Lycklig

Så viktigt det är, att man får en bra och engagerad läkare. Han hade uppmärksammat, att jag hade blivit ombokad till klockan 09:00, imorgon bitti. Så han ringde upp. Min mobil var som vanligt på ljudlöst. Så efter några försök, ringde han upp någon. Istället. Han var bekymrad över min tidiga morgontid. Att jag inte skulle orka. Så han pusslade om. Och nu är det avklarat. Redan idag. Och vi har fått grönt ljus. Det blir ett jul och nyårsfirande i Thailand!

Jag mår så mycket bättre. Han tyckte det var klokt att vi åker ifrån julstressen. Och att det kommer gör mig gott, med en avslappnad semester i värmen.  Om 13 dagar åker vi. Känns fortsatt overkligt. Men vi kommer att komma iväg. Är åter så tacksam för att vi har en så engagerad läkare. Och kurator. Önskar att alla fick ha det.

I januari börjar vi titta på min rehabiliteringsplan. Med kuratorn. Sakta, sakta kommer jag börja med bokade aktiviteter utanför hemmet. Vi börjar med regelbunden taktil massage. Men vi tar det då. I januari. Men redan nu kommer jag att utöka mina promenader. Sakta.

Däremot insåg jag idag, att jag fortsatt har en längre startsträcka. Morgonpromenaden tog mina krafter. Någon fick hämta upp mig med bilen. Men det är okej. Nu vet vi. Vi lär oss av misstagen. Det blir bra med promenader kring lunchtid. Då hinner kroppen med. Nu vila för att läka. Samla energi. Inför resan. Tänk att vi kommer att komma iväg! Lycklig!

18 thoughts on “Lycklig

  1. Comsi Comsa 2015-12-10 / 4:05 e m

    Blir glad för din skull, tänk att få avsluta och fira in nyår i Thailand så härligt. 🙂

    Liked by 1 person

  2. Suss 2015-12-10 / 4:07 e m

    Ååååh va HÄRLIGT! Har tänkt på dig så mycket och hållt alla tummar att du ska orka åka iväg. Kommer bli bra att bara lata sig i en solstol 24/7, precis som jag 🙂

    Är glad för din skull!
    Kram

    Liked by 1 person

    • Anna 2015-12-12 / 12:02 e m

      Så glad! Du ett mail kommer… Och kom ihåg, du är värdefull, sjukskrivningen är för ditt bästa❤️❤️❤️❤️ Njut av Miami! Kram❤️

      Gilla

  3. Millans Värld 2015-12-10 / 7:13 e m

    Men så härligt för dig och er att resan kan bli av.
    Det kan nog vara skönt att i avslappnad miljö slappa, bada och ha det gott.
    Så trevligt ni ska få!
    Kram

    Liked by 1 person

  4. Znogge 2015-12-10 / 8:05 e m

    Åh, så härligt att ni kommer iväg över jul och nyår! Det kommer säkert att göra er gott. Skönt att slippa stressen och bara kunna umgås med familjen i en avkopplande miljö.

    Kram

    Liked by 1 person

  5. Gemsofmylife 2015-12-10 / 10:05 e m

    Vad härligt att du kommer iväg så glad för din skull !!! Hur länge kommer ni stanna ??
    Det är viktigt att hitta en bra läkare som förstår och skönt att du gjort det !
    Själv känns det som jag håller på att gå sönder inuti orkar inte skriva om allt i bloggen , måste ta mig ork att läsa din blogg från början tror man kan få hjälp av andra som vet vad det handlar om.
    Just nu känner jag mig helt slut av rehaben …
    Men så glad för din skull så Skönt att det börjar ordna sig för dig !
    Kram
    Sanna

    Gilla

    • Anna 2015-12-12 / 12:06 e m

      Vi kommer hem redan den 8 januari igen, så vi blir där bara i två veckor. Så tråkigt att du mår så dåligt av rehaben. Bromsa, det går för fort för dig. Rehaben ska vara något bra, något du växer med, blir starkare av. Inte tvärtom. Styrkekram!❤️❤️❤️

      Gilla

  6. Di 2015-12-10 / 10:09 e m

    Åh så härligt att du får åka! Ta hand om dig! Kram

    Liked by 1 person

  7. Tove Olberg 2015-12-11 / 8:39 f m

    Så roligt du får resa! ha det riktigt skönt! Jag har läst några inlägg bakåt nu, en tid sedan sist men ville titta in och se hur du har det i din process. Det där med att läsa vissa böcker och känna igen. se, få ord känner jag så väl igen från min process. Skönt läsa att hjälpapparaten kring dig är där de ska vara 🙂 Ge dig tid och fortsatt lycka till framöver! Jag tittar in längre fram! God jul och gott nyttår!
    kram

    Liked by 1 person

    • Anna 2015-12-12 / 12:07 e m

      Tack fina du för dina ord! Önskar dig detsamma! Kram ❤️❤️❤️

      Gilla

  8. Att bara vara jag 2015-12-11 / 11:25 f m

    Vilken glad nyhet för dig och de dina =) Hoppas att ni får den allra bästa jul och nyår i Thailand…Kram ♥

    Gilla

  9. Ami 2015-12-11 / 12:11 e m

    Åh, så roligt att höra att ni kommer iväg! Är så glad för din skull 🙂
    Kram

    Liked by 1 person

  10. Gröngöling2 2015-12-11 / 2:05 e m

    Å så roligt att resan kan bli av! Så roligt att ha det att se fram emot, som mål. Inte för att du behöver det, men ändå, en extra motivation att ta extra bra hand om dig fram till dess.
    Ja, du är lyckligt lottad som har en riktigt bra läkare, det betyder mycket.
    Kram, ha en fin dag i dag ❤

    Liked by 1 person

  11. riktliv 2015-12-11 / 2:12 e m

    Så skönt för dig och din familj. Jag försöker lära mig lite kring ditt upplägg för att komma tillbaka. Intressant att tänka på massage som komma ut aktivitet. Om det inte känns för utlämnande får du gärna skriva hur rehabplanen ser ut efter resan.

    Gilla

    • Anna 2015-12-12 / 12:09 e m

      Jag delar gärna med mig av den, kan min resa även hjälpa andra, så blir jag så glad❤️ Skriver ett inlägg om det snart, till veckan. Kram❤️❤️❤️

      Liked by 1 person

  12. Ninis74 2015-12-11 / 5:04 e m

    Skönt att ni kommer iväg.. själv har vi precis kommit hem efter en vecka i Egypten.
    Värmen gör gott !
    Önskar dig en fin resa!

    Liked by 1 person

  13. ibod11 2015-12-11 / 6:29 e m

    Grattis!!! Så härligt och jag är så glad för dig och din familjs skull 🙂 Din läkare har säkert helt rätt.
    Stor kram ❤

    Liked by 1 person

Lämna gärna en kommentar!❤️

