Fungerar även här

Har fortsatt en startsträcka på morgonen.  Jag stannar kvar i sängen, medans familjen äter frukost. Utan mig. En stund senare får jag frukost serverad, på sängen. Av någon. Ligger kvar. Låter kroppen samla energi. Bli redo.

Under tiden pågår livet. Runtomkring. Den dagliga insmorningsprocessen. Solkräm i massor. Faktor 50. Den första veckan. Vår lilla stjärna hoppar i poolen. Glädjen sprudlar. Hon provar sina nya simfötter. Titta mamma! Och jag ser. Jag deltar. Ifrån sängen. Sen simmar de iväg. Jag somnar om.

Nu ett par timmar senare, är jag redo. Klockan är strax 11:00. Här i Thailand. Dags för solstolen. Och ljudboken. Och familjen.  Resten av dagen. Och kvällen. Lycklig. Livet här i Ingemannslandet fungerar. Även här. I Thailand. Så länge som man fortsätter att lyssna på kroppens signaler. Och att komma ihåg att vila, för att läka.

12 thoughts on “Fungerar även här

  1. Ami 2015-12-27 / 10:27 f m

    Så fantastiskt härligt det ser ut!
    Fortsätt njut och ha det så bra
    Kram

    Gilla

    • Anna 2015-12-27 / 1:55 e m

      Det är riktigt härligt här!👌
      Kram❤️

      Gilla

  2. Millans Värld 2015-12-27 / 11:10 f m

    S´å otroligt härligt det ser ut.
    Fortsätt vila, läka och ha det gott med familjen!
    Kram

    Gilla

  3. sannaljungberg2014 2015-12-27 / 11:27 f m

    Tack för att du delar med dig. Det gör det lättare för mig som nyligen har flyttat hit till Ingenmanslandet, att läsa om dina erfarenheter. Du hjälper mig på min resa, jag tar små steg mot ett bättre mående och dina ord är en av flera vägvisare på resan. ❤

    Gilla

    • Anna 2015-12-27 / 1:55 e m

      Tack själv ❤️

      Tillsammans kan vi lära oss så mycket av varandras resa här i Ingemannslandet. Kram ❤️

      Gilla

  4. Ditte 2015-12-27 / 1:18 e m

    Så skönt det låter. Och detta blir ju bra för er alla. Du är med, ni är tillsammans och du läker.
    Kram!

    Liked by 1 person

  5. Comsi Comsa 2015-12-27 / 1:22 e m

    Det är allt så jag blev lite sugen, men bara lite…. 🙂

    Kram ♥

    Gilla

    • Anna 2015-12-27 / 1:51 e m

      Resorten är jätte fin, tredje gången vi är här nu. Kan varmt rekommenderas.
      Kram❤️

      Gilla

  6. ibod11 2015-12-27 / 10:01 e m

    Måste vara underbart att kunna vara delaktig i dotterns lek och glädje och samtidigt kunna ligga i fred och vila. Så skönt att ni kom iväg 🙂

    Gilla

Lämna gärna en kommentar!❤️

