I staden mellan bergen

Dagen blev verkligen så stilla som den kan bli. Här i Ingemannslandet. Först strax efter 16:00 infann sig några få bubblor. Gick ner till stranden. Med liten. Tog avsked. Av Phuket. Och av Thailand. 

Badade fötterna i vågorna. Liten badade som aldrig förr. Lät solen smeka min utmattade kropp. Drack massor av vatten. Sen gick vi tillbaka. Till resorten. Vilade. Vila för att läka, för mig. Somnade.

Familjen tog en tuk-tuk till Kata. Minigolf hägrade. På Dinogolf. Tredje besöket. Liten vann. Sen väckte de mig. En sista middag på Karlssons hägrade. Bästa maten. Enligt liten. Åter blev det köttbullar med makaroner och brunsås. Och utan köttbullarna. För henne. Vi andra lyxade till det med oxfilé.

Efter middagen blev det massage för alla. På Karma SPA. Bästa stället. Alla förutom jag, tog fotmassage. Jag tog en hårbotten och ansikts massage. En gently. Ville vårda min hjärna extra. Kicka igång det underbara hormonet. Inför resan hem. Gav effekt.

Och nu är det dags för sömn. Vi har en lång resa framför oss. Planet lyfter tidig eftermiddag. Imorgon. Thailändsk tid. Sent på kvällen når vi Arlanda. Svensk tid. Och först strax efter lunch svensk tid,  på fredag, så är vi hemma. I staden mellan bergen.  Längtar.

 

15 thoughts on “I staden mellan bergen

  1. Helena 2016-01-06 / 5:54 e m

    Välkommen hem, hoppas rean gick bra 🙂

    Gilla

  2. sannaljungberg2014 2016-01-06 / 6:13 e m

    Håller tummarna för att er långa hemresa går bra och hälsar dig välkommen till ett vintervitt Sverige. Kram!

    Liked by 1 person

  3. Znogge 2016-01-06 / 8:47 e m

    Då hoppas jag att ni får en behaglig och fin hemresa ❤

    Kram

    Liked by 1 person

  4. ibod11 2016-01-06 / 9:56 e m

    Lite vemodigt när en semester är slut men du har många fina minnen att rymma tillbaka till när det känns lite jobbigt ❤

    Gilla

    • Anna 2016-01-11 / 3:38 e m

      I vanliga fall brukar jag känna ett vemod, men den här gången var jag klar. Redo. Följde vänner på Instagram och njöt av deras bilder fyllda med kylan och snön. Jag älskar ju både värmen, såväl som kylan ❤️

      Kram ❤️

      Gilla

  5. frkenmatilda 2016-01-11 / 10:51 f m

    Dinos har vi varit på! Svetten dröp den kvällen, såååå varmt….

    Gilla

    • Anna 2016-01-11 / 3:22 e m

      Kändes som den dröp varje kväll… var extremt varmt för att vara december i år. Och vi fick njuta av den klarblå himlen alla dagar, underbart!

      Kram ❤️

      Gilla

      • frkenmatilda 2016-01-11 / 10:47 e m

        Jag undrade just var kommentarerna fanns… 🙂 det var samma hotell! När vi bodde där exploderade något i poolrummet så vi fick alla snabbt utrymma hotellet 😬skitläskigt eftersom vår dotter inte var inne på rummet med oss då det smällde. det var så att fönster vibrerade … Men Ingen kom till skada som tur var. Den här gången ska vi bo på Koh Lanta och I Ao Nang!
        Stor kram!

        Liked by 1 person

      • Anna 2016-01-12 / 4:27 f m

        Så otäckt! Tur allt gick bra!

        Klokt val av resemål!👍

        Liked by 1 person

  6. Di 2016-01-11 / 11:39 f m

    Välkommen hem! Känns som om du längtar lika mkt som jag efter staden mellan bergen… Min tidigare hemstad och mina barns vistelseplats. Om det nu är samma stad vi menar☺️Kram på dig o h njut av dagen❤️

    Gilla

    • Anna 2016-01-11 / 3:16 e m

      Tack ❤️

      Ja längtan där och då var stor, till samma stad mellan bergen som dina barn bor på. Här har det snöat hela dagen, ska strax kliva upp och kanske orkar jag en liten promenad? Om inte sitter jag ute på en av balkongerna en stund, här i huset. Och njuter av den friska luften och över utsikten ner mot staden. Vi ser till och med havet ifrån just den balkongen ❤️

      Kram ❤️

      Gilla

Lämna gärna en kommentar!❤️

