Utan mina öronproppar 

Bästa dagen har vi haft. Har fått in en bra takt, med hjälp av Skalmans mat och sovklocka. Två timmar vila. Mat. Två timmar umgänge. Två timmar vila. Och så fortsätter schemat genom hela dagen. 

Idag orkade jag vara närvarande två timmar kring lunch. Två timmar på eftermiddagen. Och två timmar på kvällen. Rekord. Här nere. Nöjd.

Sol och några korta badstunder i poolen kring lunch. Strandpremiär på eftermiddagen. Middag och minigolf nu på kvällen. Stort. För mig.

På stranden idag, insåg jag att det är lättare för mig. Jag är mer delaktig. Vågornas brus har en lugnande effekt. Musiken och sorlet, är betydligt lägre. Klarade mig till och med, utan mina öronproppar. Och ljudbok. Skönt.

Idag var vi två timmar på stranden här i Karon. Höga vågor. Röd flagga idag. Vi stannade vid strandkanten. Lät vågorna skölja över våra ben. Som vi alla skrattade. Tillsammans. Var underbart. Dottern kiknade av skratt. Mellan varven.

Imorgon tar vi en tuk-tuk till stranden Kata Noi. Sägs vara en lugn strand. Och barnvänlig. Till skillnad mot den här, i Karon. Ligger bara 10 minuters resa bort. Lagom avstånd. Jag kan åka hem, mellan varven. Och vila. Sedan åka tillbaka.

Men nu sömn. För mig. Tog det magiska vita pillret, för 20 minuter sedan. Kommer somna gott. Håller tummarna för en bra natt. Igen. God natt.

10 thoughts on “Utan mina öronproppar 

  1. Ami 2015-12-29 / 4:28 e m

    Vad skönt att du orkar vara med lite 🙂
    Fortsätt njut!
    Kram

    Gilla

    • Anna 2015-12-29 / 4:30 e m

      Njuter till fullo av varje sekund, som jag är närvarande❤️
      Kram❤️

      Gilla

  2. Helena 2015-12-29 / 4:32 e m

    Vad härligt att du orkar vara med lite mer, låter underbart där borta. Kram

    Liked by 1 person

    • Anna 2015-12-29 / 4:44 e m

      Det är verkligen underbart. Men är samtidigt nöjd över att jag själv har sänkt ansträngningnivån till Ingemannslandet. Finns inga förväntningar och krav på mig. Viktigt. Jag deltar så där lagom i periferin, samtidigt som familjen njuter max till fullo. Kram ❤️

      Liked by 1 person

  3. Gröngöling2 2015-12-29 / 6:12 e m

    Jag tror också att du kände av allergimedicinen. Jag blir så trött, så trött av den att jag verkligen försöker undvika det som utlöser min överkänslighet. Den fick jag också sedan jag gått in i väggen. Huden tål inte mycket nu, det kliar av de flesta klädesplagg och parfym går inte heller, eller att vänta mer än max tre dagar mellan hårtvättarna. Jobbigt tycker jag.
    Mysigt att du kan bada och vara på stranden. Kram

    Gilla

  4. ibod11 2015-12-29 / 6:56 e m

    Det låter som en riktig drömsemester. Kanske något att ta efter för lite friskare semesterfirare. Tvåtimmarspass med massor av vila. Härligt 🙂

    Gilla

  5. Ditte 2015-12-29 / 10:18 e m

    Kata Noi tyckte jag var fint när vi var där, men det är ett tag sedan. Mer barnvänligt att bada där.
    Perfekt med en tuktuk och det korta avståndet så att du kan ta en vända hem om och när du vill.
    Känns fint att du hittat en rytm för dagarna som passar och att du nu orkar vara mer närvarande.
    NJut och fortsätt att ha det bra.
    Kram!

    Gilla

  6. riktliv 2015-12-30 / 11:35 f m

    Randiga dagar ska vara bra i ingenmansland. Men svårt att hålla i praktiken tycker jag. Kram.

    Gilla

  7. Tankar om utmattning 2015-12-30 / 12:00 e m

    Skalmans mat och-sovklocka är verkligen en fantastisk uppfinning! Den använder jag också! 😂
    Kram

    Gilla

Lämna gärna en kommentar!❤️

