Mitt mantra

Som vi skrattade här hemma, till dagens avsnitt av julkalendern. 80-talet. Igenkänningsfaktorn var hög. Hos både mig. Och någon. Jag föddes på mitten av 70-talet, så just 80-talet är förknippat med min barndom. De pastelliga färgerna. Axelvaddar. Koboltblå maskara. Platsringar och armband, i mängder. Och det stora, tuperade håret. Det var tider det.

Sov bra i natt. Skönt. På dagens agenda, står ingenting alls. För mig. På någons, desto mer. Vår fina Bella ska lämnas till hennes uppfödare, som ska ta hand om henne. Under vår semester. Larmet ska ses över. Pengar växlas. Och någonstans mellan allt, ska någon hinna med kontoret. Sista arbetsdagen.

Vår lilla stjärna och hennes storebror, har deras sista skoldag idag. Sen är det jullov. Länge. Skönt. Vi firar med risgrynsgröt, ikväll. Och kramar. I soffan. Och kanske en familjefilm?

Nu ska dotterns hår flätas. Och sedan blir det mer vila. För mig. Vila för att läka. Mitt mantra. Här i livet. Numera.

17 thoughts on “Mitt mantra

  1. Att bara vara jag 2015-12-22 / 8:11 f m

    Vill passa på att önska dig och de dina en riktigt God Jul och hoppas att ni får det allra bäst på er resa och vistelse i Thailand=) Stor Julkram ♥

    Gilla

    • Anna 2015-12-22 / 9:01 f m

      Tack snälla fina du ❤

      Önskar dig detsamma! ❤

      Kram!

      Gilla

  2. Maria 2015-12-22 / 8:35 f m

    Ler igenkännande åt hur vi egentligen såg ut på den tiden! Jag är född 74 så vi har nog ungefär samma minnen!! Läst lite bakåt och vill bara säga att jag tycker du är fantastisk som orkar/vågar skriva exakt hur det är. Jag hoppas du och din familj får en härlig resa och att du håller hela vägen ❤
    Kram och God Jul

    Gilla

    • Anna 2015-12-22 / 9:05 f m

      Jag är född -75, så vi är jämnåriga, och har nog många liknande härliga upplevelser från 80-talet 🙂

      Tack för dina fina ord ❤ När jag skriver här inne, så bearbetar jag samtidigt. Det hjälper mig framåt, och inte minst så hjälper den mitt nya normala jag, att hitta hennes plats.

      Önskar dig och din familj en God Jul! ❤

      Kram!

      Gilla

  3. Millans Värld 2015-12-22 / 9:16 f m

    Å nog minns jag det glada 80-talet.
    Jag hade allt det där, tuperat hår, axelvaddar, blå/rosa smink, stora örhängen och en massa krims krams.
    Det var tider det och på något vis var allt så enkelt på 80-talet, man kunde i princip göra vad som helst.
    Jag spelade trummor i en tjejgrupp och sprang på krogen och dansade mig svettig till popmusiken som spelades på 80-talet.
    Jag flyttade till Göteborg och levde livet, det var så smärtfritt från tanke till handling.
    Kan nog sakna den eran nu när jag tänker efter.

    Hoppas du får en skön vila idag!
    Kram

    Gilla

    • Anna 2015-12-22 / 10:50 f m

      Så bekymmersfritt livet var när man var ung, på gott och ont 🙂

      Låter som om du verkligen njut av livet, vilka härliga minnen! ♥

      Kram ♥

      Gilla

  4. Comsi Comsa 2015-12-22 / 10:48 f m

    Jag har glömt när ni åker så jag önskar dig allt gott med resa, ork och allt! ♥

    Kram ♥

    Gilla

    • Anna 2015-12-22 / 10:49 f m

      Tack ♥

      Vi reser imorgon, tar tåget ner mot Arlanda går kring 12 och strax efter 18 lyfter planet.

      Kram ♥

      Gilla

  5. Ditte 2015-12-22 / 11:01 f m

    Visst kan skratt vara befriande! Minns också 80 talet, det ljuva 80 talet….Jag var strax över 30 och hade några av mina lyckligaste år där och våra döttrar föddes 1981. LOg åt både kläder, frisyrer och annat och jag mindes.
    Skönt att du nu är resklar och snart är ni på väg.
    Jag önskar er en fin resa och en härlig vistelse med många trevligheter och mycket vila.
    Kram!

    Gilla

  6. Znogge 2015-12-22 / 12:32 e m

    Det låter som ett lagom upplägg av dagen 😀 Så skönt för er att komma iväg och slippa julstressen.

    Kram

    Gilla

  7. evakerstin 2015-12-22 / 5:16 e m

    Hej
    Trots att jag är född p femtiotalet var det mycket nostalgi för mig med, De där axelvaddarna och stora glasögonbågarna t.e.x.
    God Jul på dig
    /Leva-Kerstin
    http://www.steeperz.com

    Gilla

  8. Piedra 2015-12-22 / 5:36 e m

    Det låter som ett bra mantra. Idag var första gången på mycket länge som jag lyckades hinna somna en stund på dagen innan myrkrypningarna började tortera mig. Sov i tre timmar! Det skulle jag behöva göra varenda dag. Kram! ❤

    Gilla

  9. Susanna 2015-12-22 / 5:40 e m

    Vad underbart att kunna lämna den fyrbenta till uppfödaren, våra pälsklingar får vara själva och mamma åker hit två gånger om dagen..

    Hoppas ni får en mysig kväll och att resan går smidigt ❤️

    Gilla

  10. Gröngöling2 2015-12-22 / 5:43 e m

    Jag gillar verkligen ditt mantra, tänker också så nu. Det stämmer ju!
    Det avsnittet om 80-talet vill jag gärna se!

    Fortsätt att vila och läka och ha det riktigt bra. Kram ❤

    Gilla

  11. Ami 2015-12-22 / 5:48 e m

    Ja, jag minns absolut 80-talet 🙂 Jag är född 70 och i slutet på 80 såg jag ut precis så där….axelvaddar, plastringar i öronen och jättetuperat hår 🙂

    Hoppas nu ni får en fin resa med mycket avkoppling!
    Stor kram

    Gilla

    • Anna 2015-12-22 / 6:25 e m

      Förstår dig precis… samtidigt med en viss sorg. Tänk så enkelt allt var just då. Var inegen hype efter mer än en Salomon ryggsäck, Levis och en Fruite of the lomoon Idag så är läget så förändrat tyvärr….
      Kram!

      Gilla

  12. ibod11 2015-12-22 / 9:10 e m

    För mig var det extra mycket igenkänning eftersom avsnittet är inspelat i den stad jag ser som ”hemma”. Jag har varit på många julfester på den restaurang där de åt räkor och jag firade även min 40-årsdag där. Kände igen många fler platser och längtade…
    Hoppas det går bra med vovven och att resan inte blir för svår för dig ❤

    Gilla

Lämna gärna en kommentar!❤️

