Betalar för mitt läkande

En sådan bra dag. Hann äntligen läsa ikapp mig hos er, mina underbara bloggvänner. Hann även med att hitta några nya stjärnor,  här i bloggosfären. Och jag låg i pyjamasen fram till 15:30. Tänk vilken lycka, att vila för att läka. Samtidigt som jag får följa så många andras resor. Här i livet. Mellan varven, hann ändå John Blund hälsa på. Och jag hann läsa.

Lagom till duschen var avklarad, rusade två energiska tjejer in. Vår lilla stjärna och hennes bästis E. Så varm i hjärtat jag blir, när jag ser dem tillsammans. De är så fina med varandra. Och leker så bra tillsammans. Det har de alltid gjort. De har hängt ihop i vått och torrt, sedan de var 2,5 år gamla. Även fast det i perioder, går veckor emellan, så catchar de upp. Som om de skulle ha lekt, senast igår. Bästa vänskapen.

De började med att riva pepparkakshusen. Inomhus. Den nyskottade terassen, hade under dagen fått 30 cm nysnö. Samtidigt som det har blåst en hel del. Här i staden mellan bergen. Så på vissa håll hade 70 cm höga drivor, bildats.

Men det gick bra. Sopskyffeln och dammsugaren åkte fram. Assisterad av någon. Tror det är tredje året på rad, som de tillsammans river, våra pepparkakshus. Sen sprang de upp, babblandes. Om allt, och inget. Lekte en timme. Eller så. Medans jag, någon och sonen lagade middag. Var många moment. Idag.


Men så gott det blev. Och som jag har saknat blomkålsriset. Förstår inte varför vi slutade med det, för ett par år sedan?!

Blev några timmars lek, utomhus. Medans någon skottade skottade massor av snö.  Och jag log mest. Njöt av att se på tjejernas lek i snön. Ville så gärna hjälpa till. Med skottningen. Men vet att det gör mer skada än nytta. För mig.

Så  var det dags för finaste E, att åka hem. Fick en så fin och varm kram av C. Bästa väninnans mamma. Tror det var första gången vi träffades fysiskt? Här i Ingemanslandet. Men hon har varit ett stort stöd. För mig. Både via telefon och SMS. Även innan Ingemannslandet. Hon är så klok.

Och nu är det natt. Igen. För mig. Imorgon hoppas jag på att vara inne, i svensk tid.  Och imorgon vill mitt gamla normala jag, så mycket. Redan nu. Men mitt nya normala jag, är så mycket starkare. Hon vinner.

Imorgon ska jag vila, igen. Hela dagen. Vila för att läka. Det är mitt arbete just nu. Här i Ingemannslandet. Och åter, är lyckligt lottad. Bor i ett land, som betalar för mitt läkande. Och  har en familj, som gör det möjligt för mig. Mitt enda måste i vardagen, är just att vila, för att läka. Inget annat. Tacksam. För just det.

21 thoughts on “Betalar för mitt läkande

  1. frkenmatilda 2016-01-11 / 10:42 e m

    Ditt inlägg andas lugn och framtidstro. Du är så klok och eftertänksam i ditt sätt att hantera utmattningen!
    Tack för att du delar med dig!
    Kram ❤️

    Liked by 1 person

    • Anna 2016-01-12 / 4:30 f m

      Tack fina du ❤️

      Har lärt mig av mina misstag…. Och för mig finns inget annat alternativ, än den där enkelbiljetten. För att nå den, är det vila för att läka, som gäller. För mig.

      Kram❤️

      Gilla

  2. Znogge 2016-01-12 / 6:51 f m

    Vilken bra dag det blev på alla vis! Trevlig tradition att krossa pepparkakshusen och ta en smakbit av dem men jag förstår att det fick bli inomhus 😉

    Kram och ha en fin tisdag nu ❤

    Gilla

    • Anna 2016-01-12 / 8:51 f m

      Verkligen, så tacksam för dagar som igår, då kroppen får läka i lugn och ro hela dagen, men orkar vara delaktig på eftermiddagen och en stund på kvällen❤️

      Någon bit slank nog ner hos tjejerna😉

      Njut av dagen!

      Kram❤️

      Gilla

  3. Geddfish 2016-01-12 / 10:27 f m

    Så smakfullt dukat! Och vilken bra idé med pepparkakshusen 😉
    Fint med ditt skrivande, det är läkande.
    Önskar dig en mjuk skön tisdag, kram ❤

    Liked by 1 person

    • Anna 2016-01-13 / 8:55 f m

      Tack fina du❤️

      Kram,

      Gilla

  4. Helena 2016-01-12 / 10:48 f m

    Det är härligt med all snö, försökte skotta lite igår men jösses vad det tar på krafterna. Blev slut i flera timmar. Ha en trevlig tisdag, vila och njut.

    Liked by 1 person

    • Anna 2016-01-13 / 8:57 f m

      Ajabaja inte skotta när du är här i Ingemannslandet😉❤️

      Förstår att du tog slut. Du förbrukade all energi och lite till, på skottningen. Hoppas och håller tummarna för att kroppen hann återhämta sig helt igår, så att du slipper en mellandag❤️

      Styrkekram❤️

      Liked by 1 person

      • Helena 2016-01-13 / 2:32 e m

        Ja jag vet aja baja Alfons Åberg :), gillar ju att skotta och prova mig själv ibland, men tyvärr blev det ganska illa denna gång. Idag är jag totalt orkeslös och en hjärndimma som heter duga. Slut i både kropp och knopp . Kram

        Gilla

  5. Millans Värld 2016-01-12 / 12:17 e m

    Vad roligt att lilla stjärnan har en så fin bästis.
    Skulle velat se när dom rev pepparkakshusen.
    Ha en finfin dag!
    Kram

    Liked by 1 person

    • Anna 2016-01-13 / 8:59 f m

      Var uppspelta, lyckliga tjejer som kastade pepparkakshusen i golvet, med en stor förtjusning❤️

      Kram!

      Gilla

  6. wiolettan 2016-01-12 / 5:33 e m

    Så härligt och hjärtevärmande du skriver om din familj. Trevligt att tösen har en bästis en kompis i vått och torrt, det är så viktigt och betyder mycket.
    Rolig grej detta med pepparkakshusen, där skulle jag vilja vara med, så barnslig och leklysten är jag.

    Nej, snö ska du inte skotta, du ska vila och komma igen, det som du håller på mig.
    Vilket välkomnande bord och maten ser så god ut.
    Kram och sköt om dig.

    Liked by 1 person

    • Anna 2016-01-13 / 9:02 f m

      Min familj är det bästa, och viktigaste jag har❤️

      Att riva pepparkakshus blir man aldrig för gammal för. Och tur är väl det, tror att så länge man får behålla barnasinnet kvar, så mår man bra, även på ålderns höst❤️

      Kram!

      Gilla

  7. Ditte 2016-01-12 / 6:55 e m

    När jag läser ditt inlägg känner jag att det andas hoppfullhet, tacksamhet, glädje och lycka.
    Du känner att du läker och du är omgiven av dina nära och kära som stöttar och finns där för dig.
    Så roligt för er lilla ”stjärna” att tillsammans med en god vän krossa pepperkashusen. Och vilka vackra ppepperkakshus! Innan…..
    Den vackra dukningen och att det är vackert omkring dig tror jag gör bidrar till att du läker. Ocu att du vilar.
    Stor kram och många tankar.

    Liked by 1 person

    • Anna 2016-01-13 / 9:04 f m

      Tack fina du! Så glad jag blir av att du fångar alla nyanserna, i min text ❤️

      Kram❤️

      Gilla

  8. ibod11 2016-01-12 / 6:59 e m

    Så roligt att läsa om din dag. En ganska vanlig dag men ovanligt vanlig för dig och en dag som gav många leenden. Vi får hoppas att det fortsätter så 🙂 ❤

    Gilla

  9. Fröken Duktig 2016-01-13 / 1:34 e m

    Du är så hoppfull och tacksam i dina texter tycker jag. Och du verkar ha kommit så långt i acceptansen att vara sjuk och att vila är vägen tillbaka. Hur gör du för att känna så mycket tacksamhet när du mår dåligt? Har du sluppit undan depressionen som så ofta kommer med utmattningssyndrom? Jag känner att det är så vårt att känna hopp och tacksamhet när man är nedstämd. Din blogg är jättefin!
    Kram

    Liked by 1 person

    • Anna 2016-01-13 / 1:42 e m

      Vad glad jag blir av dina ord❤️

      Tyvärr, har jag, som de flesta andra här i Ingemannslandet, haft de mörka nyanserna. I alla dess skiftningar. Och även de mörkaste, självmordstankarna.

      Men är lyckligt lottad. Har en underbar make, som fångar upp signalerna. Och bästa kuratorn, som rycker in. När det har varit som mörkast. I perioder varje dag. Numera var tredje vecka.

      Jag försöker varje dag fånga glädjen, även under mina mellandagar. Viktigt. Livet blir så mörkt annars.

      Kram❤️

      Gilla

Lämna gärna en kommentar!❤️

