Min tappra, älskade hjälte

Idag orkar kroppen inte alls hänga med. En mellandag hälsar på. En sämre mellandag. Ligger kvar i min tillfälliga bubbla. Med fördragna gardiner. Och öronproppar.  Vår sista heldag här nere. Imorgon eftermiddag påbörjas den långa resan hem. Måste vila för att läka. Hela dagen. 

Imorgon måste jag ha en bra dag. Eller en mittemellandag. Annars kommer jag inte hem. Under en sämre mellandag finns inte ens orken att på egen hand ta mig upp ur sängen. För ens ett toalettbesök. Utan hjälp. Utan någon. Min tappra, älskade hjälte. Mitt allt.

Men vi båda tänker positivt. Är ändå bara min tredje mellandag här. I Thailand. Endast tre mellandagar, under två veckors tid. Rekord. Så vad gör det om jag behöver ligga i min tillfälliga bubbla hela sista dagen? Har ju ändå fått njuta av elva helt fantastiska dagar, här nere. Nöjd. Nu vila för att läka. Och för att orka resan hem. Till snö. Och kyla. Längtar.

17 thoughts on “Min tappra, älskade hjälte

  1. Comsi Comsa 2016-01-06 / 10:04 f m

    Allt gott till dig och nu håller vi tummarna för att du har
    en bra dag i morgon så du kommer hem.

    Kram ♥

    Gilla

  2. ibod11 2016-01-06 / 10:10 f m

    Det är faktiskt fint här hemma också. Vet inte om det finns snö hos er men det lyser verkligen upp tillvaron. Kanske kan du orka göra en snölykta eller en liten snögubbe med dottern någon dag när du har vilat mycket efter hemresan. Det ger också glädje.
    Stor kram och många pepp inför resan ❤

    Liked by 1 person

    • Anna 2016-01-11 / 3:42 e m

      Det var inte så mycket snö när vi kom hem, men destå mer har det fallit sedan dess. Kram ❤️

      Gilla

  3. Susanna 2016-01-06 / 10:47 f m

    Hoppas att resan går så smidigt som möjligt, hemma väntar -15 och snö. Äntligen riktig vinter ☺️

    Liked by 1 person

    • Anna 2016-01-11 / 3:42 e m

      Så härligt med vintern! Nu längtar jag till fjällen, kanske blir en tur dit sista helgen i januari om kraften finns ❤️

      Gilla

  4. evakerstin 2016-01-06 / 10:48 f m

    Ha, hem ljuva hem. Borta bra men hemma bäst heter det ju. Läser mellan raderna att du i alla fall haft några bra dagar där nere, vilket jag hoppas är rätt och sol är alltid bra.
    Många kramar från mig till dig.
    /Leva-Kerstin
    http://www.steeperz.com

    Gilla

    • Anna 2016-01-11 / 3:41 e m

      Hade många bra dagar där nere, de bra vann. Fick bara tre mellandagar, så det kändes skönt ❤️

      Kram ❤️

      Gilla

  5. riktliv 2016-01-06 / 11:08 f m

    Vila för att läka. Låt morgondagens bekymmer vara morgondagens. Låt någon lämna alla kläder till tvätt, så skönt att slippa det vid hemkomst. Ta hand om dig idag. Krafter till att åka hem kommer det att finnas. Ha tilliten. Inte så lätt när kroppen strejkar idag. Styrkekram ❤

    Gilla

  6. Ami 2016-01-06 / 11:09 f m

    Vilken tur att du har din älskade hjälte som finns där för dig! Hoppas nu att hemresan i morgon går bra 🙂
    Kram

    Liked by 1 person

  7. Znogge 2016-01-06 / 11:50 f m

    Ägna då hela dagen till att vila och samla krafter för det kommer garanterat att göra resan lättare och bättre.

    Kram ❤

    Liked by 1 person

  8. Ditte 2016-01-06 / 11:39 e m

    Så fint att ni haft det bra tillsammans, nog så viktigt. Ohc hemresan ordnar sig. Orkar du inte gå finns hjälp att få. Försök att tänka positivt och inte oroa dig. Jag tror du samlat mycket krafter i Thailand och de är med med dig.
    Stor kram och många tankar.
    Välkomna hem!

    Liked by 1 person

    • Anna 2016-01-11 / 3:21 e m

      Hur skulle vi klara oss utan dem? ❤️

      Gilla

Lämna gärna en kommentar!❤️

