Älskade raggisar

img_5077

Min vardagskostym numera. Mina älskade underställ. Har inte haft på mig något annat, sedan vi kom hem. Men så sköna de är. Särskilt i kombination med mina älskade raggisar. De bästa.

Tänk vilken skillnad Ingemannslandet gör. Egentligen. Allt det där som tidigare var så viktigt. Är så oviktigt. Här. Tänk vad bekvämt livet är, utan den ständiga klädångesten på morgonen. Obekväma kostymbyxor. Och skjortor. Inget smink. Eller smycken. Och inga fransförlägningar. Och sällan hårfix. Man bara är. Duschar och tar sedan på sig sitt underställ. Håret får oftast självtorka. En liten gnutta av bästa dagkrämen från Clarins. Och sedan är man klar. Så skönt. Och avslappnat.

Nu vila för att läka. Tillsammans med någon. Här i vår gemensamma bubbla. Vi gör en repris av gårdagen. Samtidigt som jag börjar fundera på morgondagen. Ett besök hos bästa kurator B står på agendan. Längtar.

21 thoughts on “Älskade raggisar

  1. Helena 2016-01-20 / 9:39 f m

    Visst är det härligt att bara vara, inga måsten. Ha en bra dag Kram

    Liked by 1 person

    • Anna 2016-01-20 / 9:40 f m

      Önskar dig detsamma❤️

      Gilla

    • Anna 2016-01-21 / 10:52 f m

      Kan bara instämma 🙏

      Kram❤️

      Gilla

  2. Geddfish 2016-01-20 / 11:34 f m

    Det var annorlunda raggisar! 😉 Jag har stickat raggisar i hela mitt liv, nästan. Håller på med ett par just nu, har redan kollat ut garn till nästa.
    Önskar dig en fin dag.
    Kram ❤

    Liked by 1 person

    • Anna 2016-01-21 / 10:48 f m

      Önskar jag kunde sticka, är det svårt?

      Kram❤️

      Gilla

  3. Gröngöling2 2016-01-20 / 11:38 f m

    Jättefint underställ måste jag säga! Man blir lite glad av glada färger. Ja, allt har sin tid, och det är skönt att slippa vara fåfäng ibland. Fast ibland är det ju roligt att vara det, när det är läge. I sinom tid.
    Så mycket du orkar fixa nu, roligt att läsa att det fungerar att ta hand om de andra ibland.
    Kram och mys på i dag ❤

    Gilla

    • Anna 2016-01-21 / 10:47 f m

      Och inte minst så är det så skönt. Har den även i en blårandig variant. Kommer ifrån polarn och pyret. De har så bra kvalité på sina kläder.

      Kram❤️

      Gilla

  4. gemsofmylife 2016-01-20 / 11:54 f m

    Du är ju för söt !!!!!! älskar dom randiga kallingarna har lika dana 🙂 och har raggisar på mig jag med (gillar inte att frysa )
    Precis som du har jag aldrig tidigare gått omkring i myskläder som jag gör nu , när jag är ledig struntar jag i allt precis som du och det är faktiskt riktigt lugnande 🙂 Ngt jag inte tänkt på utan bara tyckt jag varit slapp !! men det är en deal i processen
    Går omkring i myskläder och raggisar nu…
    Sov till kl 11 men fortfarande trött, lyssnar på healing meditation, för att bara få min egna stund och koppla ihop mig med min kropp
    Ta hand om dig finaste !!
    Kram

    Liked by 1 person

    • Anna 2016-01-21 / 10:45 f m

      Tänk vad kloka vi har blivit här i Ingemannslandet, att vi har lärt oss att dressa ner. Stort! Frågan är bara om man kommer orka att klä sig i kontorskläder igen? Trivs mycket bättre i mina underställ😀

      Kram!

      Gilla

  5. kolonilotta 2016-01-20 / 1:35 e m

    Mina kommentarer kommet inte fram.
    Kör på ett annat sätt nu och kollar om det funkar.
    Kolla gärna i skräpkorgen! 😦

    Gilla

  6. Susanne 2016-01-20 / 1:40 e m

    Försöker igen.
    Mina kommentarer ligger nog allihopa i din skräpkorg!
    Kram
    /kolonilotta

    Gilla

    • Anna 2016-01-21 / 10:42 f m

      Den kom fram, men av någon anledning väntade den på att bli godkänd. I vanliga fall behövs det bara första gången, som någon lämnar en kommentar.

      Kram❤️

      Gilla

    • Anna 2016-01-21 / 10:37 f m

      Snyggt!😂 Men inte behöver du ha raggisar nere i värmen?

      Gilla

      • Ama de casa 2016-01-22 / 10:37 f m

        Min outfit var i och för sig från när vi åkte skidor i alperna, men visst behövs det raggisar även här! Du anar inte hur golvkallt det är på vintern. Tofflor är ett måste!
        🙂

        Liked by 1 person

  7. ibod11 2016-01-20 / 10:10 e m

    Härlig hemmastil 🙂 Har du själv stickat dina fina tofflor?

    Gilla

    • Anna 2016-01-21 / 10:31 f m

      Det är min svärmor (gick bort för 6 år sedan), som har stickat dem. Vi har två banankartonger fyllda med raggisar i alla dess former, och storlekar. Hon ville försäkra sig om att vi hela livet skulle vara varma om fötterna❤️

      Gilla

Lämna gärna en kommentar!❤️

