Promenad i snigeltempo

Den nya insomningstabletten (Imovane) har verkligen gjort skillnad. På mitt liv. Här i Ingemannslandet. Inser nu, efter en veckas användning, att mina tidigare bra nätter. Verkligen var katastrofalt. Dåliga. Är så tacksam varje morgon, för att ännu en gång. Få vakna utvilad.

Samtidigt är jag klarare. Och orkar mer. Jag får till den där dagliga promenaden, nästan varje dag. Och nyansen längtan poppar upp frekvent. Men jag är klok. Jag springer inte på. Jag lyssnar på kroppens signaler. Och hushåller med min energi. Min huvudsyssla är fortsatt vila för att läka. Det är mitt arbete. Här och nu. Och så bra jag läker, dessa bra dagar. Jag läker i massor. Det sporrar mig till att vilja vila, ännu mer.

Nu har våra kära K kommit. Hon stökar runt där nere som bäst. Den underbara doften av ett rent hem, börjar sprida sig. Själv har jag precis fått på mig varmaste ullunderstället. En promenad i snigeltempo står på tur. Och sedan vila, resten av dagen. Om energin finns ikväll. Hägrar egentid med sonen. Efter hans frisörbesök (bad fina J boka in tider åt hela familjen). Längtar.

19 thoughts on “Promenad i snigeltempo

  1. Znogge 2016-02-04 / 9:10 f m

    Så skönt att tabletten fungerar bra. Nattsömnen är som sagt så otroligt viktig för oss samtidigt som man inte vill vakna tung i huvudet. Hoppas att du får en fin dag!

    Kram ❤

    Liked by 1 person

    • Anna 2016-02-05 / 4:44 e m

      Så tacksam för tablettens effekt 🙂

      Kram ❤

      Gilla

  2. Geddfish 2016-02-04 / 10:33 f m

    Så skönt att du får sova! Jag vet, för jag har sömnbesvär ibland, kan ligga vaken 2-3 timmar på natten.
    Vilket fint hårsvall jag såg i förra inlägget 😉
    Önskar dig en fin torsdag, kram ❤

    Liked by 1 person

    • Anna 2016-02-05 / 4:42 e m

      Jätte skönt! Så tacksam för den här sömnen jag får, med hjälp av tabletten.

      Hon har ett underbart hårsvall ❤

      Kram!

      Gilla

  3. Ami 2016-02-04 / 10:54 f m

    Vad skönt att du får sova på nätterna nu!
    Ha en fin dag
    Kram

    Liked by 1 person

  4. Tankar om utmattning 2016-02-04 / 11:04 f m

    Just nattsömnen är det viktigaste av allt för mig. Den avgör på något sätt hur hela dagen blir. Trög, tung och jobbig, eller riktigt trevlig när man orkar tänka och röra sig lite grann! Skönt att du hittat en medicin som fungerar!
    Kram!

    Gilla

    • Anna 2016-02-05 / 4:41 e m

      Så tacksam för den, även fast jag nu bara har den en kort period. Men kanske hinner kroppen återhämta sig lite extra under den här månaden, så att sömnterapi sedan fungerar.

      Kram ❤

      Gilla

  5. Millans Värld 2016-02-04 / 11:43 f m

    Att kunna sova riktigt bra nätter är a och o i processen att tillfriskna.
    Så bra att Imovane fungerar för dig.
    Promenad i snigelfart lät mysigt, det är ju så vackert väder ute, i alla fall hos mig.
    Ha en fin dag!
    Kram

    Liked by 1 person

    • Anna 2016-02-05 / 4:40 e m

      Vi hade en riktigt fin dag här igår med, var en skön promenad, men kort. Var lite för kallt ute, och jag hade inte klätt mig efter kylan.

      Kram ❤

      Gilla

  6. Ama de casa 2016-02-04 / 6:00 e m

    sv: Du har så rätt. Det var idag som grytrejset startade. Håller på fram tills och med söndag 🙂

    Liked by 1 person

  7. ibod11 2016-02-05 / 6:31 f m

    Ett av de finaste orden är ”utvilad”. Du är förmodligen inte alls där ännu men chansen att du ska nå dit ökade kanske nu 🙂 Sedan kommer det många fina ord som du kan ha som delmål tills du når det finaste av dem alla: ”frisk”. ❤

    Liked by 1 person

    • Anna 2016-02-05 / 4:39 e m

      Precis, utvilad för mig här och nu, är något helt annat än att vara utvilad som frisk. Men är så tacksam för den nivå jag nu har hamnat på:-)

      Kram ❤

      Gilla

  8. Ditte 2016-02-05 / 11:25 f m

    Att skynda långsamt är väldigt viktigt och du håller på att hitta din takt i läkningsprocessen som gör att du kan ta dig framåt.
    Och att sova på natten för att samla kraft är så viktigt.
    Njut av dessa bra dagar.
    Stor kram!

    Liked by 1 person

    • Anna 2016-02-05 / 4:26 e m

      Njuter till fullo, och är så tacksam för de små stunderna som jag prioriterar min energi på. Hoppas på att de bra dagarna finns kvar länge 🙂

      Kram!

      Gilla

Lämna gärna en kommentar!❤️

