Känner av dess skugga

Landat på svensk mark. Äntligen. Blev en lång resa. Dels på grund av flygrestriktionerna över det ryska luftrummet. Och på grund av en liten stackars bebis. En liten tjej, raden framför oss. Som jag led med henne, och hennes föräldrar. Hon skrek nästintill oavkortat under 14 timmar. Gick inte att tränga ljudet ute, med varken öronproppar. Eller headset.

Vi har precis landat på hotellet. Clarion på Skycity. Liten slocknade på två röda. Resan var tuff, stackaren har varit vaken i 22 timmar. Precis som jag. Ska följa hennes exempel. Strax. Om 10 timmar går tåget hem. Till staden mellan bergen. 

Måste hinna samla ihop en gnutta energi, så att jag  orkar. Helt utmattad. Nu. Sen är det helt okej att falla ihop. Hemma i min egen bubbla. Och där kommer jag att ligga, så länge som det krävs. Hemresan skjutsade mig närmare gränsen av den första fasen, igen. Den akuta. Balanserar inte på linan. Men känner av dess skugga. Om 13,5 timme är jag hemma. Sedan vila för att läka. Igen. God natt.

21 thoughts on “Känner av dess skugga

  1. Ami 2016-01-08 / 12:02 f m

    Kan tänka mig att resan var tuff för er! Skönt att ni har landat och allt gick bra!
    Vila nu ut och ha det så bra
    Kram

    Liked by 1 person

  2. TantGlad 2016-01-08 / 6:11 f m

    Låter som en jättetuff resa. Skönt att komma hem igen. Nu får du ta igen dig.

    Fredagskram till dig.

    Gilla

    • Anna 2016-01-11 / 3:36 e m

      Den hemresan får jag ogärna en repris på. Men nu några dagar senare, och efter att jag återhämtade mig så bra, och fort. Känns det okej.

      Kram ❤️

      Gilla

  3. Znogge 2016-01-08 / 8:36 f m

    Så skönt för dig att snart vara hemma igen. Långa resor tar verkligen på krafterna…

    Kram

    Liked by 1 person

  4. ibod11 2016-01-08 / 8:56 f m

    Maximal otur att hamna bakom ett ledset barn.
    Lite mer tur att du snart har möjlighet att få vila så länge du behöver. Sov gott 🙂 ❤

    Gilla

    • Anna 2016-01-11 / 3:34 e m

      Tack, sov riktigt gott sedan väl här hemma ❤️

      Gilla

  5. Millans Värld 2016-01-08 / 8:58 f m

    Låter som en tuff hemresa men så skönt att du snart är hemma igen.
    Kram

    Gilla

  6. gemsofmylife 2016-01-08 / 1:24 e m

    Långa resor tar alltid på krafterna 😦 hoppas att du fått vila nu ordentligt och att du tagit hand om din energi !!
    Stor Kram till dig fina !!!
    Sanna

    Gilla

    • Anna 2016-01-11 / 3:32 e m

      Återhämtade mig på kortare tid, än förväntat. Så trots hemresan, så gjorde resan mig nog ändå gott ❤️

      Nu får man bara passa på att fortsätta att vila för att läka, så att den där enkelbiljetten kan fångas ❤️

      Kram! ❤️

      Gilla

  7. riktliv 2016-01-08 / 3:56 e m

    Usch vilken pärs att hamna vid ett ledset barn. Stressande även om det inte är ens egen bebis.

    Gilla

    • Anna 2016-01-11 / 3:31 e m

      Verkligen… men mest led jag med dem, kan förstå den maktlöshet de kände. Och den lilla stjärnan, hon måste ha varit helt utpumpad efter resan ❤️

      Liked by 1 person

  8. Helena 2016-01-08 / 8:47 e m

    Det lät som en riktig jobbig resa med ett skrikande barn usch så jobbigt. Skönt för er att få komma hem snart. Kram

    Gilla

    • Anna 2016-01-11 / 3:29 e m

      Ja, den resan gör jag ogärna om. Nästa gång blir det med reguljärt flyg.

      Kram ❤️

      Liked by 1 person

  9. sannaljungberg2014 2016-01-10 / 10:43 f m

    För min del finns det ingenting som stressar mer än barnskrik. Vi eller åtminstone jag verkar vara programmerad att vilja ta hand om, trösta, se till att barnet blir lugn igen. Spelar ingen roll om det är mitt eller någon annans barn. Nästan lättare om det är ens eget barn för då kan man ju just ta hand om det. Att bara lyssna på ett ihärdigt skrikande utan att kunna hjälpa… huh, jag är inte avundsjuk på dig. Förstår helt och fullt att du är trött nu. Ta hand om dig ❤ Kram!

    Gilla

    • Anna 2016-01-11 / 3:26 e m

      Just barnskrik som blir hysteriskt, är jobbigt. Och när de är så små. Men hennes föräldrar kämpade tappert. Liksom några av flygvärdinnorna. Men jag led med dem… ❤️

      Samtidigt kan jag ibland fråga mig, om det är värt att resa så långt, och lägga så mycket pengar på en resa, när man har en sån liten?

      Såklart gör alla som man själv vill, jag dömer ingen. Men när de är så stora att de kan ta sina första staplande steg, med stöd och kan krypa… det blir inte många lugna stunder i solstolen. I kombination med den extrema värmen…

      Kram ❤️

      Gilla

      • sannaljungberg2014 2016-01-11 / 7:54 e m

        Håller med dig. Jag skulle nog ha valt att åka någonstans med kortare restid, om jag absolut måste åka. Tror inte att ett så litet barn har någon som helst behållning av att resa överhuvudtaget.
        Kram ❤

        Gilla

      • Anna 2016-01-11 / 9:00 e m

        Kan bara instämma, men dömer inte. Varje förälder tar sitt beslut, efter vad som är bäst. Vår 8-åriga stjärna har rest mycket. Genom alla år. Men vi har haft en gräns på 6-timmars flygresa. Och då har vi tillbringat 4-6 veckor utomlands sedan hon var tre. Innan dess, ingen resa utanför Norden. Kram❤️

        Liked by 1 person

Lämna gärna en kommentar!❤️

