Contemplation

Så glad och upprymd, efter dagens samtal. Med bästa kurator B. Hon har som vanligt alla svaren. På mina frågor. Hon är klokheten själv. Och godheten. Så glad, att jag fick just henne.

Och på bättringsvägen är jag. Och jag har de bästa förutsättningarna. För att läka. Och bearbeta. Min familj ger mig möjligheten. Och jag har acceptansen. Hos dem. Och även hos mig själv. Så tacksam. För just det. Att bara få vara. Utan några måsten. Utan några krav. Och utan något dåligt samvete.

Nu sitter jag här i min cerisa fåtölj. Huset är nystädat. Doftar så där underbart rent. Och det är helt tyst. Funderar över mitt nya ord. Contemplation. Så vackert. Och rofyllt.

Ska ta mig en kopp te. Nu. Och sen sätta mig här igen. I lugn och ro. Och bearbeta dagens samtal. Ta till mig alla kloka ord. Och nya verktyg. Som jag uppskattar våra samtal. Varannan vecka. Tänk om alla kunde få ha en bästa kurator B. Att gå till.

15 thoughts on “Contemplation

  1. åsa i åsele 2016-01-21 / 3:01 e m

    Låter ju som Du verkligen har en otroligt bra kurator, så glad för Din skull.
    Fick Du ett positivt svar på Din fråga angående träning, nån sorts vattengympa?

    Att komma ut på promenad varje dag är ju väldigt bra, de dagar det fungerar 😉
    kan väl ärligt säga att senaste 4, 5 veckorna fungerar det inte för mig,
    vi har haft omväxlande väldigt halt, vår gård, väg har varit rena isbanan,
    det har varit för kallt, jag fixar inte att vara ute längre stund då det är kallare än minus 15,
    jag får tillräckligt med värk inomhus av kylan.
    Sedan att Elin blev sjuk gjorde ju inte utevistelse lättare.

    Men jag känner att min kropp protesterar.

    Nu hoppas jag Du har en fortsatt fin torsdag, kram

    Gilla

    • Anna 2016-01-21 / 3:25 e m

      Har fortsatt träningsförbud. Och aktiviteten vattenträning, byttes ut mot medicinsk yoga. Med start om två veckor.

      Innan träningsförbudet hävs, ska jag orka med mina dagliga 15- minuters promenader i lugnt tempo. Och därefter öka på 5 minuter i veckan. När jag är uppe i 50 minuter per dag, då får jag grönt ljus för att träna.

      Hoppas du får rätt förutsättningar, för dina dagliga promenader, snart❤️

      Kram!

      Gilla

  2. Helena 2016-01-21 / 3:13 e m

    Låter underbart, önskar också jag hade den hjälpen. Kram ♥

    Liked by 1 person

    • Anna 2016-01-21 / 3:27 e m

      Som jag önskar att alla här i Ingemannslandet fick träffa bästa kurator B. Hon är så bra! En stor hjälp på vägen, för mig ❤️🙏❤️

      Kram!

      Liked by 1 person

    • Anna 2016-01-23 / 8:28 f m

      Kan bara instämma🙏

      Kram!

      Gilla

  3. Comsi Comsa 2016-01-21 / 4:08 e m

    En bra kurator är verkligen guld värt. Förstår att du längtar efter att få röra på dig och hoppas att du snart skall kunna göra det i din egen takt…

    Kram ♥

    Liked by 1 person

    • Anna 2016-01-23 / 8:29 f m

      Ska försöka få till mina dagliga 15 minuters promenader, som ett första delmål.

      Kram❤️

      Gilla

  4. ibod11 2016-01-21 / 4:45 e m

    Man blir lugn bara av att säga eller tänka det ordet 🙂 Så underbart att få sitta där i din cerisa fåtölj och njuta av ditt fina, nystädade hem. Och en kopp med gott té gör det ännu bättre. Livskvalitet behöver inte vara mer än så 🙂

    Liked by 1 person

  5. Di 2016-01-21 / 11:03 e m

    Så fint att ha en bra samtalskontakt. Jag har ingen för tillfället, hade en bra man som hjälpte mig långt i min utveckling länge i grannstaden,den bästa jag haft faktiskt. Väntar på ny kontakt nu för att få till samtal och behandling av mitt PTSD som uppdagats efter många år. Kan behöva hjälp även att begränsa mig…iaf är det viktigt att leka lite med snöänglar också, likaväl som vila är viktigt i återhämtningen. vackert hem att vila i har du också😊 Dottern letar hus för att göra ev ett byte av deras lgh i området där det är så mysigt. Kramen och njut av ljuset som kommer nu!

    Liked by 1 person

    • Anna 2016-01-23 / 8:34 f m

      Jag hoppas och önskar att du en bra ny kontakt🙏

      Svårt att hitta lediga hus här i vårt område. Få till salu, och priserna är höga. Har en väninna som är mäklare, hon har 20-25 familjer på alla hennes visningar, och ofta är det 6-7 aktiva budgivare, så priserna trissas uppåt hela tiden.

      Kram❤️

      Gilla

  6. Ama de casa 2016-01-22 / 10:40 f m

    Vad bra att du har en kurator som du har förtroende för!

    Och vad himla fint ni har det! Nystädat de luxe 🙂 Jag älskar att ha det nystädat, men gillar inte alls att städa…

    Liked by 1 person

    • Anna 2016-01-23 / 7:35 f m

      Bästa kuratorn! Hon arbetar bara med patienter med en allvarlig utmattningsdepression, och hon har genom åren följt flera hundra på den här resan. Så det känns tryggt.

      Kram❤️

      Gilla

    • Anna 2016-01-23 / 7:37 f m

      Tänk jag som älskar att stöda, tidigare hade jag ingen tid, och nu varken energi eller förmåga. Så det är tur att vi har vår kära K. Hon känner oss väl och vet hur vi vill ha det, hon har varit hos oss några år nu.

      Kram❤️

      Gilla

Lämna gärna en kommentar!❤️

