Bästa medicinen

Idag fick jag ett sånt sug. Efter det där pepparkakshuset. Någon köpte hem deg. Kavlade degen, med så mycket kärlek. Använde min färdiga form. För ett litet pepparkakshus. Gjorde en grundplatta. Av deg. Gräddade. Ljuvliga dofter spreds sig i vårt hem. Julen flyttade in. Hemma hos oss. I staden mellan bergen.

Imorgon, eller annan dag fortsätter vi. Att sätta ihop delarna. Och spritsa. Dekorera. Min kreativa, oskadda hjärnhalva, gör arbetet. Men åter. Nu vila för att läka. Mår så mycket bättre. Men är klok. Gör bara små saker åt gången. Lyssnar på kroppens signaler. Vila för att läka. Det är den bästa medicinen som finns. För oss som har en utmattningsdepression. För oss som har flyttat hit. Till Ingemannslandet.

4 thoughts on “Bästa medicinen

  1. AllaMinaDagar 2015-12-12 / 6:35 e m

    Det låter som om det går åt rätt håll men jag är glad att du ändå tänker dig för, det är nog lätt att hasta iväg lite för fort! Det glädjer mig!

    Gilla

  2. ibod11 2015-12-12 / 7:14 e m

    Pepparkakshus hör till barndomen och ger härliga minnen. Min mamma var en mästare. Jag har själv provat några gånger men nu är det länge sedan. Kanske kan en första bild på din blogg bli ett fint foto av ditt pepparkakshus 🙂

    Gilla

  3. Millans Värld 2015-12-13 / 8:35 f m

    Jag kan nästan känna doften som spred sig i ditt hus.
    Pepparkakedoft är så gott.
    Ha en skön Lucia!
    Kram

    Gilla

Lämna gärna en kommentar!❤️

