En stor vinst

Älskar känslan av att vara lite tillbaka. I det normala livet. Fast med mitt nya normala jag:s klokhet. Att få ge tillbaka så lite. Idag. Gav mig så mycket. I hjärtat.

Serverade min älskade någon en god frukost. I vår bubbla. Lagom tills det att han vaknade. Godaste samiskt rökta skinkan, äggröra och avokade. Såklart med nymald svartpeppar. Bästa kombinationen. Och kaffe från nymalda bönor, med en skvätt laktosfri mjölk. Sen låg vi där tillsammans. Följde serier. Och såg på film. Hela dagen. Mellan varven satt jag på en tvättmaskin. Plockade ur diskmaskinen. Serverade en hemkörd takeaway lunch. Mer kaffe. Och mer film. En perfekt dag.

Sen kom barnen hem. Följde med liten ut, en kort stund. Njöt av att se henne leka i snön. Samtidigt som jag blickade ner över vår stad. Vår älskade stad mellan bergen. Så vacker.  Vi bor så perfekt. Skogen bakom huset. Samtidigt som vi har den pulserande stadskärnan, så nära.

Middagen står i ugnen. En paj med kyckling, bacon, spenat och paprika. Den är så god. Och passar perfekt in, med vår nya kost. Nu lite läxläsning med vår lilla stjärna. Medans pajen gottar sig i ugnen. Så tacksam jag är, för den här dagen. För första gången på länge, så fick jag smaka på en glimt, av det vanliga livet. Utan att behöva vara orolig för en mellandag. Imorgon. Tacksam för att mitt nya normala jag, har lärt sig. Att hushålla med energin. En stor vinst.

10 thoughts on “En stor vinst

  1. Helena 2016-01-19 / 6:09 e m

    Vilken härlig dag ni haft, det är så skönt med dom där dagarna när man känner energin komma. 🙂

    Liked by 1 person

    • Anna 2016-01-20 / 9:11 f m

      Blev en perfekt dag! Efter maten avslutade vi dagen ute i trädgården. Till och med jag åkte ett par gånger på ett tefat. Liten här hemma var så där härligt sprudlande glad, hela kvällen❤️

      Kram!

      Gilla

  2. sannaljungberg2014 2016-01-19 / 7:43 e m

    Att läsa om dina dagar ger mig hopp om framtiden 🙂 Jag får en känsla av att jag också kommer att komma dithän att det börjar bubbla, att energin återvänder. Jag är medveten om att det kommer att ta tid, men det får göra det. Bara det blir bra i slutänden. Kram ❤

    Liked by 1 person

    • Anna 2016-01-20 / 9:14 f m

      Underbart! Njut av bubblorna, men kom ihåg att hushålla med dem. Och att vila för att läka. Ofta. Så kommer de sakta växa sig ännu starkare❤️

      Styrkekram!❤️

      Liked by 1 person

  3. åsa i åsele 2016-01-20 / 1:13 e m

    Så skönt det låter, det känns som om Du funnit ett bra sätt att läka på, inte ha för bråttom utan bara vara. Att kunna delta i livet är ju ett stort steg framåt.
    kram

    Liked by 1 person

    • Anna 2016-01-21 / 10:43 f m

      Helt klart, det bästa steget enligt mig❤️

      Kram!

      Gilla

  4. ibod11 2016-01-20 / 9:57 e m

    Försök komma ihåg den här dagen och den speciella känsla du hade. Sedan, när du har blivit så van vid att må bättre så att du inte tänker på det längre kan det vara bra att komma ihåg hur glad du var över så lite men ändå något så stort och betydelsefullt.

    Liked by 1 person

    • Anna 2016-01-21 / 10:33 f m

      Lite därför jag bloggar om min resa. Främst för att bearbeta, men även för att komma ihåg. Hur det var här i Ingemannslandet. Kram❤️

      Gilla

Lämna gärna en kommentar!❤️

