Allt. Och lite till.

Är så tacksam för varje bra natt. För varje morgon som jag vaknar, utvilad. Jag lägger mig tidigt. Numera. Får många sömntimmar, under mina bra nätter. Betydligt färre, under de sämre.

Om dagen fortsätter så bra, som den har börjat. Och om orken finns, i eftermiddag. Får dottern ta med sig en av hennes bästa väninnor hem. Pepparkakshusen ska slutföras. Delarna har väntat på oss. Redan nu på förmiddagen, ska jag montera dem. Sedan spritsar jag alla kanter. Skapar. Men låter själva godisdekorerandet vänta. På tjejerna. Precis som vi alltid har gjort. I alla år. Jag får för en stund  vara den normala mamman. Igen. Längtar

Om lusten finns och räcker. Så har jag ett eget köpt pepparkakshus. Som väntar. Blir det inte idag. Så blir det en annan dag. Eller inte alls. Har släppt på kraven. Och pressen.

Tacos är beställda till middag. På en helt vanlig onsdag. Men vad gör man inte för sina barn? För deras lycka? För deras glädje?  Allt. Och lite till.

16 thoughts on “Allt. Och lite till.

  1. Millans Värld 2015-12-16 / 9:12 f m

    Taco på en Onsdag är väl helt rätt.
    Själv serverar jag nästan alltid tacos på en Tisdag av någon anledning.
    Vill väl inte vara ”Svensson”. L
    Ha en skön dag!
    Kram

    Liked by 1 person

  2. Anna 2015-12-16 / 9:20 f m

    Vi är nog så mycket ”Svenssons” som man kan bli, när det gäller fredagsmys. Eller vi var det under många år. Men för ett år sedan fick vi arbetat bort det där, nästintill obligatoriska Tacos varje fredag tänket. Nu kör vi det bara varannan fredag 😉

    Varannan fredag får sonen välja. Blir alltid varierat. Aldrig samma. Varannan får dottern välja. Blir alltid tacos. Aldrig annat. Och den dagen hon tröttnar, tror jag att vi aldrig igen kommer att äta, just Tacos.

    Kram ❤️

    Gilla

  3. Comsi Comsa 2015-12-16 / 9:40 f m

    Tacos är alltid gott oavsett dag, vissa äter det varje dag. 🙂

    Kram på dig ♥

    Liked by 1 person

    • Znogge 2015-12-16 / 11:40 f m

      Tacos passar bra vilken dag som helst tycker jag! Lycka till med pepparkakshusen!

      Kram ❤

      Liked by 1 person

  4. Piedra 2015-12-16 / 2:04 e m

    Njut av sömnen! Det om något borde ju kunna göra en frisk. Själv får jag aldrig i närheten av tillräckligt många timmar. Kram! ❤

    Liked by 1 person

  5. riktliv 2015-12-16 / 4:27 e m

    Glädjer mig för din skull. Så skönt att det går framåt för dig.

    Liked by 1 person

  6. ibod11 2015-12-16 / 6:17 e m

    Man gör allt för sina barn. Åtminstone vill man göra det och önskar att man kunde. Jag håller tummarna för att orken fanns där och att ni fick en kul pepparkakshusstund tillsammans 🙂

    Gilla

    • Anna 2015-12-16 / 7:02 e m

      Orken fanns, lycklig ❤️

      Kram ❤️

      Gilla

  7. AllaMinaDagar 2015-12-16 / 7:53 e m

    Visst är det så, för sina barn gör man allt – och lite till. På gott och ont. Låter som en ganska bra dag för din del, skönt att höra!

    Liked by 1 person

  8. Ditte 2015-12-17 / 11:54 f m

    Skönt när du får sova för det är läkande och kroppen orkar sedan ta in den glädje som finns runt om.
    Tanken på att dottern kanske kan ta med sin väninna hem och göra pepparkakshus är så positiv och hoppas du orkade. För glädjen att glädja sina barn och själv känna glädje av det är läkande i sig.
    Kram!

    Liked by 1 person

  9. Gemsofmylife 2015-12-17 / 1:02 e m

    Jag sover också mycket när jag väl sover, går och lägger mig kl 20 och vaknar då inte förrän 9 dagen efter helt sjukt att man kan sova så mycket och ändå känna sig trött..
    Att ha orken att göra små saker känna sig ”normal” gör en lycklig,
    Jag vet nu att jag aldrig kommer bli som innan och det gör mig ledsen och besviken
    men hoppas att jag ialla fall kommer ha en del av det kvar 😦
    Jag vill känna mig energifylld ngn ggr igen…
    stor kram till dig finaste som orkar skriva om allt, det tar mig emot fortfarande i bloggen att skriva om mitt skit är så trött på mitt eget gnäll så verkligen flårt att jag skriver mitt gnäll här vännen!!
    du får säga till om du inte orkar med det!
    Stor KRAM till dig bästa Anna

    Sanna

    Gilla

    • Anna 2015-12-18 / 8:39 f m

      Förstår att du är ledsen och besviken för det, finaste du ❤️

      Men du, de här nyanserna som du känner, är en del av din läkning. Har själv gått igenom samma tankar. Men nu tänker jag annorlunda, allt det där som mitt gamla normala jag gjorde, är ju anledningen till att jag hamnade här. Det är jag numera ledsen, arg, bitter och besviken över.

      Däremot är jag glad för mitt nya normala jag som sakta växer fram, hon kommer behålla de bra och positiva bitarna av mitt gamla jag. Men de andra delarna måste bearbetas om, annars kommer jag aldrig bli frisk. Och det vill jag. Det ska jag.

      Och i takt med att jag blir bättre och bättre, kommer den där orken att finnas för de små fina sakerna. Här i livet.

      Och du kommer få känna dig energifylld igen. Men du måste läka och bearbeta, men först och främst acceptera, annars kommer du aldrig ur den här onda spiralen ❤️

      Och åter, du är välkommen alla dygnets timmar att skriva av dig här inne, om du känner att det hjälper, Att skriva av sig är ett bra sätt att bearbeta sig själv på. Och jag ser det inte som gnäll, på något vis. Finns här för dig ❤️

      Styrkekram! ❤️ ❤️ ❤️

      Gilla

  10. Pingback: Jag, utbränd?

Lämna gärna en kommentar!❤️

