Bästa utsikten

Hade premiär idag. Badade. Galet, jag vet. Dag fyra här i värmen. Temperaturen ligger stadigt, över +32 grader. Och luftfuktigheten är hög. Och först idag fanns energin. För bad. I en av poolerna. Blev även bus och lek. Med familjen. Och en boll. En härlig stund, med så mycket glädje. Och skratt.

Efter 30 minuter tog det slut. Energin försvann, helt. Hjärndimman hälsade på. Fick gå till rummet. Skulle vila. Somnade. Hårt. Tre timmar senare vaknade jag. Med lite ny energi. Men jag ligger kvar. En stund till. Har det ändå ganska så bra. I min tillfälliga bubbla. Bästa utsikten. Och aircondition. Tänk om jag kunde ha samma utsikt hemma. I min bubbla.

  

21 thoughts on “Bästa utsikten

  1. Geddfish 2015-12-27 / 11:58 f m

    Goförmiddag! Läser och förstår att ni kom iväg, härligt! ❤
    Ha det fortsatt så mysigt som du bara kan, miljön är ju underbar, jag vet 😉
    Stor kram, Gerd ❤

    Liked by 1 person

    • Anna 2015-12-27 / 1:53 e m

      Så härligt att vi fick åka! Kram ❤️

      Gilla

  2. Ditte 2015-12-27 / 1:21 e m

    Att göra det du orkar och vila mellan varven är läkande och med den fina utsikten och i den behagliga miljön så kommer du att bli starkare.
    Kram!

    Gilla

    • Anna 2015-12-27 / 1:52 e m

      Du skriver alltid så kloka ord!❤️🙏❤️

      Kram❤️

      Gilla

  3. Comsi Comsa 2015-12-27 / 1:23 e m

    Galen fin utsikt att vakna till….

    Må gott, vila och läk…. Kram ♥

    Gilla

    • Anna 2015-12-27 / 1:51 e m

      Underbar!🙏

      Kram❤️

      Gilla

  4. Znogge 2015-12-27 / 1:34 e m

    Vilken härlig och vilsam vy från ditt fönster! Njut nu och ha det bara så bra som det går.

    Kram ❤

    Gilla

    • Anna 2015-12-27 / 1:50 e m

      Riktigt härlig vy, underbar👌 Är så tacksam att någon hade uppgraderat rummet i smyg, så att vi kan njuta av utsikten och den direkta poolaccessen. Kram❤️

      Gilla

  5. evakerstin 2015-12-27 / 1:38 e m

    Blir du också lika besviken när orken tar så fort slut? Varenda gång jag känner energin flöda tror jag att NU……men ack nej, den varar inte länge. Men du har det underbart i din bubbla ser jag, det går att njuta av den också, där laddar du. Så är det i alla fall för mig, fast jag kallar det för tomrummet.
    Kramar om dig
    /Leva-Kerstin
    http://www.steeperz.com

    Gilla

    • Anna 2015-12-27 / 1:49 e m

      Nej inte alls. Tvärtom, är så tacksam för den lilla stunden jag orkar🙏

      Kram👍

      Gilla

  6. Gröngöling2 2015-12-27 / 4:42 e m

    Hej och God Fortsättning! Så underbart du verkar ha det! Kunna bada och sen ha så nära till vila om du behöver det – inte dåligt att orka bada i en hel halvtimme! Och att du kan vila och ändå vara nära familjen och ha den fina utsikten, det är ju så bra, att det går att fortsätta vila i den miljön.
    Kram ❤

    Gilla

  7. Kickan 2015-12-27 / 5:24 e m

    Tack för jag fick komma in och läsa vännen ❤️

    Gilla

  8. Karina 2015-12-27 / 5:25 e m

    Tack vännen för jag fick komma in och läsa ❤️

    Gilla

  9. Tankar om utmattning 2015-12-27 / 9:38 e m

    Det ser helt underbart ut. Att ligga och vila med den utsikten, fantastiskt!
    Klarar du av värmen? 32 grader är ju rätt varmt! Jag brukar alltid känna mig så stressad inuti kroppen och få hjärtklappning och ångest när jag blir för varm. Har du något knep att dela med dig av? Kram

    Gilla

  10. ibod11 2015-12-27 / 10:10 e m

    Måste kännas fantastiskt att få de där stunderna med energi 🙂 De kommer att bli fler och längre och med ditt kloka sätt att hantera sjukdomen kan det bara gå åt rätt håll, även om det tar tid 🙂

    Gilla

  11. frkenmatilda 2016-01-11 / 10:58 f m

    Ser ut som ett hotell vi bott på i Karon. Hm. Vad hette det nu igen. Kommer inte ihåg, men i mitten fanns ett stort Buddha huvud typ!

    Gilla

    • Anna 2016-01-11 / 3:21 e m

      Phuket Orchid Resort. Vårt tredje besök där, vi tänkte först boka annat, men i och med att det var dotterns första långresa, valde vi boka något känt. Tyvärr blir det inte fler ner till den resorten.

      De har slagit upp två gigantiska rutschbanor på den lilla ”restaurangön”, och det dunkar musik högt från 10-19. Och dessutom hade det goda thailändska köket försvunnit, och menyn ersatts av Pizza, hamburgare, nuggets etcetera. Lite trist. Vi intog inga måltider på hotellet, förutom färsk frukt etcetera. Ja och galamiddagen på Julafton och Nyårsafton, men det var ingen tio i topp mat.

      Finns ju som tur är många bra restauranger på kort avstånd ifrån hotellet 🙂

      Kram ❤️

      Gilla

      • frkenmatilda 2016-01-11 / 10:50 e m

        Så synd då de gör så. Det var ett bra hotell då! (2012). Vi åt spett i en sån liten gatuvagn en kväll. Så gott…

        Liked by 1 person

      • Anna 2016-01-12 / 4:26 f m

        Kan bara instämma, så trist att ett välfungerande koncept ändras, så radikalt. Men misstänker att det handlar om ryssarnas invasion av Phuket. Till och med priserna, just på Phuket har ökat markant. Och numera är det mesta ”fixed prices”. Trist.

        Nästa resa ner (förmodligen redan i år, över jul & nyår igen), så hoppar vi Phuket helt. Och satsar antingen på norra Thailand, eller någon av de mer avskilda ö grupperna.

        Kram❤️

        Gilla

      • frkenmatilda 2016-01-16 / 12:35 e m

        Så trist! Jag kan tänka mig Malaysia också nån gång!

        Gilla

Lämna gärna en kommentar!❤️

