Vägrar falla tillbaka 

Tidig morgon. Morgonstöket är redan igång. Idag får vi besök av bästa K. Hittills när vi har haft hennes hjälp, har jag stannat i min bubbla. Stängt dörren. Krupit ner under täcket. Haft öronproppar. Men idag tänkte jag ta den där dagliga promenaden. Redan nu på morgonen. Och sedan hälsa på min fina vän. Vår granne. Dricka en kopp te. Kanske vila en stund på deras sköna soffa. Vila för att läka. 

Har fortsatt en startsträcka. Behöver den där startmotorn. Precis som rymdraketen. Det positiva är att den nu är kortare. Bara ett par timmar. Tidigare varade den fram till lunch. Ofta längre. Ibland hela dagen. Och kvällen. Tyder på att de där underbara bubblorna finns. På riktigt. Och åter, så är de lite fler idag. Än igår. Skönt.

Läkartiden bokades om igår. Redan imorgon är det dags. Har tid klockan 09:00. Efter det vet vi. Om jag är frisk nog för Thailand. Hoppas. Och med den här veckans framsteg, känns det som att chanserna har ökat. Håll tummarna.

Ikväll skulle vi ha gått på en Julkonsert. Jag och någon. Här i vår stad. Biljetterna köptes redan i September. Vi var tidigt ute. Fick bra platser. Och vi har sett fram emot kvällen. Men igår tog vi beslutet om att avboka. Sälja biljetterna vidare. Vi sparar min energi. Vågar inte utmana ödet. Är fortsatt så skör. Vägrar falla tillbaka. Dippa. Det kommer fler tillfällen. Fler konserter. 

11 thoughts on “Vägrar falla tillbaka 

  1. Att bara vara jag 2015-12-10 / 8:43 f m

    Håller tummarna för att Ni ska komma iväg till Thailand =) Förr eller senare kan du/ni gå på konsert och andra tillställningar igen. Du verkar vara på rätt väg i alla fall… Kram ♥

    Liked by 1 person

  2. Comsi Comsa 2015-12-10 / 9:03 f m

    Du är klok som få och det kommer att gå bra
    det här känner jag…. 🙂

    Kramen ♥

    Gilla

    • Anna 2015-12-10 / 3:48 e m

      Önskar att jag alltid hade varit lika klok, då hade jag sluppit att hamna här. Man lär så länge man lever. Kram❤️

      Gilla

  3. Millans Värld 2015-12-10 / 3:40 e m

    Det var nog bra att ni avbokade konserten.
    Du behöver din energi till annat nu.
    Hoppas det går bra hos läkaren!
    Kram

    Liked by 1 person

  4. riktliv 2015-12-10 / 4:25 e m

    Bra gjort ⭐ Nu är det dax för den svåra balansgången, att lämna bubblan lagom. Det är här jag faller eftersom jag blir girig och försöker för mycket.

    Gilla

  5. AllaMinaDagar 2015-12-10 / 7:11 e m

    Thailand kanske gör dig gott om du klarar att ”bara vara”. Men ta det lilla lugna, skynda långsamt är nog en god idé just nu!

    Gilla

  6. Gemsofmylife 2015-12-10 / 10:11 e m

    Det gäller verkligen att spara på energi, för oftast är man på G att göra saker när man mår lite bättre och tömmer då all den lilla energi man lyckats spara !!!
    Kram
    Sanna

    Gilla

  7. ibod11 2015-12-11 / 6:22 e m

    Lycka till hos läkaren 🙂 Hoppas du får ett bra och klokt besked ❤

    Gilla

Lämna gärna en kommentar!❤️

