Och så innerligt

Idag har jag en riktigt stark längtan. Vill så innerligt gärna gå på bio. Idag. Sitta där själv. Och bara njuta. Skratta. Mumsa på salladsärtor. Och dricka bubbelvatten. Och med de där bruna hörselpropparna på. De som släpper igenom talet. Men stoppar bruset. Bästa kombinationen. För min utbrända hjärna.

Jag tror att det skulle fungera. På riktigt. Behöver inte alls bli ett stort projekt. Filmen En underbar jävla jul, går klockan 12:30. Skulle förmodligen vara ganska ensam i salongen. Perfekt. Kan åka som jag är. I mitt varma, sköna ullunderställ. Bor i det numera. Snygg kappan på. Och en halsduk. Jodhpurs på fötterna, och en mössa. Ingen skulle märka. Att jag går på bio, i bara underställ. Och otvättat hår.

Men då missar jag någon. Han kommer fortsatt hem, varje lunch. För att ge mig en kram. Och se till att jag äter. Egentligen behövs inte den omsorgen längre. Och han vet det. Men han lyckas ändå varje dag, hitta ett svepskäl. En anledning. Att få åka hem. Han måste skotta. Eller vänta på posten. Eller så har han glömt ett viktigt papper. Eller så har han bara vägarna förbi. Jag ler varje gång. Även i hjärtat. Och jag älskar den där lilla extra stunden. Som vi får tillsammans.

Vi får se hur det blir. Kanske kan jag locka med en tidig lunch? Så kan han köra ner mig till stan. Efteråt. Är bara en rask 10 minuters promenad ner till bion. Men den i kombination med ett biobesök, blir för mycket. För mig. Och taxi hem.

Ska fundera. Blir det ingen bio idag. Så blir det kanske imorgon. Eller nästa vecka. Eller kanske om en månad. Är så tacksam ändå. För att nyansen längtan kom. Igen. Och idag riktigt starkt. Och så innerligt. Stort.

27 thoughts on “Och så innerligt

  1. Millans Värld 2016-01-13 / 10:24 f m

    Vad skönt att läsa att du har någon som genuint bryr sig om dig och ger dig det där lilla extra.
    Bra med sånt stöd!
    Kram

    Liked by 1 person

    • Anna 2016-01-15 / 7:24 f m

      Bästa någon!❤️ Önskar att alla här i Ingemannslandet, hade samma stöd❤️

      Kram!

      Gilla

  2. Ami 2016-01-13 / 10:54 f m

    Den filmen skulle jag också vilja se 🙂
    Men vad mysigt att du har någon som tar hand om dig!
    Kram

    Liked by 1 person

    • Anna 2016-01-15 / 7:25 f m

      Förhoppningsvis kan man hyra den på Apple TV:n snart 🙏

      Kram❤️

      Gilla

  3. Comsi Comsa 2016-01-13 / 11:15 f m

    Alltså jag bara älskar ditt sätt att berätta, du får orden att gå rakt in i mig och jag ”hör dig” 🙂

    Kram ♥

    Liked by 1 person

    • Anna 2016-01-15 / 7:26 f m

      Tack för din ord, värmer i hjärtat ❤️🙏❤️

      Kram!

      Gilla

  4. ibod11 2016-01-13 / 12:38 e m

    Kanske är själva biobesöket inte det som känns roligast. Det är nog känslan av att viljan och lusten finns där som är bäst. Filmen kan du se i dag eller en annan dag. Det spelar kanske inte så stor roll. Men att inse att du är på väg tillbaka måste vara som ett under 🙂
    Kram ❤

    Liked by 1 person

    • Anna 2016-01-15 / 7:27 f m

      Det är den bästa insikten, att jag sakta är på väg tillbaka❤️

      Kram!

      Gilla

  5. Znogge 2016-01-13 / 1:07 e m

    Den filmen vill jag gärna se och i skrivbordslådan ligger två fribiljetter och väntar… Jag tror också att bara lusten att gå på bio själv är ett mycket gott tecken! Hoppas du blev nöjd med filmen om du kom i väg 😀

    Kram ❤

    Liked by 1 person

    • Anna 2016-01-15 / 8:58 f m

      Lycka med fribiljetter, kanske ni ska passa på att se den i helgen?

      Kram❤️

      Gilla

  6. riktliv 2016-01-13 / 1:09 e m

    Längtan och lust till att göra saker är så ljuvligt. Men också en honungsfälla. Just i stunden är livet där igen och det är lätt att blunda för att kroppen tycker att det är nog. Vad mysigt det låter med att ha stadens nöjen runt hörnet men lugn miljö där ni bor.

    Liked by 1 person

    • Anna 2016-01-15 / 9:01 f m

      Man får verkligen bromsa, nu när energin växer för varje dag. Tillbringar fortsatt större delen av dygnets timmar i sängen, men orkar mer de få timmar jag är uppe istället. Belöning nog, för mig ❤️

      Kram!

      Liked by 1 person

      • riktliv 2016-01-15 / 9:42 f m

        Vad sysselsätter du dig med i sängen, ren vila eller läser du etc?

        Gilla

      • Anna 2016-01-15 / 9:50 f m

        Läser böcker, lyssnar på ljudböcker, ser på film/serier, skriver i bloggen, läser andras bloggar, bearbetar, följer tankemönster, surfar runt om det som för stunden intresserar mig, just nu mycket om utbildning (psykolog eller kurator)samt framgångs berättelser om livsstilsförändringar. Eller så bara vilar jag. Numera sover jag kanske bara 2-3 timmar under dagen. Ibland inte alls. Men jag ligger i sängen 18-20 timmar om dygnet. Första månaderna 23-24. Så sakta blir jag bättre. Tack vare vilan❤️

        Gilla

  7. Helena 2016-01-13 / 3:10 e m

    Låter härligt att han kommer hem varje lunch och tar hand om dig :). Kan varm rekommendera filmen, den var super. 🙂 Hoppas du kom iväg och såg den. Kram

    Liked by 1 person

    • Anna 2016-01-15 / 9:02 f m

      Hans lunchbesök är uppskattade❤️ Och idag har han valt att arbeta hemifrån, så får njuta av hans närvaro hela dagen🙏

      Kram❤️

      Liked by 1 person

      • Helena 2016-01-15 / 2:06 e m

        Härligt Kram ❤️

        Gilla

  8. kolonilotta 2016-01-13 / 4:28 e m

    Det där är nog bland det mest kärleksfulla jag läst på länge. Så himla fint att vilja titta till dig varje dag! ❤
    Inte bara för din skull utan även för sin egen för att stilla oron. Å så fint!
    Hoppas att det blev bio. Den filmen vill jag också se! 🙂
    Berätta gärna vad du tyckte om du kom iväg.
    Stor varm kram till dig kära vän!

    Liked by 1 person

    • Anna 2016-01-15 / 9:04 f m

      Min någon, är den bästa❤️

      Lovar berätta om den, så snart jag har sett den.

      Kram❤️

      Gilla

  9. Gröngöling2 2016-01-13 / 8:55 e m

    Vilken rolig idé med bio, ett sånt roligt projekt som passar dig nu! När det nu blir av. Det är en konst att hitta det som är på ”min” nivå just nu, att ta tag i livet just där man är.
    Den där någon som du har, som månar om dig så fint, kan han ge kurser i det där … ?
    Nä men skämt åsido, det låter som ett underbart stöd!
    Och tack för ditt snälla tips om resa till det fina hotellet. Ska fundera på det! Tål dock inte värme men någon säsong när det är lite svalare kanske.
    Kram och fortsätt ta hand om dig ❤

    Liked by 1 person

    • Anna 2016-01-15 / 9:07 f m

      Han har ett så stort hjärta, min någon! Tänk om alla fick ha en någon hos sig❤️

      Då passar en resa dit i perioden december-februari. Temperaturen ligger kring vanlig svensk sommar, dvs kring + 20 grader.

      Kram❤️

      Gilla

  10. Susanna 2016-01-13 / 11:37 e m

    Åh vad mysigt allt låter. Tänk vad mycket en kram kan göra ❤️

    Liked by 1 person

    • Anna 2016-01-15 / 9:09 f m

      En kram är den bästa medicinen, de flesta dagar ❤️

      Kram!

      Gilla

  11. Geddfish 2016-01-14 / 12:06 e m

    Så fint och kärleksfullt skrivet! ❤ Du kommer att gå på bion 😉
    Jag tog en spontant beslut igår. En halvtimme innan bion började (kl 11.00) travade jag iväg själv och såg filmen om Ove.
    Varm mjuk kram, Gerd ❤

    Liked by 1 person

    • Anna 2016-01-15 / 9:11 f m

      Åh så härligt! Vad tyckte du om den filmen? Har läst boken, så vill gärna se även filmen❤️ Kram!

      Gilla

Lämna gärna en kommentar!❤️

