Det gör inget

Tulpanens dag. Idag. Fina Znogge påminde mig. Numera har jag ingen koll alls. Över speciella dagar. Inte ens över veckodagar. Standard frågan är, vilken dag är det idag? Frågan upprepas ofta. Flera gånger, om dagen. Liksom frågan, har jag tagit dagens mediciner? Närminnet just-här-och-nu. I stunden. Är under all kritik. Men det blir bättre. Successivt. Precis som allt annat, här i Ingemannslandet.

Just nu pågår matlagning. Någon stökar omkring för fullt. I köket. En LCHF pizza med italiensk Salami Milano, färska romantica tomater, basilika, vitlök, svartpeppar, mozzarella och parmesan, står på menyn. Hade varit gudomligt gott med ett glas Amarone till. Tyvärr fungerar inte min medicin, i kombination med alkohol. Så håller mig till bubbelvatten. Minst lika gott. Eller iallafall nästan.

Under tiden sitter vårt lilla stjärna och syr.  Och äter glass, utan socker. Och stevia. Innehåller nästintill inga kolhydrater, alls. Så god, enligt henne. Den måste vi köpa varje dag, sa hon. Försökte förklara att den pyttelilla bägaren, kostar mycket. Svarade 33 kr, på frågan hur mycket.

-Men då var den ju billig, mamma! I Thailand kostade ju en Magnum gold 65 kr. Och den fick jag ju köpa många dagar.

Hon kan sin matte. Riktigt duktig, för att vara 8 år. Men hon glömde av en viktig faktor. Hennes favorit glass i Thailand kostade 65 TBH, 15 kronor med andra ord. Och då fick hon dubbla mängden glass.

Själv sitter jag i soffan. Dagens aktivitet, tog ut sin kraft. Vilade hela eftermiddagen. Tänker på att det tulpanens dag. Min favorit blomma. Ser på buketten. Njuter. Igår var den som vackrast. Ikväll gränsar den. Borde köpt nya. Idag. Men glömde. Men det gör inget. Löser det imorgon. Nu familjemys. Strax. Trevlig helg! 

8 thoughts on “Det gör inget

  1. gemsofmylife 2016-01-15 / 5:54 e m

    Jag önskar dig en alldeles underbar Fredag och hoppas att ni får en mysig fredagskväll !
    Själv har jag bara sovit idag orken tog slut efter gårdagen så den här lediga dagen har sovits bort helt .. men men varannan vila som dom säger för återhämtning…
    Stor Kram till dig
    Sanna

    Gilla

  2. Helena 2016-01-15 / 8:22 e m

    Tulpaner är så otroligt fina, har en ny bukett på bordet varje vecka. 🙂 trevlig helg. Kram

    Gilla

  3. Di 2016-01-15 / 8:33 e m

    Åh tulpaner är så vackra och släng dem inte utan lägg dem i en hink med vatten och en sak i mitten så ställer du ut det i kylan får du en underbar ljuslykta med tulpaner i😀Älskar och fotografera genom det men har tyvärr ingen uteplats att göra sån nu. Kram och sköt om dej

    Gilla

  4. Gröngöling2 2016-01-15 / 8:57 e m

    Det finns förstås en massa lchf-godis man kan göra själv. Den som orkar. Kanske stjärnan kan klara att smeta ihop något sådant själv ibland, borde bli billigare är 33 kronor portionen. Jag har inte gjort sådant godis själv, men någon gång tänkte jag prova.
    Fina tulpaner! Nu behövs något riktigt fint eftersom vi tar bort den glittriga och glamourösa julen.
    Kram ❤

    Gilla

  5. Ditte 2016-01-15 / 11:09 e m

    Tulpaner köper jag varje vecka från december och långt franm på våren och det vare sig det är tulpanens dag eller inte. Dina var jättefina!
    Och att vila ger dig kraft!
    Kram!

    Gilla

  6. riktliv 2016-01-15 / 11:40 e m

    Numera är alla dagar detsamma för oss- utmattningsdagar.
    Till medicinen måste jag ha en doseringslåda så att jag kan se om jag tagit eller inte.
    Det finns goda recept på glass med stevia i. Någon och liten kan kanske fixa lördagsglass. Stevia finns att köpa som växt. Sötflocka heter den. Går att ha ute på sommaren och skörda blad från. Önskar dig en trevlig helg ❤

    Gilla

  7. ibod11 2016-01-16 / 9:30 e m

    Oj, vad jag känner igen mig i att inte ha koll på vilken dag det är. När man själv är sjukskriven och ”sysbon” jobbar lite hur som helst och inga barn bor kvar hemma, då har man inte så mycket som hjälper till med den biten. Tur man alltid har mobilen med så att man lätt kan lösa problemet 😉

    Gilla

  8. sannaljungberg2014 2016-01-16 / 10:15 e m

    Åh tulpaner. De ger hopp om varmare tider. De är så krispiga, färgglada och…våriga! Kram ❤

    Gilla

Lämna gärna en kommentar!❤️

