Bäst att inte glömma 

En bra natt. Igen. Tacksam för min nya sömntablett. Den gör underverk. Får 8-9 timmars sammanhållen sömn. Skönt. Och det gör skillnad. Vi märkte det redan under helgen. I fjällen. Min startsträcka är kortare. 45-60 minuter. Underbart.

Började dagen med att lyssna på sonens presentation. Han har arbetat på den, de senaste veckorna. Och intensivt i helgen. Riktigt bra. Och på engelska. Sen var det dags att börja väcka vår trötta lilla stjärna. Någon var redan på kontoret. Sedan tidig timme. Produktionsproblem. Inte avundsjuk alls. Vill inte ens tillbaka till den hetsen. Och stressen. Saknar inte ens den där euforiska lyckan, efteråt. Det där lycko adrenalinpåslaget.

Morgonstöket flöt på bra. Sonen var nervös. Så jag bestämde mig för en morgonpromenad. Så att jag kunde avlasta sonen. Följde liten till skolan. Och fortsatte. Bra kläd i ullunderställ. Och ytterkläder. För kallt var det. Och halt. Klokt att jag investerade i dubbskor. Förra vintern.

En timme senare kom jag hem. 3,2 km promenad blev det. Åter i ett lugnt tempo. Snigeltakt. Och energi finns det kvar. Skönt.

Nu ligger jag här i soffan. Framför brasan. Vila för att läka. Viktigt. Jag läker som bäst, de här bra dagarna. Bäst att inte glömma. Och precis nu fick jag ett SMS. Av sonen. Det gick bra! Härligt, stolt över hans bedrift. Det får vi fira ikväll.


Ps. Har något ett bra tips på en app (iOS) där man kan läsa och kommentera i alla typer av bloggar?!

12 thoughts on “Bäst att inte glömma 

  1. Geddfish 2016-02-01 / 12:27 e m

    Vad skönt att du fick sammanhållen sömn! En viktig läkningsprocess ju.
    Jag har svårt med mobilbloggning, så jag har inget tips, sen har jag Android också…
    Men även en iPad. Dock svårt, tycker jag.

    Mjuk kram ❤

    Gilla

    • Anna 2016-02-01 / 3:34 e m

      Jätte skönt! Man får en hel annan ork under dagen, även fast den fortsatt är begränsad.

      Själv är jag tvärtom, läser som regel bara med min mobil eller iPad, men det gör det svårt att kommentera på vissa bloggar, då alla uppgifter måste matas in varje gång + att jag måste följa deras länk ifrån min sida.

      Ska googla lite ikväll och se vad jag hittar😊

      Njut av Åre!

      Kram❤️

      Gilla

      • Emma 2016-02-01 / 5:04 e m

        Jag tycker appen Feedly är helt ok. 🙂

        Liked by 1 person

  2. Znogge 2016-02-01 / 12:47 e m

    Att få sammanhängande sömn är så viktigt för vårt mående och en förutsättning för att orka med dagen. Även nödvändigt för återhämtande och tillfrisknande. Så roligt att det gick så bra för sonen. Visst är det alltid en anspänning att redovisa något och dessutom då på ett annat språk.

    Tyvärr har jag inget tips om det. Är usel på appar…

    Kram ❤

    Liked by 1 person

    • Anna 2016-02-01 / 3:31 e m

      Helt klart är det så, tyckte ändå att jag sov bra på Circadinen, men en bra natt blev Max 2-3 timmar i följ, sedan slumrade jag av och till resten av natten. Så stor skillnad är det.

      Super kul med sonen, han har tidigare haft det jobbigt med just presentationer inför klassen, så det var bra jobbat av honom👍

      Kram❤️

      Gilla

  3. Comsi Comsa 2016-02-01 / 3:42 e m

    Så gott att få sova ut….
    Kul att det gick bra för sonen…. 🙂

    Kramen ♥

    Liked by 1 person

    • Anna 2016-02-01 / 4:05 e m

      Jätte skönt! Ska använda den här sömntabletten bara en månad(starkt beroendeframkallande), sedan kanske kroppen kan ta över själv och/eller i kombination med det mildare Circadinet (som jag tig tidigare).

      Jättekul! Så glad för hans skull!

      Kram❤️

      Gilla

    • Anna 2016-02-02 / 9:25 f m

      Ska testa den, tack 🙂

      Kram ❤️

      Gilla

  4. ibod11 2016-02-02 / 6:44 f m

    Vilken vacker bild med en jättefin vy att njuta av. Är det ditt hem?
    Jag är ingen appexpert och min blogginlägg skriver jag på datorn. Ibland kan jag svara på kommentarer med mobilen men jag är inte alldeles bekväm med det. Som f d sekreterare, van vid först skrivmaskin och sedan dator med tangentbord, vill jag utnyttja min intränade fingersättning och på mobilen blir det bara pekfingervalsen 😉
    Jag gläds med dig i din glädje över både dina egna och sonens framgångar ❤

    Liked by 1 person

    • Anna 2016-02-02 / 9:26 f m

      Nej, inte vårt hem. Utan en väg upp från dotterns skola 🙂

      Tack fina du ❤️

      Kram!

      Gilla

  5. Di 2016-02-02 / 10:41 f m

    Åh Grattis till ett år till av livsinsikter och möjligheter. För det är det jag ser när jag läser ikapp hos dig. Fantastiskt att ni planerar tillsammans och att du får vila i både sömn och vardag. Kan vara skönt att få till sömnen iaf. Ska höra med min dr till veckan om min fortsättning…jag använder bloglovin för att följa bloggar. Funkar okej för mig 😊. Kramar och ta hand om dig, njut av förbättringen och ett steg leder också framåt.❤️

    Gilla

Lämna gärna en kommentar!❤️

