Tacksam för så lite

Har sällan känt av jetlag. Och jag har rest, mycket. Men nu, här i Ingemannslandet är det annorlunda. Precis som allt annat. Vi vaknade tidigt. Hade fler bubblor än någonsin. Riktigt stora.  Jag fixade frukostbrickan. Stort. Jag, liten och någon myste i timmar. I min bubbla. Med frukost. Och film.


Det var kallt. Utomhus. Minus 23 grader. Och vår lilla stjärna hade inga vinterskor. Ångest. Men stålsatte mig. Kan jag klara av att resa till andra sidan jorden, så klarar jag av ett besök på Stadium.

Just nu, är jag inte stark nog att ta en strid. Snyggheten vann. Före det praktiska, det bästa. Man väljer sina strider. Liten fick sina skor, som hon önskade. Mot att bära ullstrumpor, alla dagar. Lite win-win för oss båda. Ändå.


Klockan blev eftermiddag. Ögonen blödde av trötthet. Somnade strax innan 16:30. Missade tacos. Och lördagsmys. Klockan 22:30 typ, vaknade jag. Med energi. Tacksam för att någon och sonen är nattugglor. Vi fixade bästa mysbrickan. Och njöt. Och pratade. Om allt. Så viktig den där tiden är. Utan vår lilla stjärnas närvaro. Båda barnen behöver sin egen tid. Med oss.

 Men nu sover alla. Utom jag. Men känner av en begynnande trötthet, samtidigt som jag reflekterar över dagen. Så bra den blev. Trots allt. Hade räknat med en sämre dag. Inte en mellandag. Men fick en bra. Tacksam. Inser åter, livet här i Ingemannslandet har fått mig, att vara så tacksam för så lite.

24 thoughts on “Tacksam för så lite

  1. ibod11 2016-01-10 / 9:35 f m

    Din förmåga att se ljuspunkterna och att tro på framtiden har säkert hjälpt dig väldigt mycket. Att kunna känna tacksamhet trots att man är i en jobbig situation är stort och också något som påverkar på ett bra sätt. Du har alla verktyg du behöver. Och framför allt har du kunskapen och tålamodet.
    Kram ❤

    Liked by 1 person

    • Anna 2016-01-11 / 2:38 e m

      Tack för dina fina ord ❤️

      Försöker nog alltid, även innan här, se livet ur de positiva aspekterna. Skillnaden från då till nu är, att jag är så lycklig över de små sakerna. Stunderna. Nyanserna, som jag aldrig ens tidigare reflekterade med. Utan som jag tog förgivit.

      Kram ❤️

      Gilla

  2. riktliv 2016-01-10 / 10:08 f m

    Dom skorna är helt ok, kanske inte vid -23 men för övrigt håller de väta borta och värme kvar.
    Wow, vilken återhämtning du har fått! Inte illa att få tillbaka bubblorna efter så kort vila.

    Liked by 1 person

    • Anna 2016-01-11 / 2:39 e m

      Kändes ändå rom ett ok köp, även fast jag i år igen gärna hade önskat se henne i varma Sorel igen.

      Verkligen, chockad själv, hade verkligen inte räknat med det. Var så kopiöst utmattad efter resan hem. Tyder kanske på att jag börjar må bättre?!

      Kram ❤️

      Gilla

  3. Ami 2016-01-10 / 10:25 f m

    Det var en riktig lyxfrukost 🙂
    Och är det så kallt ute förstår jag att de där snygga stövlarna behövs!
    Kram och ha en fin dag

    Liked by 1 person

    • Anna 2016-01-11 / 2:40 e m

      Vi lyxade till det lite extra, med semlor, då vi visste att från idag är det slut med godsakerna. Så nu har någon och Liten fått smaka på årets första, och sista Semla ❤️

      Kram!

      Gilla

  4. Millans Värld 2016-01-10 / 11:35 f m

    Vilken härlig frukost ni åt, rena lyxen och så mysigt sen.
    Kvällsbrickan såg lika lockande ut.
    Ha en skön dag!
    Kram

    Liked by 1 person

    • Anna 2016-01-11 / 2:42 e m

      Kvällsbrickan var bäst! Och det bästa är att vi även i fortsättningen kan njuta av den, då den passar in i stil med vår nya kost (- de ljusa dinkelkexen).

      Kram ❤️

      Gilla

  5. Znogge 2016-01-10 / 12:02 e m

    Man får i vissa lägen välja sina strider så det blev väl en bra kompromiss! Vilken underbar frukost förresten 😀

    Kram ❤

    Liked by 1 person

    • Anna 2016-01-11 / 2:43 e m

      Semlorna uppskattades av våra lilla stjärna och någon! Själv klarar jag mig utom dem, så nöjd med mitt proteinbröd med salami och tomat. Har det som en stående frukost varje morgon 🙂

      Kram ❤️

      Gilla

  6. Gröngöling2 2016-01-10 / 12:26 e m

    Vilken grej att kunna följa med ut och köpa vinterskor! Tycker de ser jättefina ut, och ibland kan man väl få välja mer åt det fina än åt det praktiska hållet. Och vilka goda grejer ni mumsar i er 🙂
    Det är bra med läkning som fungerar, och att du tar det i din egen takt!
    Kram ❤

    Liked by 1 person

    • Anna 2016-01-11 / 2:45 e m

      Vet inte fall jag tycker att den shoppingen var så kul, mer ett nödvändigt ont. Innan vi åkte var det ingen kris eller panik, men nu var det ett måste.

      Man får passa på att njuta av godsaker, är ju det enda goda som passar att njutas av för stunden 🙂

      Hade dock gärna tagit ett gott glas rött till på kvällen, med alkohol och mina stämningshöjande tabletter i kombination ska undvikas. Så det ser jag fram emot, om ett år eller så, att få njuta av ett glas Amarone eller liknande 🙂

      Kram!

      Gilla

  7. Att bara vara jag 2016-01-10 / 12:44 e m

    Jag tror ju inte på gud eller så så jag kopplar inte min tacksamhet till någon ”högre makt”. Men jag har ändå verkligen förstått vitsen med att känna tacksamhet över det lilla jag har. Tacksamheten gör att jag aldrig tar något för givet och att jag försöker om jag kan att ta vara på det jag har. Det gör mig gladare inbillar jag mig. Kram ♥

    Liked by 1 person

    • Anna 2016-01-11 / 2:46 e m

      Att ha förmågan att vara tacksam för de små sakerna i livet är stort, en bra egenskap ❤️

      Kram ❤️

      Gilla

  8. Susanna 2016-01-10 / 8:29 e m

    Vad härligt med flera bubblor och herre guuuud så gott allt ser ut!

    Liked by 1 person

  9. Ditte 2016-01-10 / 9:32 e m

    Att tröttheten finns är fullt förklarligt med jag ser/läser om hopp, glädje och tacksamhet.
    Och att se det stora i det lilla och tvärtom betyder mycket.
    Kram!

    Liked by 1 person

    • Anna 2016-01-11 / 2:47 e m

      Finns mycket hopp, glädje och tacksamhet numera inför allt ❤️

      Kram❤️

      Gilla

  10. wiolettan 2016-01-11 / 2:14 e m

    Det ser ut som om det är mycket goda mackor, helt i min smak. Lite ost, skinka och grönt och rött. Semlor är det dags igen? Det är ju inte februari ännu.
    Fina och sköna stövlar, härligt då det är kallt.
    Välkommen hem!
    Varm kram!

    Liked by 1 person

    • Anna 2016-01-11 / 3:02 e m

      Smörgåsarna, de två grova var i min smak. Gillar inte ljust bröd så mycket, precis som med semlor. Men någon och liten ville få chansen att njuta av året första och sista semla, innan vi påbörjade den nya kosten idag 🙂

      Kram ❤️

      Gilla

Lämna gärna en kommentar!❤️

