Viktigt att tänka positivt

Idag hade jag en bra mellandag. Eller snarare trodde jag att det skulle bli en mellandag. Sov bara två timmar natten till idag. Men jag hade ändå lite energi på morgonen. Om än mindre. Men den fanns där. De där bubblorna dansade. Smygandes.

På morgonen hade vi hjälp här hemma. Efter morgonstöket valde jag ändå att somna om, en timme. Var så trött. Och sedan tog jag en promenad. Hade en styrka i benens muskler, som jag har saknat. Orkade verkligen trampa ifrån. I alla stegen. Även i uppförsbacken. Saknat den känslan. Ett tag ville mitt gamla normala jag, ta  över. Hon ville så gärna ta den där 8 km svängen. Som tur är, så är mitt nya normala jag mycket starkare. Numera. Ännu en gång vann hon. Det blev bara 2 km. Men fortsatt, bra. Rekord, under min tid här. I Ingemannslandet.

Alla väskor är packade. Även handbagaget. Redan igår. Tog på krafterna. För att packa klart, krävdes en sen tur till ett köpcentrum, utan för staden mellan bergen. Pust. Tacksam för att vi upptäckte det så sent. Och att de håller extra öppet, inför julen. För vi kom till ett nästintill folktomt köpcentrum. Tacksam. Vi hittade det vi behövde. Med nöd och näppe.

Dagen idag ägnades åt vila. Orkade ändå med en promenad. Stort. Även morgondagen handlar om vila. På onsdag åker vi. Lagrar alla energi jag kan, tills dess. Jag är stolt över mig själv. Lyssnar så på kroppens signaler, numera. Och verkligen anstränger att vända alla negativa tankar, till positiva. Det finns alltid två sidor. Även här. I Ingemannslandet. Viktigt att tänka positivt. Alltid.

Ps. Kolonilotta, Comsi comsa, Att vara bara jag, och Piedras. jag läser allt ni skriver. Tyvärr kan jag inte lämna kommentarer längre. Sedan både min iPad & iPhone uppdaterades för 10 dagar sedan, så går det inte. Ledsen för det.

10 thoughts on “Viktigt att tänka positivt

  1. Millans Värld 2015-12-21 / 6:04 e m

    Tankens kraft är stark, starkare än man kan tro.
    Vad skönt att ditt nya normala jag är starkare än ditt gamla.
    Skönt att packningen är klar, nu startar nedräkningen.
    Snart är ni på väg…
    Ha en skön kväll!
    Kram

    Liked by 1 person

    • Anna 2015-12-22 / 7:30 f m

      Så sant, tankens kraft är enorm!

      Kram ❤️

      Gilla

  2. Comsi Comsa 2015-12-21 / 9:30 e m

    Ja, nu är det snart dags att sätta sig på planet för er, resfeber? :))
    Tack så hemskt mycket för att du länkade, jag vet inte men tror inte jag kan uppdatera kommentarsfunktionen på blogspot…
    Det kanske löser sig av sig självt… 🙂

    Kram på dig ❤

    Gilla

    • Anna 2015-12-22 / 7:31 f m

      Ingen resfeber ännu, känns fortsatt lite overkligt, att vi kommer iväg. Men framåt kvällen kommer nog resfebern och dyka upp 🙂

      Håller tummarna för det, såg att det är fler som har samma problem igår när jag googlade om problemet.

      Kram ❤️

      Liked by 1 person

  3. AllaMinaDagar 2015-12-21 / 9:31 e m

    Härligt att livet är på väg åter för din del! Och att ni kan komma iväg. Lova bara att det blir många vilsamma timmar i solstolen! Hämta energi från solen och naturen, bara vara! Kram!

    Liked by 1 person

    • Anna 2015-12-22 / 7:32 f m

      Lovar, har inga andra planer alls för semestern, än att ligga i solstolen och lyssna på ljudböcker 🙂

      Eventuellt, om det inte är för varmt på morgonen/förmiddagen, ska jag försöka få till korta promenader (med öronproppar för att skärma av ljuden).

      Kram! ❤️

      Liked by 1 person

  4. Ditte 2015-12-21 / 10:07 e m

    Vilka framstrg du gjort som nu kunde lyssna til det som du vet är bäst för dig, 2 km är perfekt. Och du kände det ok efteråt. Nog så viktigt!
    Skönt att du packat i god tid och kan ta morgondagen som den kommer. Resan kommer att gå bra, men det är en lång resa, det tycker jag också, som ofta har åkt långa sträckor och man vänjer sig inte direkt. Men sedan väntar miljöombyte, sol, värme , vila och stärkande promenader längs strandennär du känner för det och orkar. Inga krav och måsten…
    Önskar er en bra resa och en härlig vistelse.
    Stor kram!

    Liked by 1 person

    • Anna 2015-12-22 / 7:41 f m

      Tack fina du ❤️

      Verkligen, senaste veckorna har det skett så mycket – stora framsteg, lycklig! 🙂

      Långresor är inte roliga, har gjort några med tidigare i livet, både privat och i tjänst. Har sällan haft besvär av tidsomställningen, bortsett från senaste resan till Indien, i februari. Fast det beror nog mest på att jag redan då var utbränd, hade bara inte insett det då 😦

      Däremot blir det dotterns första långresa. Hon är en van resenär, men vi har hittills aldrig tagit med henne på resor med längre flygtid än 6-7 timmar. Men jag tror det ska gå bra, vi har packat ner böcker, pyssel/målarböcker och lite olika spel. Tror även att hennes iPad får följa med. Så vi hoppas att hon kan hålla sig sysselsatt. Avresa är på kvällen, så förhoppningsvis sover hon större delen av resan.

      Kram ❤️

      Gilla

  5. Helena 2015-12-22 / 3:34 e m

    Ha en underbar resa nu och njut av sol och väme. 🙂

    Gilla

  6. ibod11 2015-12-22 / 8:43 e m

    Ja, du är verkligen duktig och du har kommit så långt. Det är säkert så att det är din självinsikt som har hjälpt dig att nå så långt så fort. Jag förstår din glädje över att kunna njuta av en promenad och att veta att snart kan du ännu mer. Kanske kan du, när allt det här är över, se tillbaka och tänka att erfarenheten ändå har varit nyttig. Allt du har lärt dig och den förståelse du har fått kan du få mycket nytta av.
    Kram!

    Gilla

Lämna gärna en kommentar!❤️

