Börjar ta över

Tillbringade verkligen hela dagen i min tillfälliga bubbla. Sov större delen av tiden. Precis som Riktliv kommenterade i förra inlägget, så är nog antihistaminet boven i dramat.  Medicinen gör mig dåsig. Först framåt 20:00 fick jag en gnutta energi. Orkade följa med till kvällens middag. Vi tog en tuk-tuk. Tack vare öronproppar så funkade det. För mig.

Godaste thai-maten, åt vi. Sedan en tuk-tuk hem igen. Liten är precis nattad. Någon har sprayat alla mina 117 myggbett med en mirakelspray (liten har räknat dem). Förmodligen är den 100% förbjuden hemma. Efter en timme ser jag redan effekt. Skippar antihistaminet ikväll. Hoppas på mirakelsprayen.

  
Så här ser mer eller mindre hela kroppen ut. Tillskillnad mot de andra, så är jag fortsatt blek. Ovanligt. Brukar bli brun som en pepparkaka. Men i år är inget som vanligt. Det är okej. 

Tillbringar all min tid i total skuggan och/eller på rummet. Vi har semester. Tillsammans. Viktigast. Den där inbördes tävlingen, deltar jag inte i. Alls. Kanske lika bra. Vinner aldrig. Det gör vår lilla stjärna. Alltid. Redan nu ser det ut som om hon har bikinin på. När hon är naken. Hon har ett bra pigment

Men nu sängen. Och sova. Önskar och hoppas på att morgondagen blir bättre. För mig. Är ändå tacksam. För mina mellandagar. De når inte botten. De har här i andra fasen, hittills, aldrig fått uppleva helveteshålet. Stort. Ett framsteg. Ett stort framsteg. Mitt nya normala jag börjar ta över. Happy!

8 thoughts on “Börjar ta över

  1. Susanna 2015-12-28 / 5:27 e m

    Fy farao för så många myggbett 😱 Bara varit i Thailand en gång, då såg jag inte en mygga på två veckor 😳
    Antihistaminet är sjukt tröttande, mina sömntabletter (Atarax) är just antihistamin ☺️

    Gilla

  2. Helena 2015-12-28 / 6:35 e m

    Usch det lät inge vidare med alla myggbett, men hoppas du har det bra därborta ändå. 🙂 kram

    Gilla

  3. Ditte 2015-12-28 / 8:57 e m

    Skönt att sprayen hjälper och mysigt att dun orkade med attfölja med i tuk tuken och äta middag.
    Att du är i skuggan eller på rummet där du mår bra är också läkande och att ni ändå är tillsammans. Lite glädje kan göra mycket för välbefinnandet. Att orka detta!
    kram!

    Gilla

  4. Comsi Comsa 2015-12-28 / 10:02 e m

    Men så många myggbett, så skönt att sprayen hjälper…

    Kram ♥

    Gilla

    • Anna 2015-12-29 / 3:26 f m

      Sprayen har gjort stora framsteg, idag är alla myggbetten bara som mindre prickar, inte alls upphöjda och svullna, som igår.

      Kram❤️

      Gilla

  5. ibod11 2015-12-28 / 10:22 e m

    Är det bara du som har fått så många myggbett? Kanske håller de också till i skuggan och är glada för att du håller dem sällskap.
    Skönt att du ändå håller humöret uppe och ser dina framsteg 🙂

    Gilla

    • Anna 2015-12-29 / 3:24 f m

      Det är bara jag som har fått så här många. Är nog så att jag har hållet myggorna sällskap, i skuggan. Precis som du skriver ❤️

      Skå försöka hitta en plats som som ligger lite avsides, men i solläge istället.

      Kram❤️

      Gilla

  6. sannaljungberg2014 2015-12-30 / 9:48 e m

    Vad glad jag blir för din skull! Dels för att betten blir bättre, men mest för att dina dagar inte når botten, att du mår bättre ❤

    Gilla

Lämna gärna en kommentar!❤️

