Inget konstigt. Alls.

Under hela min tid här i Ingemannslandet, har jag aldrig känt mig lat. I 14 veckors tid, har jag dag ut. Och dag in. Spenderat min dag i bubblan. De flesta dagarna inte bara dagen, utan även kvällen. Och natten. Men aldrig känt mig lat. Förrän idag.

Har haft en riktigt bra dag. Bästa på länge. Borde tagit den där 20 minuters promenaden. Eller kanske börjat titta på packningen. Eller åtminstone börjat skriva på en packlista. Men gjorde absolut ingenting, alls. Bara låg och tittade på film, hela dagen. Och kände mig lat.

Ser det som ett friskhetstecken. Ett steg på vägen tillbaka. En positiv lathet. Energin börjar så sakta på riktigt, komma tillbaka. Om än fortsatt i små mängder.

Samtidigt valde jag medvetet att ligga kvar. Spara min energi. Krävs så lite, för att morgondagen ska bli en mellandag. Och imorgon är det julafton. Imorgon vill jag finnas närvarande. Hela dagen. Där nere. Mellan varven kommer jag att vila. Vila för att läka. Men i soffan.

Familjen mellanlandade precis här hemma. För ett snabbt mellanmål. Frisörbesök och handling inför morgondagen, står på deras agenda.  Ska passa på att duscha. Klockan är 17:00, och jag har fortsatt pyjamasen på mig. Här i Ingemannslandet, är det helt normalt. Inget konstigt. Alls.

10 thoughts on “Inget konstigt. Alls.

  1. ibod11 2015-12-18 / 7:01 e m

    Ingen vet bättre än du hur du bäst ska hantera din sjukdom. Det är nog bra att du känner dig lat bara du inte blir stressad av det. Du är smart som vilar idag så att du kan fira i morgon 🙂

    Liked by 1 person

    • Anna 2015-12-20 / 11:08 f m

      Har lärt mig av de sämre dagarna, att jag måste prioritera och hushålla med min energi ❤️

      Liked by 1 person

  2. riktliv 2015-12-18 / 9:46 e m

    Vila för att läka. Det mantrat har jag tagit till mig. I alla fall i tanken, men det är en start. Du gör klokt i att stanna i bubblan trots att du känner dig bättre. Jag försöker lära mig lite mer av ditt sätt. Kram och tack för att du delar med dig ❤

    Liked by 1 person

    • Anna 2015-12-20 / 11:12 f m

      Var ett medvetet val att stanna i bubblan hela fredagen, orkade delta hela dagen igår. Hade tagit samma beslut flera gånger om, bara för att få en så fin dag tillsammans med familjen. Igen❤️

      Kram❤️

      Liked by 1 person

  3. Comsi Comsa 2015-12-18 / 10:10 e m

    Det är rent otroligt hur duktig man blir på att anpassa sig till det som är. Vi hittar nya lösningar som passar till just där man är.

    Kram på dig ❤️

    Liked by 1 person

    • Anna 2015-12-20 / 11:14 f m

      Bara instämmer, tror det hör till under den här resan till sitt nya normala jag❤️

      Kram❤️

      Gilla

  4. Millans Värld 2015-12-19 / 9:08 f m

    Det låter som du hade en fin dag igår.
    Att bara vara kan vara det bästa man gör.
    Varm Kram

    Liked by 1 person

  5. Znogge 2015-12-19 / 2:50 e m

    Det är klokt att lyssna på kroppen och unna den den vila som behövs. Även själen behöver koppla av.

    Kram

    Gilla

    • Anna 2015-12-20 / 11:16 f m

      Tänk om man alltid hade varit lika klok, du hade man inte behövt flytta hit, till Ingemannslandet.

      Kram❤️

      Gilla

Lämna gärna en kommentar!❤️

