Tänker inte utmana ödet

Något har hänt. På riktigt. Vaknade upp till ännu en bra dag. Och de där underbara bubblorna, är fler idag. Än igår. Och jag njuter. Är så glad. Samtidigt rädd. Jag vill inte falla ner igen. Dippa. Viktigt. Så jag fortsätter att vila. Vila för att läka.

Men jag känner det. Det har vänt. Kan riktigt ta på känslan. Greppa om den. Dag 80 kom. Och då hände det. Det vände.

Precis nu, strax. Tänker jag duscha. Och föna håret. Ta på mig träningskläder. Och ta den där promenaden. Mitt dagliga projekt. Tänker inte utmana ödet. Fortsätter att hålla mig till sträckan runt kvarteret. För mig är det en seger. Jag kommer hitta duschen och ta mig ut, innan lunch. Vilken kick!

Resten av dagen spenderar jag i bubblan. Och läser. Är så glad att jag har fått tillbaka den förmågan igen. För två veckor sedan klarade jag inte av att läsa en bok. Fick inte ihop orden. Meningarna. Sammanhanget. Hade inga problem att läsa på en dator/iPad, men just en bok. Det gick bara inte.

Ju mer jag skriver idag, så inser jag hur mycket som har skett. Hänt. Senaste veckorna. Jag har funderat mycket på hur jag ska veta. När det vänder. Hur kommer jag känna det? Känna mig? Och nu vet jag. Samtidigt som jag ser och förstår. Det kom gradvis. Sakta.

Har fortsatt en lång resa framför mig. En lång väg tillbaka. Men nu börjar jag vara redo. För nästa fas. Rehabiliteringsfasen. Ska be någon maila bästa Kurator B. På en gång. Och berätta. Jag har nu svaret på min ständigt återkommande fråga. Nu vet jag hur det känns. Men nu bromsar vi. Hårt. Andas. Och fortsätter att vila, för att läka. Och le. Stort. Det har vänt nu. Och den känslan är enorm. Och obeskrivbar.

11 thoughts on “Tänker inte utmana ödet

    • Anna 2015-12-10 / 4:02 e m

      Passerade dag 80 i måndags, dvs det har gått 80 dagar sedan rullgardinen drogs ner. Har bott här i Ingemannslandet i 80 dagar.

      Kram ❤️

      Liked by 1 person

  1. Piedra 2015-12-09 / 12:38 e m

    Bubblor är bra. Och var härligt att du kan läsa igen. Blir glad när jag läser dina rader. Kram!

    Liked by 1 person

    • Anna 2015-12-10 / 4:02 e m

      ❤️ ❤️ ❤️ ❤️

      Gilla

  2. Ami 2015-12-09 / 12:51 e m

    Vad glad jag blir för din skull 🙂
    Härligt att höra!
    Stor kram

    Liked by 1 person

  3. ibod11 2015-12-12 / 6:20 e m

    Underbart! Det är inte länge sedan jag började följa din blogg och det har hänt massor på den tiden. Vilken inspiration och vilket hopp det ger till andra i samma situtation och, framför allt, så jättekul för dig och din familj.
    Kram ❤

    Gilla

Lämna gärna en kommentar!❤️

