Pusselbitarna falla på plats

Har haft två riktigt bra dagar. Njuter. Igår fick vi oväntat besök. Här på resorten. Min svåger och hans underbara fru. Vi åkte ner med samma flight, som hennes syster med man. Men inte ens de visste då, att de skulle komma ner.

Igår umgicks vi bara en stund. Vi mötte dem i hotellkorridoren. Vi var på väg till beach club:en. Men vi hann uppdatera oss. Kontakten hemma i Sverige har ebbat ut. Sedan navet gick bort, för cirka 6 år sedan. Min underbara svärmor. Den stora ålderskillnaden. Och det geografiska avståndet. Blev för stort. Numera hörs alla bröder bara kring födelsedagar. Synd.

Men idag umgicks vi hela eftermiddagen. På deras strand. Kamala beach. Vi hade riktigt trevligt. Även hon har varit här på gränsen till Ingemannslandet. Var skönt att kunna prata om det. Med henne. Hon är så klok. Och vis. Hon trillade aldrig över. Hon bromsade i tid. Hon var tillbaka efter tre månader. Men har sedan dess, gränsat vid fler tillfällen. Men bromsat, precis vid gränsen. Som nu. Därför bokades resan. I sista stund. Hon behövde pausa. Återhämta sig.

Hennes resa peppade mig. Ännu mer. Jag ska nå den där enkelbiljetten. Vägrar att mitt nya jag ska misshandla min kropp. Mer. Tänker inte ens chansa. Att nå gränsen. Aldrig någonsin. Jag har upplevt helveteshålet. Och alla nyanserna. Mitt nya normala jag, som sakta växer fram. Vägrar.

Både jag och någon är redo. För en livsstilsförändring. Finns ingen karriär eller lön, i hela världen. Som är värd Ingemannslandet. Vi pratar mycket om den. Livsstilsförändringen. Pratar om alternativ. Tillslut kommer pusselbitarna falla på plats. Under resan. Längtar.

8 thoughts on “Pusselbitarna falla på plats

  1. Znogge 2016-01-03 / 5:58 e m

    Precis så enkelt är det egentligen! Men ändå så svårt måste jag få tillägga. Har man inte hälsan så spelar varken pengar eller materiella tillgångar någon roll. När det blir skarpt läge blir man medveten om vad som verkligen betyder något i livet. Tyvärr är det synd att det för många måste bli skarpt läge bara. Men vi är bara människor och vi vill så mycket…

    Jag har själv svårt för att koppla av och göra ingenting och arbetar mycket med det. För visst är det ett varningstecken…

    Härligt att ni fick en så bra dag tillsammans och kanske kan bröderna ses oftare framöver.

    Kram

    Gilla

  2. Ditte 2016-01-03 / 6:29 e m

    Vad trevligt med besök och fint öfr dig att kunna prata med någon som vet vad Ingemannslandet är. Betydelsefullt att få sätta ord på sina tankar.
    Roligt att det blev ett besök till Kamala Beach. Vra nog dä rför s¨där en 15 år sedan. Och då var dte väldigt lugnt där, just som vi ville ha det.
    Och att jag är säker på att du kommer/att ni kommer att få pusselbitarna att passa. För att må bra ikropp och själ är det vktigaste och då måste oftast stora förändringar göras.
    Tankar och kram till dig.

    Gilla

  3. Geddfish 2016-01-03 / 7:16 e m

    Jag önskar dig såå mycket kraft och energi. Vad roligt med besöket och att få någon att prata med, som förstår!
    Hälsan är A och O, den går inte att köpa. Du kommer säkerligen gå stark ur det här.
    Kram ❤

    Gilla

  4. ibod11 2016-01-03 / 9:06 e m

    Min livsstilsförändring kom för många år sedan och det var inte ett val utan bara ett faktum. Det var fysiska orsaker för min del men ändå finns många likheter. När jag tänker tillbaka kan jag inte fatta att jag levde som jag gjorde. Stressa inte, sa min man. Jag svarade att jag inte stressade, jag var bara effektiv. Jovisst. Besvären kom självklart men jag är väldigt tacksam att det ”bara” är fysiska problem”. Lättare både att hantera och att få förståelse för även om många tror och tycker mycket konstigt om oss ”värkmänniskor” också.
    Ni är så kloka så jag tvivlar inte på att ni hittar rätt väg.
    Kram ❤

    Liked by 1 person

  5. Ami 2016-01-04 / 11:48 f m

    Vilket trevligt besök! Och så många kloka ord du fick höra 🙂
    Hoppas du får en bra dag
    Kram

    Liked by 1 person

  6. sannaljungberg2014 2016-01-04 / 9:27 e m

    Livsstilsförändringen är jag mitt uppe i och jag ångrar det inte en sekund. Har så mycket fantastiskt att se fram emot nu och det hjälper att tänka på det när det är jobbigt på annat vis. Det låter som om ni har ljuvliga dagar därborta. Kram!

    Gilla

  7. Agneta 2016-01-05 / 11:10 f m

    Exakt så är det! Finns inga pengar i världen som är värd hälsan! Njut av sista dagen i värmen, här har kylan kommit!

    Gilla

Lämna gärna en kommentar!❤️

