arbetade så hårt, dygnet runt. Men att frysa så kopiöst? Varför? Kan stå i en skållhet dusch, med syfte att värma upp kroppen. Men även där, fryser jag. Någon annan som känner igen sig?!

Usch, nu känns det bara som jag klagar. Inte min mening. Mår bra, och är så tacksam. För det lilla. Varje dag försöker jag hitta den positiva sidan. För att orka. För livet här i Ingemannslandet är inte lätt. Alls. Men försöker man hitta de små positiva guldkornen. Varje dag. Så blir den här resan mot enkelbiljetten. Lättare.

Om några timmar vaknar vår lilla stjärna. Har lovat att vi ska spela Monopol. Här i min bubbla. Samtidigt som hon äter frukost. Älskar våra spelstunder. Liksom hennes bubblande skratt. Av lycka. Tänk vilken fantastisk ära det är. Att få vara hennes mamma.

23 thoughts on “Bubblande skratt

  1. kolonilotta 2016-02-06 / 6:52 f m

    Jag känner inte igen mig i det du beskriver om att frysa så där. Usch va jobbigt.
    Och det har inte med gallstenarna att göra?
    Dom som är kvar…
    Insomningstabletter däremot använde jag också en period när jag mådde dåligt.
    Visst är dom bra!
    Hoppas ni får en riktigt mysig stund på morgon med monopol! 🙂
    Och så ska ni ju mysa ikväll också till melodifestivalen!
    För mig står det jobb på schemat hela helgen.
    Är redan på väg….
    Ha det fint idag och vila mycket!
    Skickar en värmande kram och hoppas att den hjälper lite ❤

    Gilla

  2. Geddfish 2016-02-06 / 8:01 f m

    Man är olika. Jag har aldrig svettats då jag motionerat, utan har i stället blivit röd i ansiktet.
    Är nog en fryslort sen länge. Och efter det att jag donerat min ena njure fryser jag än mer. Klär mig ofta i lager på lager, strumport på om natten etc.
    Dottern, som fick min njure, är varmare av sig nu.
    Och fastar man, så fryser man, kroppen behöver lite fett.
    Önskar dig en mysig lördag ❤ kram!

    Gilla

  3. Znogge 2016-02-06 / 10:15 f m

    Så skönt att gallstenarna börjar ge med sig. Ingen vits att spara på dem! Jag har ett varmt duntäcke som jag snor in mig i och drar upp till nästippen. Förr låg jag utan täcke men man ändrar sig!

    Önskar dig en vilsam och behaglig lördaga.

    Kram ❤

    Gilla

  4. Ama de casa 2016-02-06 / 10:20 f m

    Duktigt av dig att kunna ta tillvara på alla ljusglimtar som faktiskt finns runt ikring!
    Kram

    Liked by 1 person

  5. Ami 2016-02-06 / 11:11 f m

    Så skönt att du kunde sova trots att du inte tog någon tablett 🙂
    Ha en fin lördag
    Kram

    Liked by 1 person

    • Anna 2016-02-09 / 6:59 f m

      Jätte skönt🙏 Ger mig hopp om att klara mig utan insomningstablett i framtiden.

      Kram❤️

      Gilla

  6. Annavega 2016-02-06 / 11:18 f m

    Får jag lite nyfiket fråga vilka mediciner du äter?

    Jag svettas som en liten gris på nätterna. Vaknar sedan blöt och huttrande. Jag äter Cymbalta och Mirtazapin och den sistnämnda gör underverk för sömnen.

    Gilla

    • Anna 2016-02-09 / 6:58 f m

      Min stämningshöjande medicin heter Sertralin och till natten tar jag Imovane. Tidigare åt jag Circadin, men den gav ingen bra effekt alls, för sömnen.

      Kram❤️

      Gilla

  7. Millans Värld 2016-02-06 / 1:58 e m

    Jag fryser mest hela tiden och tror att det beror på att jag aldrig får tillräckligt bra med sömn.
    Ju tröttare jag är desto mer fryser jag.
    Ha en fin vilodag!
    Kram

    Liked by 1 person

    • Anna 2016-02-09 / 6:56 f m

      Hmm en bra teori.

      Kram❤️

      Gilla

  8. Helena 2016-02-06 / 6:36 e m

    Skönt att du fick sova ordentligt, det är så skönt att vakna hyfsat utvilad.Skönt även att smärtan är borta, inget kul med gallsten. Hoppas ni får en fortsatt bra kväll, kram

    Gilla

  9. Helena 2016-02-06 / 7:02 e m

    Glömde ju säga att jag också fryser väldigt ofta, vi kan elda och ha 23-24 grader inne, men jag ligger i soffan och fryser. Har även dubbla täcken på mig på nätterna, när det var så kallt sist runt 20 minus då hade jag tre täcken och strumpor men frös ändå hela nätterna, helt galet. Vi får hoppas att värmen kommer snart så vi slipper frysa :). kram

    Liked by 1 person

    • Anna 2016-02-09 / 6:55 f m

      Visst är det märkligt. Börjar själv fundera på om det är för att jag börjar tappa i vikt?! Har haft en stadigt uppgående kurva här i Ingemannslandet fram tills nu. Men nu när jag orkar röra på mig mer och i kombination av ändrad kost, har jag börjat gå ner.

      Kram❤️

      Liked by 1 person

  10. sannaljungberg2014 2016-02-06 / 11:54 e m

    Usch. Frysa är hemskt. Men svettas är inte heller roligt. Jag är likadan, men svettas oftare än jag fryser. På nätterna vet jag aldrig om jag ska ha pyjamas, och en massa filtar eller ett tunt täcke… Jag tar av och på kläder, byter täcken, ändrar med kuddarna, byter kuddar…. Haha tänk om man skulle filma mig på natten. Och spela upp det snabbt. Det skulle säkert se roligt ut… Kram och hoppas att du har slutat frysa nu.

    Liked by 1 person

    • Anna 2016-02-09 / 6:52 f m

      Tänk så roliga anekdoter vi kan berätta om när vi lämnar Ingemannslandet. För precis som du beskriver det, har nog många av oss här det, på nätterna. Kommer ihåg när jag hade mina svettningar under nätterna. Gisses som man höll på😂

      Kram❤️

      Gilla

      • sannaljungberg2014 2016-02-09 / 11:39 f m

        Ja verkligen. Läkaren frågade om jag hade mens fortfarande för han kunde inte sätta det i samband med att jag är sjuk utan ville få det till att det var övergångsbesvär. Han blev förvånad när jag svarade att jag hade det precis då när jag var där.

        Gilla

  11. Ditte 2016-02-07 / 12:01 e m

    Kanske har din frossa med blodcirkulationen att göra eller möjligen en biverkan av medicinerna. Men fråga så bör du få ett svar. Kroppens försvaramekanism är fantastisk.
    Mysigt att spela monopol tillsammans med din dotter och att få skratta tillsammans betyder så mycket.
    Stor kram till dig.

    Gilla

    • Anna 2016-02-09 / 6:49 f m

      Börjar fundera i banorna om att frossan kan kopplas till att jag har börjat tappa i vikt. Efter att under ett par månader gått upp en del?! Tänkte ventilera tanken med kuratorn nu i veckan.

      Kram❤️

      Gilla

  12. ibod11 2016-02-10 / 1:10 e m

    Ja, då hjälper ju bevisligen den kuren. Ska komma ihåg det om behov uppstår. Har fått höra att jag har gallsten men tror inte att jag har haft några besvär. Svårt att veta när man har andra problem i den regionen 😉
    Det är helt ok att klaga lite. Faktiskt väldigt mänskligt och något vi skulle förstå om du gjorde mer av ❤

    Gilla

Lämna gärna en kommentar!❤️

