Lätt att vara efterklok

Blir en heldag, i min tillfälliga bubbla. Vaknade helt energilös. Finns inte ens ett litet spår av en liten underbar bubbla. Men det är okej. Har räknat med att mellandagar. Även här. Do not disturb skylten är på plats. Familjen har simmat iväg. Och jag ligger kvar. Vilar för att läka. Viktigt. Även här.

Fick antihistamin igår. Min kropp är fylld med mosqutio bett. Skrikande röda, svullna blemmor. Överallt. Har fått en allergisk reaktion. Andra gången det händer. I år. Tror att det hänger ihop med Ingemannslandet. Har aldrig tidigare, reagerat så kraftigt. Någonsin. Tror att kroppens immunförsvar, inte längre orkar stå emot. Den är känsligare, än tidigare.

Förra gången det hände, var det ännu värre. Flygresan hem ifrån Indien var en mardröm. På riktigt. Det kliade något så fruktansvärt. Särskilt på benen,  de sprängde av svullnad. Kroppen hade reagerat mot alla betten, med en kraftig allergisk reaktion. Fick antihistamin samma dag. Av läkaren. Hemma i Sverige.

Var efter den resan, den första stora kollapsen kom. Skrivit om den tidigare (svårt att länka när jag skriver från min iPhone). Tänk om mitt gamla jag, hade varit så klok, som mitt numera nya normala jag. Då hade jag aldrig behövt flytta hit. Till Ingemannslandet. Jag hade inte behövt gå igenom alla nyanserna. Helveteshålet. Allt. Det är lätt att vara efterklok.

Nu ska jag vila för att läka. Gardinerna är fördragna. Låser in mig i min tillfälliga bubbla. Orkar inte delta alls. Idag. Och det är okej, för alla. Även för vår lilla stjärna. De förstår och accepterar Ingemannslandet. Precis som jag.

6 thoughts on “Lätt att vara efterklok

  1. riktliv 2015-12-28 / 9:18 f m

    Ledsen för din skull. Mellandagarna är inte roliga och den kan bli värre av antihistamin eftersom det gör dig dåsig. Utan antihistamin kanske det hade funnits någon liten energibubbla.
    Kram

    Gilla

  2. Ami 2015-12-28 / 11:24 f m

    Inte roligt när det blir så här 😦
    Hoppas snart du ska få lite mer energi och att betten lugnar sig!
    Stor kram

    Gilla

  3. Geddfish 2015-12-28 / 2:16 e m

    Oh, känner med dig betr betten, jag har varit superallergisk mot mygg, bättre nu.
    Kramar ❤ ❤

    Gilla

  4. ibod11 2015-12-28 / 2:59 e m

    Synd att det blev så. Bett som kliar kan driva vem som helst till bristningsgränsen och det är klart att allt som hänt och alla intryck tar på krafterna. Gör som du brukar och vet är bra för dig och efter vilan kommer nog lite energi igen ❤

    Gilla

  5. Ditte 2015-12-28 / 8:53 e m

    Hoppas du kan få dit ett moskitnät över sängen. Jag är också allregisk, men efter att ett sådant kommit på plats i taket så upphörde myggbetten. Och kvällstid är det bra med rejält med den thailändska myggsprayen.
    Skickar styrkekramar till dig.
    Vad gäller antigistaminet så blir du nog extra trött av denna eftersom tröttheten redan finns hos dig.
    Kram!

    Gilla

Lämna gärna en kommentar!❤️

