Helt kravlöst

Den här veckan har det hänt så många bra, positiva saker. Att jag inte riktigt vet var jag ska börja. Så många framsteg. Stora. För mig. Jag trodde på riktigt, att jag aldrig skulle få må bättre. Igen. Att den där tjocka dimman. I hjärnan. Var konstant. Och de där underbara bubblorna. Energin. Aldrig skulle komma tillbaka.

Men det vände. Till slut. Jag fick lämna den första akuta fasen.  Efter 80 dagar. 1 920 timmar. 115 200 sekunder. En evighet. För mig. Och sedan dess, känner jag mig starkare, och starkare. För varje dag.

Igår pratade jag med min älskade syster S. Första gången. Sedan jag flyttade hit. Var så skönt. Hon förstår. På riktigt. Hon har också varit här. I Ingemannslandet. Var så skönt att höra hennes röst igen. Som jag älskar henne. Och som jag har saknat henne. I mitt liv.

Och idag gjorde jag något, som jag under hela tiden här i Ingemannslandet, har haft ångest för. En riktigt stark ångest. Jag sms:ade min chef, och frågade om hon hade lust att ta en promenad. Med mig. Jag gjorde det på helt eget initiativ. Viljan fanns. Och jag var redo. Tillslut.

Det blev en bra promenad, ett bra samtal. Det var skönt. Befriande. Nu har ångesten inför mitt arbete, släppt. Helt. Min resa tillbaka kommer ta tid. Lång tid. Det är okej. Berättade om rehabiliteringsplanen. Om de där 10 timmarna. Och om enkelbiljetten. Att det inte finns andra alternativ för mig. Hon tycker det är klokt. Jag tar den tid jag behöver. Viktigast är att jag får må bra. Komma tillbaka. Hitta mitt nya normala jag.

Ikväll är jag själv hemma med barnen. Någon ska på julbord. Vi ska ha myskväll. Hemmagjorda högrevshamburgare med alla de rätta tillbehören. Sallad, tomat, cheddarost, dressing, saltgurka och lök. Till hamburgarna äter vi pecorino strösslade strips. Friterade. Godaste maten. Enligt sonen. Kanske orkar vi spela något sällskapsspel. Eller så tittar vi på film. Bara är. Tillsammans. Helt kravlöst. Bästa fredagsmyset.

4 thoughts on “Helt kravlöst

  1. Znogge 2015-12-11 / 5:28 e m

    Så skönt för dig att lämna den akuta fasen. Vilket bra initiativ att ta en promenad med chefen och kunna diskutera det som är viktigt för dig.

    Högrevsburgare gör vi ofta för det blir bara så gott. Vi köpte en hamburgerpuck så nu är formen också perfekt 😀

    Ha en fin kväll!

    Gilla

    • Anna 2015-12-12 / 11:57 f m

      Det kändes riktigt bra, att träffa henne. Var min första kontakt med mitt arbete, sedan jag blev sjuk. Hittills har någon skött den. Åh vill med ha en sådan hamburgerpuck, tittat och klämt på en från Sagaform flera gånger.
      Kram❤️

      Gilla

  2. ibod11 2015-12-11 / 6:54 e m

    Det låter som om du gör stora framsteg och kanske bara något litet bakslag ibland. Det kommer nog att ta sin tid men nu vet du att du kommer tillbaka. Massor av pepp, men i lagom takt 🙂

    Gilla

  3. Anna 2015-12-12 / 11:59 f m

    Känns så bra med alla framsteg. Men jag tar det lugnt, är fortsatt vila som är i fokus för mig. Är övertygad om att jag under resan kommer få ta del av många bakslag. Tyvärr. Men försöker, eller ska försöka bemöta dem positivt, inte låta dipparna slå ut mig helt. Kram❤️

    Gilla

Lämna gärna en kommentar!❤️

